Clasicul motor 1.5 dCi se transformă în 1.5 Blue dCi pe Dacia Duster: 5 CP în plus, performanțe mai bune, catalizator și rezervor AdBlue

Publicat joi, 07.06.2018 12:03 de Mircea Meşter

Motor 1.5 dCi devine din acest an 1.5 Blue dCi și primește modificări care-i îmbunătățesc performanțele și emisiile de NOx. Versiunile de 90 și 110 CP vor avea de acum 95, respectiv 115 CP.

Cele două versiuni ale motorului diesel de 1.5 litri de pe Dacia Duster vor trece în acest an prin îmbunătățiri tehnologice serioase care au rolul de a scădea nivelul de emisii. Principala modificare este trecerea de la sistemul de captare/filtrare de NOx (NOx Trap, soluție mai simplă și mai ieftină care echipează astăzi modelele Dacia diesel) la un catalizator cu reducere catalitică selectivă (SCR) care vine la pachet cu un sistem de tratare cu AdBlue a emisiilor. 

Ce este AdBlue și la ce folosește soluția cu uree?

Versiunile SCR cu rezervor AdBlue ale motorului diesel de 1.5 litri au apărut deja în premieră pe noua generație Mercedes-Benz Clasa A (versiunea A180d de 116 CP), Duster fiind însă primul model din alianța Renault-Nissan care beneficiază de aceste modificări. La nivel tehnic, apariția noilor versiuni implică, printre altele, montarea unui sistem nou de răcire de tip aer-apă și utilizarea unor noi injectoare care lucrează la 2000 de bari. 

Odată cu modificările legate de emisii, cele două versiuni ale motorului diesel dCi de 1.5 litri (90 și 110 CP) câștigă 5 cai în plus. Numele oficiale ale versiunilor vor deveni, astfel, 1.5 Blue dCi, iar puterea maximă a fiecăruia va fi de 95, respectiv 115 CP. În același timp, motorul de bază primește 30 Nm în plus, trecând de la 210 la 240 Nm. Cuplul maxim al motorului de 115 CP rămâne identic cu cel pe care-l înlocuiește: 260 Nm.

Modificările au efecte directe asupra performanțelor motorizărilor diesel de pe Duster, care sunt acum ceva mai ridicate. Astfel, versiunea 1.5 Blue dCi de 95 CP oferă o accelerație 0-100 km/h în 12.6 secunde (anterior 13.8) și o viteză maximă de 167 km/h (anterior 158). Varianta mai puternică, de 115 CP, reușește și ea o îmbunătățire a reprizei 0-100 km/h (10.5 secunde în loc de 11.8), iar viteza maximă crește de la 171 la 179 km/h.

Consumul mixt (4.4 litri/100 km în cazul ambelor versiuni) și emisiile de CO2 (115 grame CO2/km) rămân neschimbate în noile variante de putere.

Prima piață pe care se vor lansa noile motoare este Franța, iar prețurile acestora vor fi cu 150 de euro mai mari decât echivalentul lor anterior.  

Motor nou Motor vechi
1.5 Blue dCi 95
(cu SCR)
1.5 dCi 90
(cu NOx Trap)
Putere 95 90
Cuplu 240 210
VMax (km/h) 167 158
0-100 km/h (sec) 12.6 13.8
Emisii CO2 (g/km) 115 115
Consum mixt (l/100 km) 4.4 4.4

Motor nou Motor vechi
1.5 Blue dCi 115
(cu SCR)
1.5 dCi 110
(cu NOx Trap)
Putere 115 110
Cuplu 260 260
VMax (km/h) 179 171
0-100 km/h (sec) 10.5 11.8
Emisii CO2 (g/km) 115 115
Consum mixt (l/100 km) 4.4 4.4

via l'Argus

  • Antoniu, joi, 07.06.2018 13:33

    Voi va dati seama cat au trisat astia de la VAG, Bmw sau Mercedes daca la ei masinile cu norma de poluare Euro6 si AdBlue aveau acceleratii si viteze maxime mai mari comparativ cu Euro 5? Incredibil...si ani de zile autoritatile au tacut. Renault macar sunt mai corecti, dau date mai apropiate de realitate.

  • unu @Antoniu, joi, 07.06.2018 14:28

    pai de la euro 5 la euro 6 este si un progres tehnlogic care avanseaza si ofera performante mai bune. Dacia cu adblue nu are motorul mai puternic si la fel de poluant? vb aiurea... + ...cei mai corecti astia de la renaul :))))

  • andrei, joi, 07.06.2018 16:11

    Atentie, CO2 este una si NOx este alta. Noile sisteme adaugate pe Duster (ca si pe alte masini diesel) reduc doar emisiile de NOx. Este bine pentru ca NOx este cea considerata mai nociva. Pentru CO2 avem plante care sa se ocupe de problema, insa pentru NOx nu.

  • tng, joi, 07.06.2018 16:21

    se numeste Blue dCi pt ca elimina apa la esapament,sau fum albastru? s-a terminat cu NOx-ul?

  • someone, joi, 07.06.2018 17:22

    deci dacia are acum ultimul upgrade pentru1.5 dci la fel cum a primit si mercedes. oare un upgrade la fel a primit si 1.6 dci? sau el nu are nevoie de asa ceva? motoarele pe benzina cand primesc un upgrade de putere ? :D

  • dan_grc, joi, 07.06.2018 17:36

    Să vorbim și de lucrul cel mai important pentru client, anume cu cât se va scumpi un model diesel ? La Dacia se va cunoaște mai mult ca la alte mărci mai scumpe.

  • @unu, joi, 07.06.2018 18:07

    ce ti-a sarit pulsul cand a zis de Renault. Ia hai tu cu un argument si spune-ne de ce nu sunt cei de la Renault corecti.

  • mircea badea, vineri, 08.06.2018 04:54

    si in trafic real cum polueaza? de cate ori peste limita? pt doar 150 de euro de ce nu au pus sistemul de mai demult? oare ce fiabilitate au motorul si sistemul ala acum? cam suspecta imbunatatirea aia a acceleratiei cu doar 5 cai(plus niste greutate in plus, nu? )..

  • rov, vineri, 08.06.2018 08:22

    @ mircea badea Nu-i asa suspecta imbunatatirea acceleratiei. In sistem european cei 95 CP reprezinta puterea motorului fara consumatori si sisteme conexe(espament, catalizator, etc), adica puterea bruta. Probabil diferenta vine si din imbunatatirea sistemului de evacuare al gazelor arse. De asta americanii arata mereu puterea masinii din care sunt scazute toate sistemele ce o diminueaza :))...puterea neta.

  • @unu@unu, vineri, 08.06.2018 11:57

    cauta frauda de 25 de ani de la ranault ca sa enumar unu din moivele pentru care zic ca nu exista producator auto 100% corect. nu am cum sa fie atat timp cat fac foarte multi bani din service, daca masinile erau fiabile ce haz mai avea pentru ei. Am ajuns cand nu mai zici, masina/marca x este mai fiabila, zici marca x are 1-2 modele cu 1-2 motorizari care sunt parca ceva mai fiabile decat concurenta. cand toate masinile nu sunt fiabile ...nici o masina nu e nefiabila, daca intelegi. pe piata au ajuns sa fie suzuki, kia, hyndai mai fiabile decat toyota si honda, nu mai zic de nemti, stai sa vina chinezii pe continent cu calitate volvo la pret de kia.

  • cip, sâmbătă, 09.06.2018 14:21

    In configuratorul de pe site-ul Dacia a disparut motorul de 1.2 tce de pe Duster, Lodgy, Dokker, semn ca se va inlocui curand cu cel de 1.3 si 130 cai cel mai probabil

  • Fan Dacia, duminică, 10.06.2018 14:01

    Cand majoritatea constructorilor au inceput sa renunte la diesel, Noi frumosii introducem noi motoare diesel :)) .

  • Dumnzeu, sâmbătă, 30.12.2023 14:15

    Cel mai prost motor Euro 6