Ford a prezentat noul Shelby GT500: motor V8 de "peste 700 CP", cutie automată cu dublu ambreiaj și "circa 3.5 secunde" pentru sprintul 0-100 km/h

Publicat luni, 14.01.2019 17:29 de Cornel Șocariciu

Noul Shelby GT500 a fost prezentat în cadrul Salonului Auto de la Detroit. Cel mai puternic Ford omologat pentru șosea din istoria companiei promite peste 700 de cai putere dintr-un motor V8 de 5.2 litri.

Ford este unul dintre constructorii care nu avea cum să lipsească din cadrul Salonului Auto de la Detroit. În cadrul evenimentului de peste Ocean, producătorul american a prezentat noul Shelby GT500.

Muscle car-ul dezvoltat de Ford revine astfel în ofertă, ultima versiune a acestuia fiind retrasă din gamă în 2015. Sub capota noului Shelby GT500 se află motorul V8 pe benzină de 5.2 litri, propulsorul putând fi întâlnit și pe varianta Shleby GT350R.

Ford nu a anunțat performanțele motorului pregătit pentru Shelby GT500, însă ne asigură că acesta este capabil să ofere "peste 700 de cai putere". Resursele unității pe benzină sunt transmise către puntea spate cu ajutorul unei cutii de viteze automată cu șapte trepte și dublu ambreiaj. Reprezentanții Ford spun că transmisia a fost dezvoltată cu ajutorul echipei care a dezvoltat noul Ford GT.

Mai mult decât atât, noul Shelby GT500 va fi capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în "circa 3.5 secunde", în timp ce sfertul de milă va fi parcurs în mai puțin de 11 secunde.

Reprezentanții Ford spun că proaspătul Shelby GT500 a devenit un model capabil să ofere performanțe de top și pe circuitele tehnice. Suspensia față a fost modificată, suspensia spate este acum mai ușoară, în timp ce sistemul de direcție dispune de o nouă unitate de control. Totodată, sistemul de frânare a fost și el îmbunătățit.

Ford a dezvoltat și un pachet special dedicat celor care își doresc performanțe superioare pe circuit. Pachetul oferă elemente de caroserie din fibră de carbon, o aripă spate supradimensionată și jante speciale cu diametrul de 20 de inch încălțate cu pneuri Pilot Sport Cup 2S. La interior, clienții se vor bucura de scaune sport semnate de Recaro, de sistemul de infotainment Sync 3 și de un sistem audio cu 12 incinte.

  • Costel, luni, 14.01.2019 18:15

    ii numa buna de urcat si coborat pe feleac

  • pipo, luni, 14.01.2019 18:17

    Uhaaaa...mamaaaa...hai ca-nceput nebunia iar ...atac direct la SRT-urile Hellcat/Demon . Abea astept liniutele !!!

  • someone, luni, 14.01.2019 18:58

    si parca vad ca va costa undeva in jurul a 70000 dolari.

  • Costel, luni, 14.01.2019 19:46

    ii 67000dolari 350r shelbygt500 ii sigur sub 100000dolari ii faine preturi americane

  • inexorabil, luni, 14.01.2019 21:40

    Respect casele italiene de design auto și nimeni nu le poate contesta realizările istorice, dar…americanii au avut, au și vor avea mereu ceva al lor special, inconfundabil… Așa cum am mai relatat, ȋn toamna trecută, la SAB, Ford a fost, de departe, vedeta ediției, cu sau fără semnătură Shelby – mai ales crudacii roiau captivați ȋn jurul sportivelor și tunatelor americane, ȋn timp ce la standurile BMW și Audi cam bătea vântul. De-aș avea banii, chiar acum mi-aș comanda un Shelby Mustang sau un Ford GT – referitor la supercar: indiferent care generație (ambele mi se par la fel de frapante). Și oricât de GM-ist aș fi, ȋmi pare rău, dar trebuie să recunosc calitatea managerială superioară a Ovalului Albastru…De fapt, prefer să râd cu un ochi decât să plâng cu ambii. PS. Zona “realistă” a lui Ford poate pactiza cu cine vrea ea, cu VAG sau cu oricine, că nu mă interesează…Ȋntotdeauna voi vedea industria auto americană cu ochi idilici, care vor “filtra” numai mașini 100 % locale, cu motoare clasice.

  • SIMPLE MINDS, marţi, 15.01.2019 01:30

    Nu demult AM anunta faptul ca Salonul Auto Detroit 2020 se reinventeaza. Ce a uitat :-)insa AM sa mentioneze e faptul ca macar pentru unul dintre cititorii sai va fi invariabil inutil.De ce ? Pai tocmai d'asta... Personal aceasta informatie aluneca invariabil in derizoriu si asta numai datorita acestei ultime declinari a Mustangului care nu face decat sa certifice ,cel putin pentru mine ,faptul ca zenitul automobilului sportiv de peste ocean a fost atins in ianuarie 2019. Nu ma deranjeaza absolut deloc sa fiu catalogat opac ,limitat ,lipsit de viziune sau ancorat in repere auto mai mult decat discutabile de cei pentru care batranul continent mentine prin cateva branduri un ecart de performanta suficient de comfortabil incat ultima creatie Ford sa nu le genereze decat un zambet protocolar. ShelbyGT500 2019 certifica toleranta mea maxima in ceea ce priveste un coupe si reprezinta incontestabil un privilegiu sa mi-o asum . Cu o astfel de toleranta, daca vreodata s-o stabili sa devina contagioasa ,parca-i totusi de bun augur...:-))

  • mircea badea, marţi, 15.01.2019 06:16

    urata..mizerie..

  • dan_grc, marţi, 15.01.2019 09:36

    Are filtru de particule ? Respectă noile standarde ? Nu zic, mașina este superbă, dar americanii traiesc pe altă planetă când vine vorba de poluare . Sau europenii exagerează cu taxe și restricții ? Mai degrabă așa.