Update: Renault a primit o ofertă de fuziune de la Alianța Fiat-Chrysler: "Vom analiza această oportunitate"

Publicat luni, 27.05.2019 13:04 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Renault a confirmat că a primit o ofertă de fuziune din partea Alianței Fiat-Chrysler și susține că va analiza această oportunitate și în funcție de viitorul Alianței cu Nissan și Mitsubishi.

Update ora 13:00: Renault a anunțat într-un comunicat de presă, în urma întâlnirii Consiliului de Administrație, "a decis să studieze cu interes oportunitatea unei astfel de afaceri care să conducă la o valoare suplimentara pentru Alianță".

Cu alte cuvinte, francezii sugerează că decizia finală va lua în calcul și opinia partenerilor de Alianță de la Nissan și Mitsubishi. 

ȘTIREA INIȚIALĂ:

Speculațiile cu privire la intenția Alianței Fiat-Chrysler (FCA) de a-și redresa situația financiară prin intermediul unei fuziuni cu un alt constructor încep să prindă contur.

Renault a anunțat luni dimineață că a primit o propunere concretă de fuziune din partea Alianței Fiat-Chrysler, iar aceasta va fi analizată de Consiliul de Administrație în cadrul unei întâlniri care va avea loc chiar luni. Constructorul francez menționează că va publica un comunicat de presă pe marginea deciziei la scurt timp după finalizarea întâlnirii.

"Grupul Renault confirmă că a primit o propunere din partea FCA cu privire la o potențială fuziune 50-50 între Grupul Renault și FCA. Consiliul de administrație al Renault se va întâlni în această dimineață pentru a discuta această propunere. Un comunicat de presa va fi publicat la finalul acestei întâlniri", menționează Renault într-un scurt comunicat de presă.

Cu numai câteva ore în urmă, agenția de presă Bloomberg a anunțat pe baza unor surse că cei doi producători negociază un "parteneriat operațional care ar putea conduce la o fuziune", fără să ofere însă alte detalii concrete.

Interesant este că FCA dorește o fuziune doar cu Renault, nu cu Alianța Renault-Nissan din care face parte și Mitsubishi. De altfel, Bloomberg susține că Renault va negocia fuziunea fără să aibă o aprobare formală din partea partenerilor de la Nissan și Mitsubishi. Pentru moment nu este însă clar cum va arăta o fuziune între Renault și FCA în contextul în care francezii sunt implicați într-o Alianță puternică cu Nissan și Mitsubishi.

Via Renault, Bloomberg

  • Zuzu, luni, 27.05.2019 12:25

    Daca se va aprobă și apoi face această tranzacție, nu-i vad bine pe japonezi.

  • Edikkk, luni, 27.05.2019 13:29

    ar fi o alianţă întinsă pe 3 continente... ca headquarters şi mai multe ca unităţi de producţie Europa, USA, Japonia Apoi Africa, America de sud plus Asia Ar fi cea mai capabilă alianţă şi ar da trendul viitorului în industria auto.

  • cineva, luni, 27.05.2019 14:34

    Actiunile FCA si Renault au crescut imediat dupa comunicatul dat de italo-americani si dupa confirmarea venita de la Paris. Guvernele francez si Italian au anuntat ca sprijina fuziunea. Analistii ii vad logica (complementaritate geografica si de gama, sinergii posibile, expertiza Renault in electrice si FCA in domeniul SUV). Cred ca asistam la nasterea unui grup forte in industrie. Desigur, va ramane de rezolvat structura marelui conglomerat care va reuni noua companie FCA - Renault, cu partenerii Nissan si Mitsubishi. Ceea ce va rezulta de aici e un colos care vinde cam 16 milioane de masini anual (fata de 11 pentru VAG si tot pe acolo in cazul Toyota). Sincer, mi-as dori ca demersul sa aiba succes. Pana la urma, Dacia ar fi parte a celui mai mare grup auto din lume. Nu-i prea rau...

  • inexorabil, luni, 27.05.2019 14:36

    FCA se asemuieşte escrocului sentimental de profesie, care nu se simte jignit dacă se vede refuzat mereu, din moment ce principiul lui călăuzitor nu suferă modificări: “Dacă nu cade, atunci pică”. Adică măcar o “fraieră” tot trebuie să-i cedeze odată şi-odată, “conform legii probabilităţii”. Aşa şi cu coconul FCA. Parfumat cu idei globaliste “tentante”, umblă din poartă în poartă, în speranţa că “poate-poate”… Fusione nu mai este, dar spiritul său bântuie. Mă rog, nu exclud posibilitatea înjghebării conglomeratului RNMFCA. Întrebarea este: ce se va întâmpla mai departe? Cel mai probabil, se va face un aranjament, pe care îl reproduc într-o manieră tribală: “Eu Jeep. Tu electric. Jeep electric. Mu-mu, bu-bu, uga-uga”. P.S. Şi, totuşi, scroafa rămâne moartă în coteţ: Lancia.

  • oli, luni, 27.05.2019 15:20

    FCA nu are o gama chiar rea, problema e de preturi, cam mari pentru renumele Fiat, eu nu am auzit pe nimeni sa se planga de noile modele. Poate cu ajutorul francezilor o pot scoate la liman. Francezii, zic eu, au reusit sa scape de eticheta de masina proasta, iar tinand cont ca nici germanele si japonezele nu mai par de pe alta planeta, au sansa acum sa castige iar increderea consumatorilor.

  • Kirotractor, luni, 27.05.2019 16:51

    Oi comenta și eu la a 253-a știre la temă -- fiindcă telenovela se anunță una kilometrică. Până atunci ar merge poate un semi-haiku-baladă: :-) Tusea și cu junghiul Calculau ieri unghiul Fuziunii-n stare Să dea grav la gioale Febrei gălbejite Pe bulău pornite, Ce-ar vrea să dispară Și blândă mioară Din hexa-saivan Cu profit baban. ...Șulfa japoneză Și-o va lua în freză?!

  • pipo, luni, 27.05.2019 17:28

    Pt. mine este Megasinistru si o mare idiotenie ce se intampla acum in industria auto. O sa ajungem (ca si specie, ca eu unul sigur nu ) sa conducem vreo 5 marci toate in cam 50 ani de aici incolo. Ar trebui sa existe organisme internationale care sa impiedice asemenea aliante sau fuziuni . Adica 'nspe marci care se aliaza si-si impart platforme, motoare ,tehnologii ? Ati inebunit !? Cui anume foloseste asa ceva pe termen lung ? Nici macar lor , v-o spun eu. Nu vreau sa intru in detalii sau discutii dar numai prin diversitate si competie poate progresa o industrie si nu prin mega aliante care scot in final pe piata niste "aceleasi marii cu alte palarii".

  • dan_grc, luni, 27.05.2019 22:02

    Pentru a ține piept acestui mega concern, am auzit zvonul că VAG, Daimler și Bmw se vor alia, iar celelalte grupuri rămase vor face la fel, vor exista trei mari super concerne în care FCA tot varză va fi, salvat tot de Jeep .

  • inexorabil, luni, 27.05.2019 23:54

    Previziunea ta, Dane, îi rezervă lui VAGBMWDaimler conservarea celor mai înalte standarde de calitate, başca nelipsita atitudine de respect faţă de clienţi. Nici nu mă îndoiesc în acest sens – parcă mă şi văd suindu-mă într-o capodoperă made in Germany, cu volan de Mercedes, bord de Audi şi scaune de BMW (din fericire, doar cusăturile vor fi chinezeşti). Doar atunci voi percepe sublimul naţionalism german antiglobalist.

  • inexorabil, marţi, 28.05.2019 06:38

    @pipo, păi de! După experienţa cu Partidul Unic, trebuia să facem cunoştinţă şi cu alte elemente asemenea: Statul Global Unic, piaţa unică, cetăţeanul unic, maşina unică ş.a.m.d. Nu-i aşa că-i minunat acest “capitalism” ?

  • Clique, duminică, 02.06.2019 11:47

    La ce reputație proastă are grupul FCA în state, din cauza fiabilității foarte slabe, probleme la cutiile de viteze etc, să nu mai zic de Nissan, cad pe capete acele CVT-uri, mai vine și Renault... O să devină un ghiveci, Renault și cutiile automate, mda, cutii cu dublu ambreiaj, la fel de proaste ca DSG-urile, nefiabile și foarte scumpe de reparat. Pe americani îi interesează să fie fiabilă și să meargă, de asta preferă și vor prefera japonezele, Toyota-Lexus, Honda-Acura. Stai în state și vrei o mașină care să nu-ți facă probleme de fiecare dată ? Te uiți la Toyota-Lexus, Honda-Acura, sunt singurele mărci de care sunt mulțumiți americanii. Spre ex. Ford, Ford nu mai produce sau nu va mai produce mașini, se va axa doar pe utilitare și Mustang-uri, din cauza vânzărilor foarte slabe, pe lângă asta, cutiile automate cu dublu-ambreiaj Powershift și Getrag foarte păcătoase, ca să nu zic de câte reclamații au primit din întreaga Americă de la clienți.