Mercedes EQ Silver Arrow: conceptul electric de 750 de cai putere cu design inspirat din monopostul de curse W125
Mercedes a prezentat conceptul electric EQ Silver Arrow, care preia elemente de design de la celebrul monopost de curse W125 din 1937. Conceptul este echipat cu un motor electric de aproape 750 de cai putere.
Mercedes nu putea lipsi de la Consursul de Eleganță de la Pebble Beach din Statele Unite, iar constructorul german a prezentat un concept inedit cu un design care amintește de unul dintre cele mai performante monoposturi de curse din istorie: W125 din 1937.
Mercedes nu a intrat în foarte multe detalii despre concept, însă a prezentat o serie de informații atractive:
Mercedes EQ Silver Arrow:
● lungimea conceptului este de 5.3 metri, iar caroseria este realizată din fibră de carbon;
● logo-ul EQ este prezent la baza conceptului, în spatele pneurilor de pe puntea față;
● jantele pneurilor au câte 168 de spițe realizate din aluminiu și sunt vopsite în culoarea rose-gold. Dimensiunile jantelor sunt de 24 inch pentru pneurile din față și 26 inch pentru cauciucurile de pe spate;
● în ciuda lungimii foarte mari, la interior există spațiu pentru o singură persoană, care va lua loc chiar pe centrul conceptului;
● printre materialele folosite la interior se numără pielea și lemnul de nuc;
● șoferul are la dispoziție un display panoramic care proiectează o imagine 3D a mediului înconjurător, la care se adăugă un ecran cu funcții touch poziționat în mijlocul ecranului. Display-ul secundar poate fi folosit pentru alegerea unui mod de condus precum Comfort, Sport and Sport+;
● din punct de vedere tehnic, conceptul este unul electric cu o putere totală de 550 kW, echivalentul a 750 de cai putere. Pentru a simula experiența unei curse pe circuit, șoferul are posibilitatea de a selecta sunetul între cel care imite un motor de Formula 1 sau un motor V8 AMG;
● conceptul utilizează o baterie de 80 kWh care asigură o autonomie teoretică de 400 de kilometri, conform standardului WLTP.
Cel mai probabil, Mercedes EQ Silver Arrow va rămâne în stadiul de concept, șansele ca acesta să fie dezvoltat cândva într-o versiune de serie fiind pur teoretice.
Via Mercedes
Original concept și reușit zic eu ca sugerare de agresivitate esențială, dar rupt de realitate - și de-o eventuală producere-n serie, fie ea mică - v. 5,30 m lungime și un singur loc. Mă-ntreb cît i-a costat totuși pe Daimler Benz *arătarea mușchilor* cu accente high-tech pt menținerea blazonului. Interesant oricum de observat evoluția finisării suprafețelor (sursa de inspirație W125, impresionantă ce-i drept, are caroseria ondulată *din ciocan* absolut nedemn de renumele artizanilor nemți... dintotdeauna, nu doar actuali - văzut le muzeul Mercedes.)