Volkswagen Touareg va fi disponibil din luna mai într-o nouă versiune de top: motor diesel V8 de 4.0 litri și 421 CP

Publicat marţi, 26.02.2019 12:52 de Daniel Popescu

Volkswagen Touareg va primi în luna mai versiunea de top cu motor diesel V8 de 4.0 litri care generează 421 de cai putere și un cuplu maxim de 900 Nm.

Noua generație Volkswagen Touareg s-a lansat în luna martie a anului trecut, iar în faza inițială aceasta a fost disponibilă doar cu motorul diesel V6 TDI de 3.0 litri, disponibil în versiuni de 231 CP și 286 CP.

Totuși, cu ocazia evenimentului de lansare, constructorul german a confirmat că SUV-ul va fi disponibil la un moment dat și cu un motor diesel V8 de 4.0 litri care generează 421 de cai putere.

Volkswagen a anunțat acum că versiunea de top cu noua motorizare diesel va fi prezentată oficial cu ocazia Salonului Auto de la Geneva de la începutul lunii martie, în timp ce vânzările vor începe în luna mai.

Pe lângă cei 421 de cai putere, noul motor diesel oferă și un cuplu maxim de 900 Nm și permite SUV-ului să ajungă de la 0 la 100 km/h în 4.9 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată la 250 km/h.

Noua versiune de top va fi ușor de observat în trafic datorită logo-ului V8 poziționat pe grilă, iar clienții vor putea alege între două pachete de design: Elegance (standard, cu culori de interior mai reci) și Atmosphere (culori mai naturale și calde pentru interior).

Din punct de vedere tehnic, versiunea de top cu motor diesel V8 include standard, comparativ cu versiunile cu motorul diesel V6, suspensie pneumatică, jante Tiran din aliaj de 19 inch, pedale din oțel, un sistem anti-furt și pachetul Light & Sight.

Cu numai o săptămână în urmă, Volkswagen a anunțat și disponibilitatea unui motor pe benzină pentru Touareg, prin intermediul unei unități V6 de 3.0 litri care este capabilă să dezvolte 340 CP și 450 Nm între 1.340 și 5.300 rpm.

Pe de altă parte, tot cu ocazia prezentării oficiale de anul trecut, Volkswagen a anunțat că Touareg va fi disponibil și într-o versiune plug-in hybrid de 367 de cai putere. Aceasta va fi însă disponibilă inițial doar pe piața din China, iar în prezent nu exista informații despre o posibilă lansare în Europa.

Via Volkswagen

  • PMC, marţi, 26.02.2019 14:42

    Aualioooooo.... Iar ditamai Dieselocul nesimtit cu 8 CILINDRI??? Doamne-Dumnezeule, ce mai jale, ce mai chin pe functzionarimea progresista si pe activistii zgubilitic-verzui. Ma astept sa iasa in piata publica si sa se biciuiasca singuri pana la sange! :)))) DIESEL POWER! F**K YEAH! :D

  • inexorabil, marţi, 26.02.2019 17:14

    @PMC, fac și ei ceea ce știu cel mai bine…Nu mă exprim ironic! Ȋntr-adevăr, VAG este supercalificat pe Diesel. Chiar dacă te ajută iscusința, problema este alta și anume: dacă minți! Ȋnșelăciunea (mai ales față de marele public) este impardonabilă, nu poluarea. De aceea, eu, unul, consider că nici măcar lacrimile personale ale vinovaților nu pot spăla rușinea de proporții pe nume Dieselgate. Totuși, putem trăi cu ea ȋn minte, că nu se moare dintr-atât. Și cine vrea, să cumpere ȋn continuare de la VAG (iarăși, nu zic “la mișto”, fiindcă, de pildă, Touareg-ul a fost o mașină reușită de la bun ȋnceput și, chiar așa neSUVist cum sunt, ȋl prefer “colegilor” de platformă, aceia “premium”).

  • Adrian, marţi, 26.02.2019 17:26

    @inexorabil, foarte corect ce spui. Insa ar trebui sa aplicam acelasi tratament impardonabil tuturor vanzatorilor care ne mint cu detergenti minune, burgeri deliciosi sau vacante de vis. Din pacate nu putem, marketingul este prea puternic. Deci cred ca mai bine ar fi sa ne bazam deciziile pe experiente personale, pentru ca e greu sa filtrezi articolele si comentariile online de acele pareri ce pot fi etichetate drept "advertorial", "hate", "fanboy" ...

  • PMC, marţi, 26.02.2019 17:56

    @inexorabil: evident ca nu uitam Dieselgate. Nimeni n-a zis sa uitam. Insa trebuie spusa povestea pana la capat: o mare parte din vina pentru aia au fost "autoritatile", care au presat producatorii cu norme de poluare tot mai greu de atins. Acum o fac in continuare si mai abitir! Daca o sa se apuce cineva de puricat, sunt convins ca nu numai VW ar iesi prost, din nou. Sunt convins ca si la motoarele Otto sunt probleme, chiar si la cele actuale. Dar mare parte din toate astea sunt tinute intentionat sub presh. Sunt prea multe joburi si prea multe afaceri conexe care depind de ind. auto. Deci e foarte multa ipocrizie la mijloc. Clientii sunt indemnati spre alte solutii acum, dupa ce ani si ani la rand Dieselul a fost prezentat ca alternativa cu emisii de CO2 mai mici, ceea ce e adevarat. Acum s-au trezit ca NOx-ele ne omoara. Bun, si pana acum pe unde le era cerebelu'? Ca e plin de oameni de stiinta si vestitori ai apocalipselor de tot felul. Atunci ce au facut? Nu pot decat sa sper ca toata porcaria asta cu blamarea Dieselului sa se sfarseasca cat mai rapid si sa inteleaga odata toti ca fara Diesel la ora actuala nu se poate. NU EXISTA alternativa reala. Si nicio alta tehnologie nu e mai fiabila si mai economica. In rest, it's business as usual: minciuni pe toate canalele de comunicatii, pana in panzele albe. Cat priveste germanii, ei au facut numai tampenii de-a lungul istoriei, s-au dovedit caractere mizerabile si criminali rapace. Eu tot sper ca pana la urma lumea o sa se convinga ce fel de indivizi sunt si sa nu le mai acorde atata credit. Nu e greu sa iti dai seama daca citesti putina istorie. Dar na... e greu cu cititul... stiu... Insa la mecanica, motoare, piulitze si suruburi, sunt buni. Extrem de buni. Asta nu li se poate contesta.

  • inexorabil, marţi, 26.02.2019 19:00

    @PMC, un “big like” de la mine [ȋncă unul mâine, de la lucru, numai că n-am zeci de PC-uri la dispoziție :) ]. “Fără Diesel la ora actuală nu se poate”…Dumnezeule, chiar nu! Axiomatic, transporturile sunt INDISPENSABILE și lumea le datorează aspectul dezvoltării din ultimele decenii, iar când pronunți “transport”, te gândești ȋn primul rând la camioane / TIR-uri. Sunt acei “mastodonți” pe care noi, “cei mai cei” șoferi din lume, ȋi depășim ca pe niște melci (ȋi mai și ocărâm cu năduf, atunci când ne țin – evident, fără voia celor de la volan – ȋn spatele lor, pe drumurile cu o singură bandă pe sens și care par interminabile), dar fără de care omenirea ar fi rămas blocată ȋn zorii secolului XX (hai cel târziu perioada interbelică), ȋn pofida tuturor descoperirilor și invențiilor.

  • Edikkk, marţi, 26.02.2019 21:21

    Mda.... maşini de EGO!! Pentru cei care vor să se simtă rasa superioară, ariană pentru că are un tanc german de maşină super scumpă. Fără răutate. :)))

  • inexorabil, marţi, 26.02.2019 22:50

    Mafikkk, ai uitat să amintești de…fum. Cum aș putea să mă simt superior, dacă nu te asfixiez cu noxe ȋn trafic, dragă Electrikkk? Sper că n-ai uitat că datorită ție mi-am luat Diesel. Atâta doar că nu sunt prea mulțumit de motorizare – ȋn condiții ideale, aș fi mizat pe…6.6 V8 Duramax turbo-Diesel. Hai, totuși, să ȋncheiem ȋntr-o notă optimistă, recte ȋți propun un regal al motoarelor 100 % eco, ca să fie pe placul inimii tale. Te vor cuceri sunetul suav, pe care aproape că nici nu-l auzi, și imaginea lui zero emisii. O asemenea feerie ȋți anihilează pe loc amintirea lui Dieselgate. A, și clipul n-ar fi fost posibil fără finanțare de la sponsorul EPA, sub egida căruia s-au desfășurat respectivele evenimente pro-mediu. Vizionare plăcută! https://www.youtube.com/watch?v=-Zb4hf_75CU

  • alex, marţi, 26.02.2019 23:46

    In timp ce masina de propaganda toaca eco sus, eco jos, piata isi vede de cursul ei normal si cere diesel si inca unu mare. Doar nu crede cineva ca VW a pus motorul asta si urmeaza sa vada daca vor vinde ceva sau nu. Stiu precis ca vor vinde si-si vor scoate banii. Pacat cu dieselgate-ul ca ar fi facut bani frumosi cu motorul asta pe piata americana. Asta este. Se descurca ei, nemeritat de bine as putea zice :). Intr-un final tot scandalul dieselgate a fost benefic per ansamblu pentru ca a mai diminuat din minciuna. Cred ca toti producatorii de diesel au tremurat bine de tot la explozia scandalului.

  • Edikkk, miercuri, 27.02.2019 05:31

    @inex Celor care le plac diesel nici măcar nu îşi spală la benzinărie, numărul murdar din spatele maşinii, decât numărul din faţă. Ştiţi de ce?? Pentru că deja tuşesc foarte tare când se duc în spatele maşinii proprii. Cei cu diesel SH "succes" la ITP peste 5-10 ani când testele vor fi aşa dure că nu o să mai treacă maşina ITP !!! Şi atunci ai cumpărat o DEGEABA!! Când nu poţi să o mai treci ITP pentru limita de noxe nicăieri şi când un filtru costă mii de euro să vedem pe iubitorii de diesel ce mai fac !! Sau când o să se tripleze taxele locale. Sau cui îi place diesel să ducă maşina în garaj să închidă uşa şi să inspire PROPRIA CREAŢIE dacă îi place diesel aşa mult.

  • inexorabil, miercuri, 27.02.2019 19:38

    Progresikkk, nu țin morțiș să am eu ultimul cuvânt, dar știi care mi se pare cea mai păguboasă hibă a omului? Să ȋnțeleagă numai ceea ce ȋi place / convine. OK, scuze pentru sarcasmul din postarea mea anterioară. Să punem punctele pe y. Am precizat de atâtea ori că nu sunt adeptul Diesel-ului la automobile! N-aș fi nici ȋn cazul vehiculelor grele, dar ce crezi? Precum sublinia și @PMC, nu există alternativă! Cu atât mai puțin “electricele” ar fi o soluție pentru transporturi. Oricât aș detesta cancerul managerial “reducerea costurilor”, nu sunt, totuși, absurd, ȋn sensul că nu pledez, ȋn schimb, pentru risipa irațională a fondurilor / resurselor. Iar rulajul “grelelor” reclamă, ȋn mod incontestabil, cuplu mare și consum (mai) redus, deci, scurt/2…Diesel. Pur și simplu nu putem scăpa totalmente de NOx. Sau ba da, dar neapărat forțând nota: să nu ne mai umflăm mațul, să nu ne mai delectăm cu patimile consumiste, adică să ne temperăm naibii odată! Ȋn consecință logică, nici de transporturi n-ar mai fi stringentă nevoie. De acord? Iarăși trebuie să-l invoc pe criticul literar de inestimabilă valoare vianu: noi vrem și cu…, și cu sufletu-n rai. Asta e. Volens nolens, “economia” orientată către consum vine și cu neplăceri la pachet, chiar dacă, de regulă, noi nu le dăm importanță sau ne prefacem că nu le sesizăm. Una dintre ele este taman diva cu coasa (da, mă refer la efectele poluării). Și ține minte: ȋnainte de a le “recomanda” altora cum să protejeze mediul, fii tu ȋnsuți un exemplu vrednic de luat ȋn seamă…Dar vezi că un asemenea deziderat nu ȋnseamnă că ȋți poți parca “electrica” pentru ȋncărcare cu curent produs de…termocentrale sau de centrale nucleare. Dar despre componentele și materialele mașinii “cu zero emisii” ce zici? Or proveni dintr-o industrie perfect nepoluantă? Așadar, ne suim toți pe țoacle au ba? P.S. Drept contraofertă, inspiră și tu noxele unui TIR…ȋn timp ce-ți savurezi șaorma “cu de toate”. P.P.S. Fii mai atent, te rog, la ortografie. Știu, știu: nu ești Mafia.

  • Edikkk, miercuri, 27.02.2019 23:31

    @inex Este vorba de faptul că trăim o minciună crasă. Că nu se poate fără diesel, benzină. Sunt deja vândute în lume avioane electrice. Da, este un mic început. Dar minciuna cu diesel, benzină era precum minciuna cu ţigările. Că nu fac rău, chiar ne lăudam cu ele. Dar produceau cancer. Aşa şi cu maşinile termice. Sunt o prostie, care trebuiesc lăsate în urmă, pentru binele nostru şi al copiilor noştri.

  • inexorabil, joi, 28.02.2019 20:46

    Electrikkk, ȋmi pare rău, dar te văd incorigibil…De fapt, nu știu de ce mă mai agit, din moment ce-mi este cât se poate de clar că lumea se va umple de zombi subjugați și “prelucrați” de promotorii oculți ai ecofascismului și ai panteismului (Gaia). Ȋn numele “autoritar”, “sacru”, ”dezarmant” al “revenirii la primordialitatea naturii” (eh, dar nu debarasată de tehnologism…dimpotrivă! – mama Gaia nu va mai apărea ȋmpodobită cu splendorile brute ale Creației, ca ȋn antichitate, ci având pe cap diademă din circuite electronice și corpul un touchscreen de colo până colo), pe coordonate melioriste, vizând construirea / consolidarea “unui viitor sigur pentru copiii noștri” (aferim, Edikkk!), se va ȋncerca justificarea chiar și a atrocităților care se vor abate asupra noului “dușman de clasă” de pe agenda ecomarxismului: omul musai bărbat, musai alb și musai creștin, care refuză “psihopatic” să se “adapteze” ȋn mod non-/anti-identitar. Pe spinarea lui vor fi aruncate tensiunile și conflictele interstatale, interpolitice și interinstituționale (dacă nu cumva și interetnice), “secătuirea” planetei de resurse și “mutilarea” mediului. Și nu ȋl va apăra nimeni…Nimeni dintre semeni.