Colaborare istorică: Grupul BMW și Daimler pun la comun serviciile de încărcare electrice, info parcări, car sharing, car hailing și închirieri auto
Daimler și BMW Group au anunțat astăzi că au semnat o înțelegere prin care cei doi constructori devin parteneri în zona mobilității alternative. Astfel, clienții aplicațiilor celor doi producători vor avea acces la o bază comună de mașini și informații în timp real.
Grupul Daimler și Grupul BMW au semnat astăzi o înțelegere prin care cei doi giganți germani se angajează să-și unească activitățile din zona mobilității urbane (car sharing, ride hailing, rețele de încărcare mașini electrice, parcare digitalizată). Într-o mișcare foarte rară pe piața auto, Mercedes, Smart, BMW și Mini vor pune astfel la dispoziția clienților fiecărei mărci aplicații comune și acces comun la toate aceste servicii într-o încercare de simplificare a deschiderii noilor tehnologii pe piață.
Daimler și BMW Group vor deține câte 50% din joint-venture-ul care rămâne să fie aprobat de autoritățile europene din domeniul concurenței. În același timp, în paralel, cele două grupuri vor rămâne concurente în zona pieței auto, principala activitate desfășurate de constructori la nivel mondial.
Colaborarea dintre cei doi producători se va baza pe 5 direcții de dezvoltare.
1. Închiriere auto și mobilitate multimodală on demand. Serviciile Moovel (Daimler) și ReachNow (BMW Group), specializate în închirieri de mașini pe termen scurt sau lung și adițional, în cazul Daimler, în achiziția de bilete pe rețeaua publică de transport, vor fi inteconectate și le vor oferi abonaților posibilitatea de a plăti și de a rezerva mașini ale ambelor companii. "Vor fi oferite posibile soluții la provocările ridicate de transportul privat urban", se arată în comunicatul comun al celor două companii.
2. Car Sharing (închiriere auto cu plata la minut). Serviciile Car2Go (Daimler) și DriveNow (BMW Group), disponibile în unele țări europene și parțial în America de Nord, se vor uni digital și le vor pune la dispoziție clienților modelele ambelor mărci. Flota disponibilă din partea ambilor constructori se va dubla astfel brusc. Mașinile pot fi căutate live pe o hartă, pot fi preluate și lăsate în zona de acoperire a serviciului și plata se face automat online în funcție de timpul în care este utilizată mașina. Zona limitată de acoperire este și partea care diferențiază aceste servicii de cele de la punctul 1.
3. Ride-Hailing prin serviciile Mytaxi, Chauffeur Privé, Clever Taxi (disponibilă și în România) și Beat. Este alternativa pe care cei doi constructori și partenerii lor o oferă la serviciile de tip Uber, Taxify sau Lyft. Orice client își poate comanda o mașină cu șofer care îl preia dintr-un anumit loc și-l lasă la destinație. Odată cu combinarea celor patru aplicații, flota de mașini disponibile se îmbunătățește semnificativ. Conform informațiilor oferite de cei doi constructori, cele patru aplicații oferă acces la 140.000 de mașini cu șofer și sunt utilizate de peste 13 milioane de clienți.
4. Servicii de parcare. Aplicațiile ParkNow și Parkmobile oferă informații în timp real legate de locurile disponibile în parcările publice, reducând astfel timpul necesar găsirii unui loc în aglomerările urbane. Conform celor doi producători, 30% din traficul din orașe este reprezentat astăzi de mașini care caută locuri de parcare, astfel că o bază de date mai largă de parcări conectate și informatizate va ajuta la scăderea acestui procent.
5. Încărcare pentru mașinile electrice prin rețeaua ChargeNow cu ajutorul Digital Charging Solutions. ChargeNow este deja cea mai mare rețea de puncte de încărcare de pe Glob, iar alăturarea bazei de date existente cu cea oferită de informațiile legate de parcări (vezi punctul 4) transformă această alăturare într-un avantaj al dezvoltării pieței de mașini electrificate (plug-in și electrice).
Niciodata nu au fost rivali la sange...nici macar rivali :) Totul pentru Reich