Noua generație Nissan Leaf, 5 stele la Euro NCAP: teste mai dure pentru protecția pietonilor și bicicliștilor
Noua generație Nissan Leaf a obținut 5 stele în testele de siguranță Euro NCAP. Modelul electric este primul testat conform unor noi reglementari care vizează detectarea bicicliștilor, dar și detectarea pietonilor pe timp de noapte.
Euro NCAP a anunțat miercuri rezultatele obținute de noua generație Nissan Leaf în testele de siguranță, iar modelul electric a obținut calificativul maxim de 5 stele.
Organizația europeană menționează că noul Leaf a obținut un punctaj de 93% pentru protecția adulților. Totuși, în cadrul simulării unui accident frontal, capul manechinului poziționat în față s-a lovit de interiorul mașinii, ceea ce sugerează că airbag-ul nu a avut o presiune suficient de mare.
În același test, protecția pentru copii de 10 ani a fost catalogată drept slabă la nivelul gâtului, iar calificativul acordat a fost de 86%.
În cazul protecției acordate pietonilor, noul Leaf a obținut un calificativ de 71%, ca urmare a faptului că sistemul de frânare automată de urgență (AEB) a funcționat în mod corespunzător în cele mai multe situații. Același calificativ de 71% a fost acordat și în cazul sistemelor de siguranță cu care este echipat modelul japonez.
Teste mai dure pentru pietoni și bicicliști
Cu ocazia testării noii generații Nissan Leaf, Euro NCAP a inaugurat și noul protocol de testare pentru 2018, care include câteva modificări importante comparativ cu testele desfășurate până acum.
Principala noutate este că Euro NCAP testează acum și abilitatea sistemului de frânare automată de urgență (AEB) de a detecta bicicliști, ca urmare a creșterii numărului de persoane care utilizează biciclete pe drumurile publice.
Pentru ca detectarea bicicliștilor să se realizeze corespunzător, sistemul AEB trebuie echipat cu senzori cu unghi larg de vizualizare pentru a detecta bicicliștii care se deplasează cu viteză mare, dar și algoritmi care să se asigure de o identificare corectă a potențialelor coliziuni pentru a evita activarea falsă a frânării.
De asemenea, un test nou este și detectarea pietonilor pe timp de noapte, prin care Euro NCAP se va asigura că sistemele de siguranță funcționează permanent. Nu în ultimul rând, organizația testează acum și sistemul Emergency Lane Keeping (ELK), care este activat în momentul în care mașina este în pericol să părăsească drumul sau să intre în coliziune cu un alt vehicul.
Ca urmare a acestor noutăți, Euro NCAP a decis să schimbe numele testului pentru detectarea pietonilor din Pedestrian (Pietoni) în Vulnerable Road Users (Utilizatori Vulnerabili ai Drumurilor). Toate testele desfășurate de acum înainte vor fi realizate conform noilor reglementări.
Via Euro NCAP