Efectul programului Rabla Plus: Nissan Leaf a devenit cea mai vândută mașină electrică în România în primele patru luni ale anului
Nissan Leaf a devenit cea mai vândută mașină electrică în România în primele patru luni ale anului cu 53 de unități, la scurt timp după startul programului Rabla Plus, care a generat o creștere cu 52% a numărului de mașini electrice comercializate în țara noastră.
Vânzările de mașini electrice au crescut semnificativ în luna aprilie pe piața din România, imediat după startul programului Rabla Plus, prin care clienții primesc un bonus de 45.000 de lei (aproape 10.000 de euro) fără să fie nevoiți să caseze o mașină veche.
Principalul câștigător al programului Rabla Plus a fost Nissan Leaf, care a ajuns la 53 de unități comercializate în primele patru luni ale anului, după ce
Astfel, Leaf a devenit cea mai vândută mașină electrică din România în primele patru luni ale anului, în condițiile în care Volkswagen și Smart au obținut doar beneficii modeste de pe urma programului.
Volkswagen ocupă locul doi în topul mărcilor cu 43 de unități e-Golf și e-Up, în timp ce Smart completează podiumul cu 40 de unități cu Smart Fortwo și Smart Forfour. Între timp, BMW s-a oprit la pragul de 25 de unități i3 și este urmată de Renault cu 17 unități Zoe, în timp ce Jaguar nu a reușit să mai vândă nicio unitate I-Pace în luna aprilie.
În ansamblu, piața de mașini electrice a înregistrat o creștere puternică de 52.1% la nivelul primelor patru luni ale anului, la 184 de unități, după ce în primele trei luni creșterea a fost de numai 5% în așteptarea startului pentru Rabla Plus.
Loc | Marcă | Vânzări BEV ian-apr 2019 |
Vânzări BEV ian-apr 2018 |
Evoluție |
1 | Nissan | 53 | - | - |
2 | Volkswagen | 43 | 28 | 54% |
3 | Smart | 40 | 47 | -15% |
4 | BMW | 20 | 24 | 4.2% |
5 | Renault | 17 | 14 | 21% |
6 | Jaguar | 5 | - | - |
7 | Mercedes-Benz | 1 | 1 | 0% |
Total | 184 | 121 | 52% |
Mașini plug-in hybrid
În schimb, piața de modele plug-in hybrid a înregistrat un declin puternic de aproape 44%: doar 68 unități au fost comercializate în ianuarie - aprilie, comparativ cu cele 121 din perioada similară a anului trecut.
Aproape jumătate dintre unitățile PHEV vândute au purtat sigla Volvo, care domină autoritar în fața lui Land Rover și Mitsubishi, ultimul reprezentat de Outlander PHEV.
Una dintre posibilele explicații pentru scăderea puternică a vânzărilor în segment este că Volkswagen nu a comercializat nicio unitate PHEV în primul trimestru, în condițiile în care germanii vânduseră 68 de unități în primele patru luni al anului trecut.
Loc | Marcă | Vânzări PHEV ian-apr 2019 |
Vânzări PHEV ian-apr 2018 |
Evoluție |
1 | Volvo | 27 | 10 | 170% |
2 | Land Rover | 17 | 0 | - |
3 | Mitsubishi | 12 | 5 | 140% |
4 | BMW | 5 | 7 | -29%% |
5 | Mini | 4 | 4 | 0 |
6 | Mercedes-Benz | 2 | 18 | -89% |
7 | Porsche | 1 | 5 | -75% |
Total | 68 | 121 | -49% |
Mașini hibride
Între timp, piața de modele hibride fără încărcare la priză a înregistrat o creștere puternică de 53.1%, la 1.170 de unități. Ca de obicei, Toyota deține de departe cea mai bună cotă de piață, cu 1.010 de unități, și este urmată de brandul său premium Lexus cu 54 unități. Podiumul este completat de Honda cu 31 unități, în timp ce Ford, Kia sau Hyundai au raportat de asemenea câteva unități hibride comercializate.
La nivelul perioadei ianuarie-aprilie, mașinile electrice, plug-in hybrid și hibride au ajuns la o cotă de piață de 2.9%, în condițiile în care 70.1% dintre cumpărători au ales o mașină cu motor pe benzină, în timp ce 26.9% dintre clienți au ales o mașină diesel.
Loc | Marcă | Vânzări HEV ian-apr 2019 |
Vânzări HEV ian-apr 2018 |
Evoluție |
1 | Toyota | 1.010 | 663 | 53% |
2 | Lexus | 54 | 37 | 46% |
3 | Honda | 31 | 0 | - |
4 | Ford | 29 | 13 | 123% |
5 | Kia | 23 | 20 | 15% |
6 | Hyundai | 11 | 10 | 10% |
7 | Suzuki | 9 | 6 | 50% |
8 | Land Rover | 3 | - | |
Total | 1.170 | 764 | 53% |
Via APIA
zoe pare o afacere mai buna decat leaf