Renault EZ-GO Concept: autobuzul urban al viitorului e aici
Mijloacele de transport în comun așa cum le știm astăzi vor dispărea în viitor, iar locul acestora va fi luat de vehicule precum conceptul EZ-GO, prezentat astăzi de Renault împreună cu o listă lungă de posibile aplicații practice ale sale în interiorul orașelor.
Renault a dezvăluit astăzi la Geneva, în prima zi de presă dedicată premierelor mondiale, conceptul de transport urban EZ-GO. Acesta nu este o surpriză absolută în contextul în care fusese anunțat anterior de un clip teaser.
Imaginat ca o alternativă de viitor la mijloacele de transport în comun, conceptul celor de la Renault este evoluția logică a ideii de soluție ecologică de transport urban după prezentarea de anul trecut a conceptului Symbioz, dedicat transportului personal electric și autonom. De altfel, Automarket a avut ocazia de a testa un prorotip funcțional al lui Symbioz, iar impresiile noastre au fost publicate
Renault EZ-GO Concept: date esențiale
● Renault susține că EZ-GO (pronunțat "Easy-Go") anunță "o mașină și un serviciu deopotrivă". Este conectat, electric și autonom și conceput pentru a înlocui transportul în comun în aglomerările urbane.
● Conceptul este prezentat ca un "robo-vehicul" care poate găzdui între una și șase persoane la bord. Poate fi comandat - în funcție de dorințele municipalităților care vor dori să contracteze "mașina-serviciu" - printr-o aplicație sau poate fi preluat de la stații dedicate desenate de asemenea de designerii Renault pentru a fi în concordanță cu liniile conceptului și cu peisajul urban înconjurător.
● Conform celor de la Renault, EZ-GO oferă capacitate autonomă de nivel 4 din 5 pe scara internațională SAE. Asta înseamnă că vehiculul este capabil să păstreze distanța față de mașina din fața sa, să păstreze banda sau să schimbe banda de rulare, să depășească și să vireze în intersecții.
● Fiind un automobil dedicat transportului de persoane în orașe, viteza maximă pe care o poate atinge este de 50 km/h.
● Desinerii Renault au încercat să gândească o formă a mașinii care să nu semene cu "cutii pe roți", atac indirect, dar cât se poate de clar la conceptul Volkswagen Sedric, al cărui rol urban va fi mai mult sau mai puțin asemănător în viitorul apropiat. Astfel, EZ-GO are o formă trapezoidală atipică pentru un vehicul dedicat transportului de persoane.
● Dimensiuni: Lungime 5.2 metri, Lățime 2.2 metri, Înălțime 1.6 metri (cu ușa închisă) și 1.8 metri (cu ușa deschisă), Ampatament 3.8 metri. EZ-GO are o masă proprie de 1700 de kilograme, din care 300 sunt reprezentate de pachetul de baterii.
● "Nu e nevoie de gimnastică pentru a intra în EZ-GO", spun cei de la Renault, care au gândit o soluție de acces interesantă: o ușă frontală care-ți permite să intri în "mașină" în picioare.
● Panoul panoramic din sticlă este unul dintre punctele de interes ale conceptului: acesta permite deschiderea unui câmp vizual foarte larg pentru pasageri, element vital pentru tururile turistice în orașe, un alt potențial rol pe care îl poate avea EZ-GO în versiunea sa de serie.
● Conceptul oferă conectivitate Wi-Fi integrată. Pasagerii sunt așezați în formă de semicerc pe o canapea, își pot încărca telefoanele prin inducție și au în față un display care le oferă detalii despre ruta pe care o adoptă mașina sau despre locurile de interes pe lângă care trec atunci când se află pe traseul din oraș.
● Încărcarea bateriei care alimentează motorul electric are loc wireless, printr-o conexiune automată, fără a fi nevoie de intervenția vreunui operator. Bateriile sunt montate sub podea, iar faptul că EZ-GO nu are volan maximizează spațiul interior.
● Sistemele care transformă EZ-GO într-o mașină autonomă și conectată sunt "găzduite" de antena de pe plafon. Aceasta dispare când vehiculul este staționat și se activează atunci când EZ-GO pleacă de pe loc.
am înţeles. e asa... ca o artă...