Volkswagen a ales Turcia pentru construcția unei noi fabrici: uzina va produce modele pentru VW, Skoda și Seat
Volkswagen a ales Turcia ca destinație pentru construcția unei noi fabrici unde va produce modele VW, Skoda și Seat. Potrivit unor surse din companie, planurile încă nu au fost finalizate, însă urmează să fie anunțate în scurt timp.
Grupul Volkswagen a confirmat recent că Turcia reprezintă o destinație atractivă pentru uzina pe care vrea să o construiască în Estul Europei, în timp ce Bulgaria este varianta de rezervă, după ce alternativele România și Serbia au ieșit din calcule.
Publicația Automobilwoche, care citează surse din cadrul VW, scrie că Turcia va găzdui noua fabrică, planurile urmând să fie anunțate în scurt timp. Statul Qatar, ce deține 17% din acțiunile grupului, ar fi făcut presiuni în cadrul unei întâlniri de board pentru ca uzina să fie construită în Turcia.
Noua fabrică va produce modele atât pentru Volkswagen, cât și pentru Skoda și Seat. Uzina ar urma să înceapă activitate în anul 2022 și să aibă o capacitate anuală de 350.000 de unități. Pe lista modelelor ce vor fi produse de grupul VW în Turcia se numără Skoda Karoq și Seat Ateca.
Via Automotive News
-
gigi_frana, vineri, 12.07.2019 15:03
rahat :) sa fie oare vreo coincidenta? :)) çürükwagen...
-
Nicolae, vineri, 12.07.2019 15:28
https://volkswagen.gomexlive.com/vw_live_ag/?lang=en
-
Fara alehas, vineri, 12.07.2019 15:33
La vag- bazar ,,este,, bonus un pet cu apa rece si un ibric in torpedou. vw güveler önceliğe sahip ;)
-
Edikkk, vineri, 12.07.2019 16:07
Germanii ţin aşa mult la Europa.... Pffff.... iubitori de Putin şi Erdogan !! Cu ruşii au Nord Stream deja făcut de ani de zile, pompează gaz la greu din Rusia direct în Germania, sărind Polonia, Danemarca... Daaa Dar s-au împotrivit South stream al României / Bulgariei... nemernicii Apoi cu Erdogan care a bagat la puşcărie 16.000 oameni întro singură zi.... le face fabrică cu de toate.... Bulgaria, România nu au fost bune... măcar dacă alegeau Serbia să îi mai ridice în speranţa de a avea şi Serbia în UE... Dar nimic... Iubitori de turci şi sirieni... şi noi să le cumpărăm maşinile VW VAG ??!!?? (cu maimuţa?) NOP. NICIODATĂ.
-
c, vineri, 12.07.2019 17:18
@vianu: ... şaormî folţvagîn şîkîdîm ... ... şaormî folţvagîn şîkîdîm ... (ritmuri de Tarkan - ptr cunoscatori)
-
vianu, vineri, 12.07.2019 21:51
@c tareee... :))
-
inexorabil, vineri, 12.07.2019 23:53
Bun! Am reţinut ideea: VAG se “islamizează” şi, de aceea, “se cuvine” să râdem de ei şi cu partea dorsală. Dar cum procedăm? Scriem “pamflete” de pe smartphoane provenite în mod sigur din Estul Asiei... În acelaşi spirit de zeflemea, îmi permit să mă fandosesc şi eu: nemţi şi turci, tot un cacao / vienezii-l sug pe Mao / cei din urmă idioţi / se vădesc drept…mafioţi.
-
mircea badea, sâmbătă, 13.07.2019 00:53
sa faca suv-uri, oricum le cumpara doar manelistii si iubitoarele de telenovele turcesti.
-
PMC, sâmbătă, 13.07.2019 09:45
Ca sunt fara caracter si fac doar ce le dicteaza interesul financiar, strict interesul financiar, aia e o chestie care e tot mai evidenta pentru multa lume. Problema mai mare e cat rau fac Europei acum, dupa ce UK a decis (foarte corect) sa iasa din UE. Cu Franta si Germania la carma, viitorul UE e pecetluit. Nu sunt eurosceptic, deloc, pentru Romania, UE e singura sansa de dezvoltare rapida si noi am avut de castigat si de pierdut enorm din aderare, dar UE, in aceasta forma, nu are cum sa supravietuiasca. E o chestiune de timp pana se va destrama. Noi am avut de castigat prin banii europeni pentru dezvoltare, si am avut de pierdut poate si mai mult prin ceea ce se numeste "brain & workforce drainage". Cu toate astea, in timp, balansul va fi pozitiv. La momentul asta, balansul e negativ pentru noi. Totusi, e un un lucru bun ca am aderat si daca ar fi sa o luam de la 0, as spune in continuare sa aderam la UE pentru infuzia de civilizatie de care aveam nevoie dupa noaptea comunista. In fine, discutie lunga...
-
Lectric_Power, duminică, 14.07.2019 18:01
@PMC Franta si Germania au creat proiectul european din start si l-au continuat in toate formele lui si sub toate denumirile. UK s-a alaturat in anii '70, la momentul aderarii fiind cea mai saraca tara din grup. Au facut-o vazand oportunitatile care se intrevedeau la orizont. Britanicii au fost insa mereu cu fundul in doua barci si au profitat din plin de UE, necontribuind cu aproape nimic. Contributia lor anuala/locuitor la bugetul UE e mai mica decat cele ale Irlandei, Austiei, Luxemburgului, Belgiei, Finlandei, Olandei sau Suediei. Daca e sa vorbim de industia auto britanica nu-s multe de spus: apartine in intregime francezilor, germanilor, japonezilor si fostelor colonii. Nu mai zic cate firme auto get-beget britanice au dat faliment pentru ca nu erau nici competitive, nici fiabile (aici e de altfel problema mare a produselor britanice in general, care la nivel global nu inseamna nimic - nici chiar pe pietele din fostele colonii). Noroc cu City-ul, City care insa o va sterge englezeste inspre Frankfurt si La Defense odata ce Brexitul se va finaliza. UK ramane cel mai mare portavion al unchiului Sam si traieste visand la vechea glorie coloniala. De inteles de altfel: cand ai fost cel mai mare imperiu din istorie e cam imposibil sa nu fii visator... On topic: decizie pur politica si cu iz arabesc a VAG. Daca era cost-effective, o faceau in zona Arad-Timisoara (unde nu aveau de ce sa se planga de lipsa autostrazilor sau de distanta mare fata de pietele importante precum Germania, Franta si Italia) sau chiar in Ungaria. Plus ca Romania si Ungaria stau inca foarte bine la capitolul costuri salariale (a 2-a cea mai ieftina tara, respectiv a 4-a).
-
unu, luni, 15.07.2019 12:29
poti sa fi cat de suparat vrei, realitatea este ca dacia di for au deficit de angajati, unde mai aduci o fabrica daca nu ai muncitori? lumea face ASE si nu vrea sa lucreze in fabrica, manager direct.
-
verde, miercuri, 17.07.2019 13:42
De mult n-am mai vazut atatea comentarii dobitoace la un articol...
-
albastru, sâmbătă, 20.07.2019 02:30
@verde In general fiecare are expertiza in ceea ce este si in ceea ce face cel mai bine. A ta probabil ca e legata de tot ce tine de dobitocisme.
-
verde, marţi, 23.07.2019 10:08
Nu trebuie sa fii expert ca sa observi ca oamenii astia nu gandesc inainte sa comenteze. Mistouri slabe si comentarii discriminatorii. Turcii nu sunt mai buni decat romanii si romanii nu sunt mai buni decat turcii. Volkswagen AG e o societate comerciala si ia decizii bazate pe ratiuni economice. Era greu sa vina in Romania; chiar daca, sa zicem, coruptia nu ar fi fost o problema, avem o problema cu forta de munca calificata.
-
PMC, duminică, 28.07.2019 20:48
@verde: nu, tu nu-i cunosti pe germani. Poate altii sunt asa cum spui, dar germanii intotdeauna vor avea o componenta politica in investitii majore.
-
verde, sâmbătă, 03.08.2019 13:46
E posibil sa fie o influenta politica in decizia lor, dar nu cred ca e majora. Ratiunile economice primeaza. Adica banii. Si politicienii tot pe baza de bani functioneaza. Indiferent daca sunt germani sau de alta nationalitate. Corporatiile si politicienii se influenteaza reciproc.
Citeste si
-
INDUSTRIE | vineri, 20 septembrieVolkswagen ar putea primi sprijin din partea guvernului GermanieiVolkswagen ar putea primi sprijin din partea guvernului Germaniei, potrivit lui Robert Habeck, vicecancelarul Germaniei și ministrul economiei din această țară. Conform unor informații din presă, Volkswagen ar putea concedia 30.000 de angajați la uzinele sale din Germania. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 20 septembrieDacia Sandero, vedetă în Europa. Cel mai vândut model în primele 8 luni ale anuluiPotrivit celor mai recente date, Dacia Sandero a fost cel mai vândut model, de pe Bătrânul Continent, în primele 8 luni ale anului 2024. Podiumul este completat de Volkswagen Golf și T-Roc. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 20 septembrieVolkswagen oprește producția lui ID.4 în SUA din cauza problemelor cu ușileVolkswagen a fost nevoit să oprească producția modelului electric ID.4 în Statele Unite din cauza problemelor cu ușile care se pot deschide în mers. Producția crossover-ului german va fi oprită până când va fi găsită o soluție la această problemă. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 19 septembrieMercedes-Benz pune capăt parteneriatului cu BYD și renunță la o marcă de mașini electrice premiumMercedes-Benz a anunțat că se retrage din parteneriatul său cu BYD și renunță totodată la marca Denza. Aceasta este o marcă chineză de mașini electrice premium fondată de Mercedes-Benz și BYD, iar acum aceasta va fi deținută în totalitate de BYD. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 19 septembrieȘeful Stellantis: „industria auto se află acum în modul de supraviețuire”Carlos Tavares, șeful Stellantis, și-a exprimat părerea despre situația în care se află în prezent industria auto. El a declarat că trebuie să se ajungă la o paritate de costuri între mașinile electrice și cele termice pentru ca Stellantis să supraviețuiască. Citeste tot
modelele comandate pentru Romania vor veni din fabrica cu un stick de memorie de 20G cu manele ultima compilatie