Primul contact: Am văzut noul Audi A6 înaintea tuturor. La ce trebuie să te aștepți de la noua generație
Așa arată noua generație Audi A6. Modelul contructorului german oferă o mulțime de noutăți, atât în zona estetică, cât și pe partea de tehnologii. Am mers în Ingolstadt pentru a cunoaște noul A6.
Audi a organizat un eveniment special în Ingolstadt pentru a prezenta noua generație A6. Automarket s-a numărat printre publicațiile care au putut admira noul A6 cu câteva săptămâni înaintea debutului, astfel că vă putem oferi informații la cald legate de noul model.
Noul sedan de clasă mare pregătit de constructorul german urmează o nouă linie de design, preia interiorul pe care deja l-am admirat pe vârful de gamă A8 și promite motorizări cu sisteme micro-hibride. În același timp, constructorul din Ingolstadt a pregătit pentru noua generație A6 și o gamă bogată de sisteme de siguranță, dar și tehnologii semi-autonome dezvoltate pentru a ușura și mai mult munca celor aflați la volan.
Design
Noul Audi A8 a anunțat o nouă direcție de design. A urmat un A7 Sportback complet restilizat, iar acum a venit rândul sedanului A6 să integreze noua filozofie pregătită de nemți. În cadrul evenimentului desfășurat la Ingolstadt, reprezentanții Audi ne-au mărturisit că sportivitatea și "quattro" au fost elementele care au stat la baza designului noii generații A6. Oficialii și-au dorit ca noul A6 să poată fi recunoscut în trafic, dar în același timp să-l poți diferenția de modelele amintite mai sus. Așa s-a născut o grilă față extrem de lată, blocuri optice generos dimensionate și prize de aer masive.
Capota afișează două nervuri bine conturate, iar linia orizontală care pornește din zona farurilor, trece pe sub oglinzi și se termină în zona superioară a stopurilor poartă numele de "umărul quattro". Pentru a diferenția și mai mult noul A6 de A7 și A8, nemții au renunțat la bagheta luminioasă care unește stopurile și au optat pentru o zonă cromată. Stopurile cu LED au primit o grafică specială, iar montantul C a fost arcuit pentru a inspira și mai multă sportivitate. Și toate aceste artificii de design pentru ca noul A6 să aibă un coeficient aerodinamic de 0.24.
Noua generație Audi A6 va putea fi comandată în 5 linii de echipare: Basic, Sport, Design, Design selection și S Line. Fiecare dintre aceste linii vin cu elemente speciale de caroserie, dar și de interior. Cei care vor un design orientat către sportivitate pot opta pentru pachetul estetic S Line, indiferent de linia de echipare aleasă. Blocurile optice pot fi comandate în varianta de top HD Matrix LED, iar caroseria va fi disponibilă în 15 nuanțe, 8 dintre acestea fiind noi.
Nemții au avut un program strict, iar întâlnirea noastră cu noul A6 nu a fost una foarte lungă. Am avut la dispoziție, astfel, doar câteva zeci de minute pentru a admira noile linii de design și pentru a asculta detaliile pregătite de organizatori.
Deși mașina expusă s-a aflat într-un studio, liniile trasate de designerii constructorului german au reușit să ne demonstreze acel spirit sportiv și dinamic pe care l-au dorit designerii. Am rămas plăcut impresionați de zona frontală foarte agresivă și bărbătească, iar acel "umăr quattro" subliniază caracterul imprimat de nemți. Ne bucură faptul că Audi a ales să aducă modificări generoase în zona de design comparativ cu vechea generație, dar mai ales, suntem încântați de faptul că diferențele dintre A6, A7 și A8 sunt acum mult mai ușor de remarcat.
Dimensiuni exterioare și spațiu interior
Noua generație Audi A6 măsoară 4.939 de mm, cu 6 mm mai mult comparativ cu modelul pe care îl înlocuiește. Lățimea a crescut și ea cu 12 mm (1.886 de mm), iar înălțimea ajunge la 1.457 de mm, cu 2 mm mai mult față de versiunea actuală. Ampatamentul a primit și el un spor de 12 mm și măsoară acum 2.924 de mm.
Toate aceste valori noi se traduc prin și mai mult spațiu la interior. Mai exact, +30 mm în zona picioarelor pasagerilor din spate, +7 mm în zona umerilor (față și spate) și +11 mm în zona capului (spate). Portbagajul noii generații Audi A6 oferă tot 530 de litri, însă zona de încărcare este acum mai lată (1.000 mm). Oficialii Audi au spus că noul A6 nu vine cu îmbunătățiri majore în ceea ce privește masa totală, întrucât aceste modificări consistente au fost realizate pe versiunea actuală.
Sistem micro-hibrid pentru toate motorizările
Pentru un consum de carburant îmbunătățit, dar și pentru emisii mai mici, Audi oferă pe toate motorizările noului A6 un sistem de propulsie micro-hibrid. În cazul motorizărilor V6, sistemul funcționează la 48V, în timp ce pentru unitățile cu patru cilindri, nemții au ales să integreze un sistem la 12V.
O funcție de "coasting" este disponibilă între 55 km/h și 160 km/h, în timp ce sistemul start-stop este capabil să intervină și să oprească/pornească motorul până la viteze de maximum 22 km/h. În plus, tehnologia micro-hibridă pregătită de Audi poate recupera până la 12 kW (în cazul motoarelor V6) din energia rezultată în urma frânării. Conform oficialilor germani, acest sistem micro-hibrid asigură o reducere a consumului de carburant cu până la 0.7 litri la 100 de kilometri.
Motorizări și transmisii
Noua generație Audi A6 va fi asamblată în cadrul fabricii din Neckarsulm, iar debutul pe piața din Germania este pregătit pentru luna iunie. În momentul lansării, noul A6 va fi disponibil alături de două motorizări: 3.0 TDI (A6 50 TDI) și 3.0 TFSI (A6 55 TFSI).
Motorul diesel de 3.0 litri produce 286 de cai putere și 620 Nm, în timp ce unitatea pe benzină oferă 340 de cai putere și 500 Nm. Ulterior, Audi va oferi varianta A6 45 TDI (3.0 litri) care produce 231 de cai putere și 500 Nm. Cea mai mică motorizare diesel va avea 2.0 litri (A6 40 TDI) și promite 204 cai putere și 400 Nm.
În cazul motorizărilor V6 diesel, nemții oferă o transmisie automată Tiptronic cu 8 rapoarte. Motorul de 3.0 litri TFSI și cel de 2.0 litri TDI vin standard cu o cutie automată S Tronic cu șapte trepte. De asemenea, toate motorizările de 3.0 litri sunt oferite în standard cu sistemul de tracțiune integrală quattro. În cazul transmisiilor Tiptronic, Audi A6 va avea un diferențial central autoblocant.
Pentru un plus de dinamică, noua generație Audi A6 va putea fi comandată cu un sistem de direcție integrală (diferență maximă de 5 grade) și cu suspensii pneumatice. Astfel, A6 devine singurul model din segment care oferă în același timp tracțiune integrală, direcție integrală și suspensie pneumatică. 4 tipuri de suspensii vor fi disponibile pe A6: standard, sport (-20 mm gardă la sol), sport cu controlul amortizoarelor și pneumatică.
Tehnologie multimedia și interior
Dacă interiorul și tehnologia de pe Audi A8 v-a impresionat, atunci cu siguranță veți iubi și elementele pregătite de nemți pentru A6. Instrumentarul de bord anunțat de Audi pentru noua generație A6 se numește - normal - Virtual Cockpit și integrează un ecran de 12.3 inch.
Alături de acest display, Audi a pregătit o consolă centrală futuristă. În partea superioară, nemții vin cu un ecran de 10.1 inch, în timp ce controlul climatizării se realizează prin intermediul unui display tactil de 8.6 inch. Pentru ca totul să fie cât mai familiar, Audi a pregătit un sistem care emite sunetul unui click de mouse în momentul în care ocupanții activează diverse funcții, în timp ce suprafața atinsă produce o vibrație scurtă.
Ecranul tactil de 10.1 inch este folosit pentru controlarea navigației, a funcțiilor mașinii și a elementelor care țin de partea multimedia. Nemții anunță un sistem de infotainment simplu de utilizat și prietenos. În același timp, constructorul german spune că prin intermediul acestei tehnologii, șoferii vor putea modifica până la 400 de parametri. Pentru melomani, Audi oferă două linii audio, vâful de gamă fiind botezat Bang & Olufsen Advanced Sound System. Cu ajutorul aplicației MyAudi, clienții vor putea bloca/debloca ușile sau vor putea porni motorul. Cheia fizică va putea fi înlocuită cu una digitală, iar datele de acces vor putea fi împărțite de maximum 5 telefoane/utilizatori.
Noul Audi A6 oferă și tehnologia Car-to-X. Modelul este capabil să înregistreze anumite informații din trafic și să le trimită în cloud prin intermediul aplicației de hărți Here Maps. Mai apoi, aceste informații sunt transmise mașinilor care se apropie de zonele respective.
Audi a știut întotdeauna să ofere materiale și accesorii de interior extrem de interesante și de bine adaptate și lucrate. Iar noua generație Audi A6 nu face rabat de la această regulă. Imediat ce deschizi portiera lui A6 vei fi întâmpinat de materiale bine alese și atent prelucrate pentru ca toate simțurile să fie satisfăcute complet.
În minutele alocate grupului din România au reușit să "butonăm" sistemul de infotainment pregătit de nemți. Acesta rulează fluid, fără sincope, meniul este atent structurat și simplu de înțeles, iar feedback-ul haptic oferit de zonele tactile completează pachetul gândit de Audi. Interiorul lui Audi A6 ar trebui să reprezinte o lecție de ergonomie pentru mulți alți constructori auto. Toate comenzile se află în apropierea postului de conducere, pictogramele sunt ușor de înțeles, iar operarea se realizează într-un mod simplu.
Ca de obicei, vom analiza în detaliu interiorul noului A6 într-un test ulterior lansării modelului.
Tehnologii și sisteme de asistare
În cadrul evenimentului desfășurat în Ingolstadt, nemții ne-au spus că noua generație Audi A6 va integra tehnologii autonome de nivel 3, preluate de pe A8. 17 senzori, cinci camere video și un scaner laser reprezintă arsenalul pregătit de inginerii Audi.
Pachetul Tour Assist oferă cruise control assist, tehnologie care completează clasicul cruise control adaptiv. Noul sistem promite mișcări fine ale direcției pentru menținerea vehiculului pe banda de mers. Sistemul Efficiency Assist a fost gândit pentru a promova condusul economic, iar pachetul City Assist avertizează șoferul (vizual și auditiv) cu privire la mașinile care se deplasează perpendicular pe direcția de mers și care prezintă un potențial pericol.
Audi promite ca în până la finalul acestui an să ofere pe A6 și sistemele Remote Parking Pilot și Remote Garage Pilot. Aceste tehnologii utilizează autonom sistemul de direcție, accelerația și sistemul de frânare. Totul are loc cu ajutorul aplicației MyAudi și nu necesită prezența șoferului la interior.
O evolutie in bine dar tot nu imi place mai mult ca E class si seria 5. Pur si simplu imi inspira banalitate. Nu zic ca e rea sau urata dar sincer sa fim nu va putea bate seria 5 si E la design niciodata se pare.