Lexus GS ar putea fi înlocuit pe piața europeană cu Lexus ES: vânzările slabe determină japonezii să schimbe strategia

Publicat marţi, 03.04.2018 15:05 de Daniel Popescu

Presa olandeza susține că Lexus GS va fi eliminat din gama de modele pentru Europa pentru a fi înlocuit de ES, care se comercializează în prezent în SUA, ca reacție la scăderea vânzărilor.

Vânzările de modele premium de mari dimensiuni au fost afectate în ultima perioadă de creșterea de popularitate de a SUV-urilor, iar Lexus are parte de o provocare suplimentară prin prisma concurenței puternice din partea brandurilor germane.

Din aceste motive, japonezii nu sunt mulțumiți de vânzările înregistrate de Lexus GS, iar presa olandeză relatează că oficialii mărcii se pregătesc să ia câteva măsuri.

Prima dintre ele vizează înlocuirea lui GS cu noua generație Lexus ES, care va fi prezentată oficial la sfârșitul acestui an sau la începutul lui 2019. Lexus ES este deja comercializat în Statele Unite, însă nu este încă prezent pe piața europeană. 

Pe piața din România, Lexus GS se comercializa la prețuri începând de la circa 50.000 de euro, însă modelul nu mai apare în oferta curentă a producătorului pentru țara noastră. Pe de altă parte, GS este în prezent disponibil pentru comandă pe site-ul oficial al mărcii din Germania.

GS și ES sunt modele foarte asemănătoare, însă există unele diferențe. ES (foto, jos) are un preț mai mic, dar și un interior mai generos, cu un spațiu mai mare la picioare pentru pasagerii din spate. De asemenea, GS beneficiază de tracțiune spate și are drept public țintă persoanele interesate de un condus sportiv, în timp ce ES are tracțiune față și se adresează în special celor care caută mai mult confort.

Astfel, prin înlocuirea lui GS și ES, Lexus ar încerca să revitalizeze vânzările în segmentul mare (E) prin atragerea unui public diferit și mai sensibil la preț, în condițiile în care concurența reprezentată de modele precum BMW Seria 5, Audi A6 sau Mercedes Clasa E este foarte puternică.

Via The Drive, AutoRAI

  • someone, marţi, 03.04.2018 16:51

    daaaaa, la aceasta clasa premium, trecerea de la tractiune spate la cea fata trebuie sa fie formula castigatoare. mai ales in combinatie cu V8-ul de 5000. nu exista nici un alt motiv pentru scaderea vanzarilor, doar tractiunea. cateodata nu ma inteleg cum de nu ii inteleg pe cei ce iau deciziile astea.

  • Cineva, marţi, 03.04.2018 21:22

    Vanzari slabe ? Hmm... sa inteleg ca totusi au vandut cateva ? Cine naiba ar cumpara la bani de BMW , Mercedes un Lexus in Europa ? Sa zica mersi ca au vandut si atatea.

  • zarnesteanu, miercuri, 04.04.2018 03:05

    Si cand te gandesti ce butoane electrostatice si tehnologie spatiala avea tatica limuzinelor. Cum mai "turuia" legzus pe jos cu Seria 7 si S Class. Acum, singurul turuit pe care il aud e turuitul de tractor care se departeaza cu coada intre picioare, in drum spre japonica. Cu tot cu puntea independenta pe labele din spate.

  • zarnesteanu, miercuri, 04.04.2018 14:38

    Tot pe loc pe loc pe loc Sa rasara busuioc Inca zece dintr-un foc Joaca @mascarescule, cum joaca salbaticii in jurul focului Si cand te gandesti ce butoane electrostatice si tehnologie spatiala avea tatica limuzinelor. Cum mai "turuia" legzus pe jos cu Seria 7 si S Class. Acum, singurul turuit pe care il aud e turuitul de tractor care se departeaza cu coada intre picioare, in drum spre japonica. Cu tot cu puntea independenta pe labele din spate.