Ponderea motoarelor diesel în vânzările europene: de la 7% pentru Toyota la 94% pentru Land Rover
Constructorii prezenți pe piața europeană au o strategie pe alocuri diametral opusă în ceea ce privește viitorul diesel în propria gamă. Iar acest lucru este subliniat de ponderea motorizărilor diesel din totalul vânzărilor din 2017.
Scandalul Dieselgate a determinat o schimbare ușoară de optică pentru clienții europeni, care preferă din ce în ce mai mult motorizările pe benzină în detrimentul celor diesel. În 2017, doar 44.8% dintre mașinile vândute în Europa au fost motorizate diesel, scăderea față de anul anterior fiind consistentă: 5%.
Chiar dacă raportul motorizărilor diesel din totalul mașinilor vândute este în scădere pentru toate mărcile reprezentate în Europa, există diferențe apreciabile între cota de piață a motorizărilor diesel în cadrul brandurilor de tradiție.
Conform unui studiu realizat de Jato Dynamics, Toyota și Suzuki sunt mărcile campioane când vine vorba de eliminarea motorizărilor diesel din gamă. Doar 7% dintre mașinile vândute de Toyota și 8% dintre cele vândute de Suzuki în Europa sunt echipate cu motoare diesel. În cazul Toyota, procentul a scăzut de la 14 la 7 în doar un an după ce strategia globală a mărcii de a elimina motorizările diesel în favoarea hibrizilor a început să fie pusă în aplicare.
De altfel, trendul este unul evident în cazul mărcilor japoneze în general, acestea reușind să scadă in corpore sub 26% vânzări diesel. Singurul brand japonez care trece de acest reper este Nissan, care își bazează 47% dintre vânzări pe tehnologiile diesel dezvoltate în colaborare cu Grupul Renault.
De cealaltă parte a pieței se află mărcile premium. Pentru că acestea oferă în general mașini de segmente mari pe care motoarele diesel reprezintă încă o soluție de compromis în favoarea unui consum redus, ponderea propulsoarelor pe motorină este încă foarte mare. În cazul Land Rover vorbim de 94%, la Jeep de 92%, lista fiind continuată de mărcile premium tradiționale: Volvo (80%), Mercedes și BMW (67%), Audi (59%).
Foarte interesant este că, în cazul mărcilor franceze Peugeot și Renault, ponderea diesel este ușor mai mare decât în cazul Volkswagen: 49%, respectiv 46%. Dacia este una dintre mărcile cu un procent sub 50% a mașinilor diesel din totalul vânzărilor: 39% dintre mașinile vândute de marca de la Mioveni în 2017 au avut motoare de acest tip.
Marcă | Pondere diesel din total vânzări (2017) |
Land Rover | 94% |
Jeep | 92% |
Volvo | 80% |
Mercedes-Benz | 67% |
BMW | 67% |
Audi | 59% |
Peugeot | 49% |
Renault | 49% |
Nissan | 47% |
Volkswagen | 46% |
Ford | 44% |
Citroen | 43% |
Skoda | 41% |
Kia | 40% |
Dacia | 39% |
Fiat | 36% |
Hyundai | 32% |
Seat | 30% |
Mini | 29% |
Opel | 28% |
Mazda | 26% |
Honda | 26% |
Mitsubishi | 23% |
Suzuki | 8% |
Toyota | 7% |
Diesel POWER! :D