Test NEDC

Publicat marţi, 17.07.2018 20:18

Acronim derivat din expresia New European Driving Cycle


Ciclu de testare și omologare a consumului și emisiilor mașinilor puse în vânzare pe piață. Dezvoltat în anii '80 pentru a uniformiza reperele de testare ale mașinilor dezvoltate de constructorii auto, acest ciclu de testare al mașinii în condiții statice pe un stand dinamometric cu role stă la baza stabilirii consumului urban, extraurban și mixt, dar și a cifrelor de emisii prezentate în fișele tehnice de constructorii auto până în 31 august 2018.

Între 1 septembrie 2017 și 2018, constructorii auto au avut o perioadă de adaptare a cifrelor de consum și emisii la noul ciclu WLTP.

Începând cu 1 septembrie 2018, ciclul NEDC va fi înlocuit total în fișele tehnice ale mașinilor cu noile cicluri WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) și RDE (Real Driving Emission), care oferă informații de consum și emisii mult mai aproape de condițiile experimentate de șoferi în traficul real.


Comparație între ciclul de testare NEDC vs. ciclul nou WLTP

NEDC (test vechi) WLTP (test nou)
TIMP DE TESTARE 20 de minute 30 de minute
DISTANȚĂ VIRTUALĂ
(realizată pe stand)
11 kilometri 23.25 kilometri
FAZE DE TESTARE 2 faze: urban, autostradă)
66% urban
34% extraurban
4 faze: urban, suburban, șosea, autostradă
52% urban
48% extraurban
VITEZĂ MEDIE 34 km/h 46.5 km/h
VITEZĂ MAXIMĂ ATINSĂ 120 km/h 131 km/h
ECHIPAMENTE Sisteme, bagaje și pasageri
ignorați la calcul
Sisteme, bagaje și pasageri
luați în calcul la stabilirea
consumului și emisiilor
SCHIMBAREA DE TREPTE Puncte fixe în care se schimbă
vitezele în timpul testului
Puncte variabile, în funcție
de fiecare vehicul
TEMPERATURI Măsurători la 20-30 de grade Celsius Măsurători la 23 de grade Celsius
Calculele CO2 la 14 grade Celsius
AFIȘAREA VALORILOR Valori medii rezultate în urma testului Valori minime și maxime atinse în timpul testului

VIDEO: CICLUL NEDC vs. CICLUL WLTP