Noul Range Rover Evoque, poze și informații oficiale: design ușor modificat, interior îmbunătățit și sisteme de propulsie mild-hybrid

Publicat vineri, 23.11.2018 11:17 de Cornel Șocariciu

Land Rover a prezentat noua generație a SUV-ului Range Rover Evoque. Modelul are acum un design ușor modificat, tehnologii noi și sisteme de propulsie mild-hybrid. Britanicii propun ceva mai mult spațiu la interior, performanțe sporite în off-road și sisteme de asistare moderne.

Land Rover a prezentat cea de-a doua generație Range Rover Evoque în cadrul unui eveniment special care s-a desfășurat în Londra. Noul SUV pregătit de britanici are acum un design inspirat de fratele mai mare Velar, un interior îmbunătățit și sisteme de propulsie mild-hybrid.

Reprezentanții Land Rover spun că noul Evoque oferă mai mult spațiu pentru toți pasagerii și confort sporit mulțumită platformei Premium Transverse Architecture. Cu toate acestea, cea de-a doua generație a SUV-ului britanic va fi capabilă să "atace" și drumuri de pământ sau macadam.

Range Rover Evoque: date esențiale

● Noua generație Range Rover Evoque vine cu dimensiuni puțin modificate comparativ cu modelul pe care îl înlocuiește. Lungimea noului Evoque măsoară 4.371 de mm (+1 mm), înălțimea ajunge la 1.649 de mm (+14 mm), iar lățimea măsoară 2.100 mm (+115 mm). Ampatamentul ajunge la 2.681 de mm, cu 21 de mm mai mult față de generația pe care o înlocuiește. În ciuda dimensiunilor ușor revizuite, oficialii Land Rover spun că noul Evoque oferă mai mult spațiu pentru pasagerii din spate.

● Din punct de vedere estetic, noul Evoque reprezintă o evoluție a vechii generații. Designerii britanici au cizelat formele SUV-ului și au adăugat o serie de linii pe care le-am văzut în premieră pe fratele mai mare Velar. 

● A doua generație Evoque vine standard cu faruri LED, iar opțional clienții vor putea alege blocurile optice cu tehnologie Matrix LED. Pe versiunea de bază, clienții vor primi jante de 17 inch, însă pe lista de opționale britanicii au pus jante cu dimensiuni care ajung la 20 de inch. 

● Garda la sol a noului Evoque este de 212 mm, unghiul de atac măsoară 25 de grade (20.8 grade în cazul în care clienții comandă pachetul sport R-Dynamic), iar unghiul de degajare ajunge la 30.6 grade. Adâncimea maximă a vadului pe care noul Evoque îl poate traversa este de 600 de mm (+100 mm față de vechea generație). 

● Noua generație Evoque va fi disponibilă cu un sistem de tracțiune integrală, dar și cu a doua generație a tehnologiei Terrain Response. Aceasta din urmă recunoaște suprafața de rulare și ajustează setările în mod automat pentru a oferi performanțe maxime.

● Volumul portbagajului măsoară acum 591 de litri (+16 litri față de vechea generație), iar prin rabatarea banchetei din spate, acesta ajunge la 1.383 de litri. 

● Oficialii Land Rover au integrat pe noul Evoque sistemul de infotainment Touch Pro care dispune de un ecran central de 10 inch. Opțional, britanicii oferă și un instrumentar digital de bord. De asemenea, Evoque va fi disponibil cu o oglindă retrovizoare centrală capabilă să preia imaginile unei camere video amplasată în spate atunci când vizibilitatea prin lunetă nu este suficient de bună.

● Pentru momentele dificile din off-road sau pentru manevrele de parcare înguste, Evoque vine cu un sistem de camere video amplasate inteligent astfel încât transmit imagini pentru ca șoferul să aibă o vedere de ansamblu chiar și sub zona frontală a mașinii. 

● În premieră, Evoque primește și tehnologia Smart Settings. Cu ajutorul unor algoritmi noi, sistemul de infotainment învață preferințele șoferului și va fi capabil să seteze sistemul de climatizare, poziția scaunului sau muzica în funcție de starea de spirit a acestuia. 

● Mulțumită platformei Premium Transverse Architecture, noul Evoque este disponibil cu un sistem mild-hybrid la 48V. Acesta va fi oferit pe toate motorizările echipate cu transmisii automate. 

● Gama de motorizări pregătită de constructorul britanic include unități diesel și benzină. Fanii motoarelor diesel vor avea la dispoziție trei versiuni bazate pe unitatea de 2.0 litri. Varianta de bază oferă 150 de cai putere și 380 Nm și va fi disponibilă atât cu o cutie manuală cu șase trepte, cât și cu o transmisie automată cu nouă rapoarte. 

● A doua versiune diesel oferă 180 de cai putere la 2.400 rpm și 430 Nm între 1.750 și 2.500 rpm. Vârful de gamă al motorizărilor diesel produce 240 de cai putere și 500 Nm între 1.500 și 2.500 rpm. Indiferent de varianta aleasă, Evoque va fi oferit cu o cutie automată cu nouă rapoarte. 

● Fanii motoarelor pe benzină vor avea la dispoziție trei versiuni de putere oferite de motorul de 2.0 litri. Varianta de bază oferă 200 de cai putere și 340 Nm. A doua versiune promite 250 CP și 365 Nm, iar vârful de gamă "se laudă" cu 300 CP și 400 Nm. Indiferent de versiunea de putere aleasă, Evoque vine cu transmisie automată și tracțiune integrală. 

● Începând cu anul viitor, noua generație Evoque va fi oferită și împreună cu un sistem de propulsie plug-in hybrid. Pentru moment, reprezentanții producătorului britanic nu oferă detalii despre această variantă. 

  • pipo, vineri, 23.11.2018 12:58

    Ce-i frumos...e frumos ! Si p-afara si si-nauntru ! Nu-i pe gusturile mele dar tre' sa recunosc realitatea.

  • adi_10, vineri, 23.11.2018 13:14

    Frumoasa masina....si motoarele propuse sunt de bun simt, atat cele pe benzina cat si cele diesel.

  • SIMPLE MINDS, vineri, 23.11.2018 13:39

    Dupa ce-l fixai cu privirea pentru un interval de timp suficient de indelungat cat sa-mi confirme faptul ca-s cat se poate de nepoliticos ;-) si asta doar pentru a cauta temeinic si implicit gasi acele diferente care fac generatia precedenta sa se fastaceasca vizibil in preajma junelui. Marturisesc ca n-am gasit atatea cate speram..... Inchei cu o recomandare pentru AM ,incercati sa lasati la urma cei mai bun in ceea ce priveste gama de motorizari.:-) Chiar credeti ca dupa ce-ati asternut valori de cuplu de 380 /430 /500 Nm ,alternativa Otto o sa mai prezinte interes pentru cineva ??-)) . Nu mai spun ca si lectura intregului articol este in pericol..... ;-)

  • cos, vineri, 23.11.2018 13:44

    "va fi capabil să seteze sistemul de climatizare, poziția scaunului sau muzica în funcție de starea de spirit a soferului.." pe bune??? :)) adica vin io mai suparat asa de la munca, ma vede Evoqueu, si in loc sa-mi puna Mozart imi baga niste Rammstein in boxe si imi da scaunu mai aproape?? :)) ah si face si mai frig ca sa ma linistesc...buna asta!!

  • Corocsenie Adrian, vineri, 23.11.2018 16:40

    Arata superb. Cred ca e cel mai frumos crossover de pe piata. O evolutie evidenta in design. Acum chiar merita cumparat un Evoque in ciuda fiabilitatii scazute cum se spune despre R.R.

  • kim_vl, vineri, 23.11.2018 21:34

    Superba. Motoarele sunt fix cele de pe E-Pace; nu-mi pare nimic nou. Din pacate, jurnalistii straini vorbesc despre aceeasi buba ca si in cazul lui E-pace: masa mare a masinii (1.7-2 tone). Si tot din pacate, la fel ca si in cazul lui Cupra Ateca, dealerii din Romania sunt total nepregatiti. Nu e admisibil ca un client sa stie mai multe detalii decat un vanzator. Sa nu ai tu macar curiozitatea sa te informezi pe internet despre ceea ce vinzi/vei vinde ? Ca sa nu mai zic ca am sunat azi dimineata la 9.40 la un dealer din Pitesti (programul fiind 09.00-18.00), iar robotul ma poftea sa sun in timpul programului de lucru.

  • mircea badea, sâmbătă, 24.11.2018 01:45

    tot cu mizerii diesel? apropo, cel mai urat volan plus culoarea aia.. sunt foarte curios cati km si pe unde se baga cei cu suv...

  • Kirotractor, luni, 26.11.2018 09:46

    Da, designu-i reușit taman fiindcă n-a rupt-o deloc cu stilul precedentei generații. Ceva mai *feminin* poate (fiindcă mai ...lis) și cu detalii mai lucrate/rafinate p-afară și-n interior. Mică rectificare: jantele pot ajunge la 21 (!!!) țoli diametru - exagerat pt o mașină de 4,37 m zic eu (la fel de lungă ca ex-Evoqu, care era mai îngust și mai jos totuși), dar asta cere probabil clientela. Cît despre capabilitățile off-road, ele-s reale, chit că aproape nimeni nu le va utiliza -- sau, mai știi, or apărea gropane și inundații de 60 cm pe Dorobanți ?! :-) Apropo de asta, are sub oglinzi senzori ultrasonici care indică distanța pînă la... luciul apei - wow, dar asta-i și o posibilă sursă-n plus de pene electronice. Despre preț n-are rost să mai cârcotesc -- se va vinde-n draci, deși un HSE 2.0 de 300 CP sare ușor de 70.000 € (e +69K fără opțiuni), așa că orice comparație cu Cupra Ateca pică din start. Poate doar cu Audi SQ2-ul mai mic? ...Și da, rămîne campionul masei proprii în segmentul SUV compact, alături de Jag E-Pace. Sfat amical deci: nu vă ciocniți c-un Evoque!