Control electronic al stabilității
Engleză: Electronic Stability Program, ESP.
Sistemul de control electronic al stabilității (popular: ESP) este o tehnologie obligatorie ca dotare standard pe toate mașinile vândute în Uniunea Europeană. Sistemul îi ajută pe șoferi să evite accidentele reducând pericolul derapajelor și al pierderii controlului mașinii în condiții de supravirare sau subvirare. Sistemul utilizează un computer și senzori care detectează pierderea aderenței și poate să aplice o forță de frânare individual pe roata care are nevoie de asta pentru a readuce mașina pe traiectoria dorită.
Alte avantaje ale Controlului Electronic al Stabilității includ stabilizarea mașinii la manevrele de evitare a obstacolelor, îmbunătățirea manevrabilității mașinii pe suprafețe cu aderență scăzută precum macadamul sau îmbunătățirea tracțiunii în condiții alunecoase (pe zăpadă sau gheață).
Sistemele ABS și Controlul Tracțiunii sunt părți integrante ale pachetului denumit sistem de Control Electronic al Stabilității.
DENUMIRI ALTERNATIVE
- Electronic Stability Program (ESP) - Dacia, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz, Jeep, Renault, Citroen, Peugeot, Ssangyong
- Dynamic Stability Control (DSC) - Ford, BMW, Mazda, Land Rover, Jaguar
- Vehicle Stability Control (VSC) - Suzuki, Toyota
- Vehicle Dynamic Control (VDC)- Nissan, Subaru, Alfa Romeo
- Dynamic Stability And Traction Control (DSTC)- Volvo
- Electronic Stabilisation Program (ESP) - Audi, Volkswagen
- Active Stability Control (ASC) - Mitsubishi
- Vehicle Stability Assist (VSA)- Honda
- Vehicle Stability/Swerve Control (VSC) - Lexus
- Automatic Stability Control + Traction (ASC+T) - Mini
- Electronic Stability Programme (ESP) - Dodge, Skoda
- Maserati Stability Program (MSP)- Maserati
- Porsche Stability Management (PSM) - Porsche
- Stability and Traction Control (STC) - Fiat
VIDEO