Fisker oferă primele detalii despre SUV-ul electric pe care îl va lansa în 2021: tracțiune integrală și autonomie de până la 480 de kilometri
Fisker a publicat o imagine cu partea frontală a SUV-ului electric pe care îl va lansa în 2021 și anunță că acesta va avea tracțiune integrală și autonomie de până la 480 de kilometri.
Fisker a anunțat la începutul acestei săptămâni o serie de detalii cu privire la SUV-ul electric pe care îl va lansa în producție de serie în a doua jumătate a anului 2021.
Astfel, după ce săptămâna trecută a publicat un prim teaser, start-up-ul american condus de celebrul designer Henrik Fisker a publicat o imagine cu partea frontală a SUV-ului.
Oficialii companiei susțin că designul include "elemente care în mod obișnuit sunt rezervate pentru supercaruri", iar printre elementele care se observă sunt gurile largi de ventilație sau blocurile optice late și înguste.
De asemenea, Fisker afirmă că plafonul poate fi rabatat prin atingerea unui buton pentru a oferi șoferului și pasagerilor o atmosferă în aer deschis fără ca acest lucru să afecteze integritatea structurală a mașinii. Pentru interior, Fisker promite un spațiu generos la interior, un Head-Up Display de mari dimensiuni și un sistem de infotainment avansat.
Pentru moment, Fisker nu a avut detalii despre platforma tehnică, însă a menționat că modelul va fi echipat cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, pentru a oferi tracțiune integrală.
În plus, modelul va fi echipat cu un acumulator Li-Ion de 80 kWh care va oferi o autonomie de 480 de kilometri, calculată însă conform standardului american EPA, mai dur decât standardul european WLTP.
Nu în ultimul rând, pe piața americană, noul SUV electric va avea un preț de pornire de 40.000 de dolari, cu numai 1.000 de euro mai mare decât prețul anunțat pentru Tesla Model Y.
Fisker a anunțat că testele cu un prototip al noului SUV electric vor începe până la finalul acestui an.
Via Autocar
... Start-up? Un fel de-a spune, că ar fi al cincilea al danezului. Care e genial ca designer (v. Z8, DB9/Vantage, Karma, Force 1/Destino etc.), dar ca businessman a dat-o în bară mereu. Deși a avut parte de subsidii serioase, private și/sau statale - cam 1,2 miliarde $ (unii îl acuză chiar de... țepe, dar eu mă abțin, deși are încă pe rol procese cu creditorii din 2013.) Mai pe scurt: parcă l-aș fi crezut (și) de astă dată, dac-ar fi venit măcar cu un prototip rulant... pe lângă un desen. Fiindcă-i mult mai ușor să produci câteva hyper-cars cu prețuri delirante (și tot pe minus să fii mereu) decât un BEV și bun, și ieftin, și frumos, și devreme acasă. ...Rezultat la care Tesla lui Musk a ajuns (parțial) după lupte seculare, de peste 10 ani. :-p