Mașina Anului 2019 în Europa: SUV-ul electric Jaguar I-Pace și compactele Ford Focus și Kia Ceed, printre cei 7 finaliști

Publicat luni, 26.11.2018 13:01 de Cornel Șocariciu

Organizatorii concursului Maşina Anului 2019 în Europa au anunţat cei 7 finalişti din cadrul competiţiei. Principalii favoriţi sunt Ford Focus și Kia Ceed, dar pe listă apar și două SUV-uri: Citroen C5 Aircross și Jaguar I-Pace.

Juriul competiției europene Car of the Year a anunțat cele 7 mașini care vor fi include în finala ediției 2019 a prestigiosului concurs. Alpine A110, Citroen C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz Clasa A și Peugeot 508 sunt cele 7 mașini alese de cei 60 de jurnaliști auto care fac parte din juriul concursului Mașina Anului în Europa.

Ford Focus și Kia Ceed sunt două dintre modelele favorite la victorie. Totuși, nu trebuie să scoatem din ecuație nici noul Citroen C5 Aircross, model pe care europenii l-au putut admira pentru prima dată în cadrul Salonului Auto de la Paris. Apetitul publicului pentru astfel de caroserii și faptul că ultimele două modele care au câștigat titlul Mașina Anului în Europa fac parte din segmentul SUV sunt două criterii care îl vor avantaja pe C5 Aircross în lupta pentru marele titlu.

Peugeot 508, modelul care a debutat în cadrul Salonului Auto de la Geneva, a reușit să impresioneze publicul prin liniile de design agresive, în timp ce Mercedes-Benz Clasa A a ieșit în evidență datorită pachetului tehnologic extrem de generos. Pe lista finală a ajuns și Jaguar I-Pace, primul SUV electric produs de un constructor european, dar și sportivul Alpine A110.

Anul acesta, pe lista modelelor eligibile pentru premiul Mașina Anului 2019 în Europa a fost inclus și SUV-ul Dacia Duster. Din păcate, modelul de la Mioveni nu a reușit să treacă în faza finală. O surpriză majoră o reprezintă și absența constructorilor Audi și BMW în ciuda faptului că nemții au "aliniat la start" câte 5, respectiv 4 modele noi.

Câştigătorul trofeului Maşina Anului 2019 în Europa va fi anunţat în 4 martie, cu o zi înainte de startul Salonului Auto de la Geneva.

Alpine A110

Citroen C5 Aircross

Ford Focus

Jaguar I-Pace

Kia Ceed

Mercedes-Benz Clasa A

Peugeot 508

CÂŞTIGĂTORII PRECEDENŢI

Ediţie COTY Marcă şi model
2018 Volvo XC40
2017 Peugeot 3008
2016 Opel Astra
2015 Volkswagen Passat
2014 Peugeot 308
2013 Volkswagen Golf 7
2012 Opel Ampera/Chevrolet Volt
2011 Nissan Leaf
2010 Volkswagen Polo
2009 Opel Insignia
2008 Fiat 500
2007 Ford S-Max
2006 Renault Clio
2005 Toyota Prius
2004 Fiat Panda
2003 Renault Megane
2002 Peugeot 307
2001 Alfa Romeo 147
2000 Toyota Yaris
1999 Ford Focus
1998 Alfa Romeo 156
1997 Renault Megane Scenic
1996 Fiat Bravo/Brava
1995 Fiat Punto
1994 Ford Mondeo
1993 Nissan Micra
1992 Volkswagen Golf
1991 Renault Clio
1990 Citroen XM
  • vianu, luni, 26.11.2018 14:20

    508 i-Pace kia/focus Alpine

  • pipo, luni, 26.11.2018 14:43

    508 Ceed I-Pace

  • M, luni, 26.11.2018 15:06

    C5 Aircross I-Pace

  • LLL, luni, 26.11.2018 16:00

    Kia Ceed

  • aujourd'hui, luni, 26.11.2018 17:29

    508 i-pace alpine

  • SIMPLE MINDS, luni, 26.11.2018 21:10

    Abordarea mea e cat se poate de sobra . In Franta dilema-i mare in ceea ce-l priveste pe 508 . Sunt destui care sustin faptul ca declinarea chineza 508L are mai multe atuuri (estetice, practice) comparativ cu cea europeana . Tocmai de aceea apare si intrebarea : Sochaux a stabilit pan' la urma declinarea cu care participa la Car of the Year 2019 ?!? ca parca intr-o competitie de asemenea anvergura e musai sa te prezinti cu tot ce ai mai bun. :-)) Fascinante timpuri traim .....

  • andrei, marţi, 27.11.2018 01:02

    1.508 2.Focus 3.I-Pace @SIMPLE MINDS : nu ai nevoie de dimensiunile versiunilor L din China. Nu in Europa cel putin. L-am vazut live, are dimensiunile potrivite unui coupe sedan. Da, nu exceleaza la spatiu pe bancheta din spate, cum nici A5 nu face lucrul acesta. Pentru clientii care chiar au nevoie de 5 cm in plus pe bancheta din spate exista SUV-urile 3008 sau 5008.

  • SIMPLE MINDS, marţi, 27.11.2018 13:20

    @andrei Eu doar am reliefat atentia excesiva-opinie pur personala- a presei auto franceze cu argumente pro/contra cu privire la un model destinat unei piete cu adevarat *speciala* care a ajuns iata la 4.85m.(+ 10 cm). Pesemne ca am gresit fiindca mi-am permis sa inchei comment-ul cu ironie.:-)

  • andrei, marţi, 27.11.2018 22:55

    @SIMPLE MINDS: ironia e mereu bine venita. Despre presa franceza nu vreau sa comentez :) Cat despre lungimea lui 508, PSA doar respecta trendul din piata Chineza. Una mult prea mare pentru a nu fi luata in considerare. PS: voturile negative chiar nu sunt de la mine.