Noua generație de hibrizi plug-in Mercedes-Benz este disponibilă și în România: Clasa E 300de pleacă de la 60.300 de euro, iar Clasa S 560e pornește de la 125.400 de euro
Noul Mercedes-Benz E300de poate fi comandat și pe piața din România. Sedanul echipat cu un sistem hibrid plug-in diesel-electric are un preț de pornire de 60.310 euro. De asemenea, nemții vin și cu prețul pentru varianta S560e. Hibridul plug-in benzină-electric este disponibil doar în varianta cu ampatament mărit, iar prețul de pornire este de 125.426 de euro.
În urmă cu câteva săptămâni, Mercedes-Benz a publicat primele fotografii și detalii referitoare la noua generație de hibrizi plug-in. Pe lista producătorului german se află Clasa C în versiunea C 300de (hibrid plug-in diesel-electric), Clasa E în versiunile E 300e (plug-in benzină-electric) și E 300de (plug-in diesel-electric)
Acum, constructorul german a publicat lista de prețuri pentru două dintre noile versiuni. Vorbim despre Clasa E 300de și despre Clasa S560e în versiunea cu ampatament mărit.
Mercedes-Benz Clasa E 300de: date esențiale
● Varianta plug-in hybrid diesel-electric este disponibilă atât pe versiunea sedan, cât și pe varianta break.
● Pe piața din România, sedanul E300de are un preț de pornire de 60.310 euro cu TVA, în timp ce break-ul E300de pleacă de la 63.100 de euro.
● Varianta plug-in hibrid diesel-electric mizează pe un propulsor diesel de 2.0 litri de 194 de cai putere și pe un motor electric de 90 kW (122 CP). În total, sistemul hibrid oferă 306 cai putere și 700 Nm.
● Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 5.9 secunde, indiferent de versiunea de caroserie aleasă, în timp ce autonomia în modul electric este de 54 de kilometri (sedanul E300de), respectiv 52 de kilometri (break-ul E300de). Acumulatorul pregătit de nemți are o capacitate de 13.5 kWh. Consumul mediu mixt este de 1.6 litri/100 de kilometri, iar emisiile de CO2 variază între 41 și 44 de grame per kilometru (valori NEDC).
Mercedes-Benz Clasa S 560e: date esențiale
● Varianta plug-in hybrid S 560e poate fi comandată în România doar în versiunea cu ampatament mărit. Prețul de pornire anunțat de constructorul german este de 125.426 de euro cu TVA.
● Noua variantă pregătită de nemți integrează un motor pe benzină V6 de 3.0 litri capabil să dezvolte 367 CP între 5.500 rpm și 6.000 rpm și 500 Nm începând cu 1.800 rpm. Unitatea cu ardere internă este asistată de un motor electric tot de 90 kW. În total, sistemul hibrid de pe noul S560e dezvoltă 476 de cai putere și 700 Nm.
● Resursele sunt gestionate cu ajutorul unei transmisii automate cu 9 trepte. Astfel, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 5.0 secunde, iar viteza maximă este limitată la 250 km/h. În modul 100% electric, viteza maximă trece de 130 km/h.
● Mulțumită unui acumulator tot de 13.5 kWh, S560e poate parcurge până la 50 de kilometri în modul electric. Consumul mediu mixt anunțat de nemți este cuprins între 2.5-2.6 litri/100 de kilometri, iar emisiile de CO2 variază între 57 și 59 de grame per kilometru (valori NEDC).
Nu le cumpara nici dracu'! Cine vrea diesel ia diesel, cine vrea hibrid cumpara benzina. Diesel hibrid este o anomalie creata special de constructorii auto germani ca sa amane inevitabilul: disparitia automobilelor diesel in urmatorii 5-10 ani.