Cu accent pe diesel: Audi SQ7 TDI facelift are motor V8 de 4.0 litri cu 435 CP și 900 Nm

Publicat luni, 22.07.2019 10:48 de Cornel Șocariciu

Audi a prezentat SQ7 TDI facelift. SUV-ul de performanță dezvoltat de constructorul german este echipat cu un motor diesel V8 de 435 CP, cu un sistem de direcție integrală și cu un sistem mild-hybrid.

La finalul lunii trecut, Audi a publicat primele imagini și detalii referitoare la Q7 facelift. SUV-ul producătorului german a suferit o serie de transformări estetice, a primit un interior nou cu elemente preluate de pe modelele recent lansate, dar și motorizări îmbunătățite.

Acum, Audi oferă primele informații despre versiunea SQ7 TDI facelift. SUV-ul constructorului din Ingolstadt mizează pe motorul diesel V8 biturbo de 4.0 litri capabil să dezvolte 435 de cai putere și 900 Nm între 1.250 și 3.250 rpm. De asemenea, SUV-ul de performanță este echipat și cu un compresor electric, tehnologie utilizată "pentru a elimina fenomenul de turbo lag".

Resursele motorului diesel sunt gestionate de o cutie automată cu opt trepte și de un sistem de tracțiune integrală. În aceste condiții, Audi SQ7 TDI facelift accelerează de la 0 la 100 km/h în 4.8 secunde, aceeași valoare fiind trecută și pe fișa tehnică a lui SQ8 TDI. Viteza maximă este limitată la 250 km/h.

Pentru un consum de carburant redus, Audi a echipat SQ7 TDI facelift și cu un sistem mild-hybrid la 48V. Consumul mediu mixt anunțat de producătorul german este curprins între 7.4 și 7.6 litri/100 de kilometri, iar emisiile de CO2 variază între 194 și 200 de grame per kilometru.

Pentru un comportament dinamic îmbunătățit, SQ7 TDI facelift va fi echipat cu un sistem de direcție integrală, cu un diferențial sport și cu bare stabilizatoare active. Sistemul de frânare dispune de discuri cu diametrul de 400 de milimetri pe față, respectiv 370 de milimetri pe spate.

La nivel estetic, designerii au ales o grilă frontală modificată, jante de 20 de inch și patru terminații pentru sistemul de evacuare. Interiorul lui SQ7 TDI facelift a primit scaune sport și accesorii din aluminiu sau fibră de carbon. În Germania, listele de comenzi vor fi deschise în următoarele zile, prețul de pornire fiind de 94.900 de euro.

  • PMC, luni, 22.07.2019 11:40

    Dupa cum spuneam, NU EXISTA LA ORA ASTA TEHNOLOGIE MAI PERFORMANTA SI MAI ECONOMICA DECAT DIESEL. In rest, povesti de adormit copiii. GO GO DIESEL!

  • vlad, luni, 22.07.2019 12:54

    Corect. In special la suv-urile mari, unde nu se poate sub nici o forma pune benzinar, deoarece chiar si in varianta hibrida acestea consuma mult mai mult decat un diesel.

  • Nelu.Pantofaru, luni, 22.07.2019 14:01

    @PMC, exista tehnologie si mai performanta, si mai economica, decat diesel. Sa stii ca daca scrii cu litere mari nu o sa iti creada neaparat lumea balariile.

  • Oli, luni, 22.07.2019 14:52

    Bravo Audi! Asteptam cu interes viitoarele modele ce vor functiona pe baza de carbuni si aburi.

  • inexorabil, luni, 22.07.2019 17:30

    Ca toţi oamenii, şi electro-maniacii se bifurcă în categorii antagoniste. Astfel, avem arhetipul celui decent (ACE-Craiova) şi arhetipul celui zeflemist (Oli). Cu @PMC m-aş simţi însă în largul meu…Hai să trăieşti, maestre! Şi să ciocnim, la o masă alegorică, canistra de motorină cu cea de benzină. “Fosili” pe viaţă :)

  • vasile, luni, 22.07.2019 20:30

    Fiecare cu teoriile lui,de parca ar sti ve va sa fie peste cativa ani.Nu estisigur ce se intampla maine dar sa prezici viitorul combustibililor.Ce-ar fi sa luati in seama si o propulsie pe hidrogen,sau altceva ....

  • PMC, marţi, 23.07.2019 11:09

    @Pantofaru: care ar fi tehnologia aia? Hai ca m-ai facut curios. :D