Video. Audi RS Q8 a devenit cel mai rapid SUV de la Nurburgring: un prototip a avut nevoie de 7 minute și 42.2 secunde pentru un tur complet pe Iadul Verde

Publicat miercuri, 06.11.2019 11:16 de Cornel Șocariciu

Un prototip al viitorului Audi RS Q8 a stabilit cel mai bun timp pe circuitul de la Nurburgring în dreptul categoriei SUV: 7 minute și 42.2 secunde. SUV-ul de performanță are 600 CP și va fi prezentat în cursul lunii noiembrie.

La finalul anului trecut, Mercedes-Benz anunța că modelul AMG GLC 63 S a devenit cel mai rapid SUV în producție de serie după ce a parcurs un tur pe circuitul de la Nurburgring în 7 minute și 49.3 secunde. Modelul german reușea să bată recordul stabilit în 2017 de Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

Acum, divizia de performanță Audi are un răspuns pentru rivalii din Stuttgart: un prototip al viitorului Audi RS Q8 a parcurs un tur pe Iadul Verde în 7 minute și 42.2 secunde. Astfel, modelul producătorului din Ingolstadt devine cel mai rapid SUV de la Nurburgring.

Audi RS Q8 încă nu a fost prezentat în mod oficial, lansarea modelului de performanță urmând să aibă loc în cursul lunii noiembrie, cel mai porbabil în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles. Sub capota SUV-ului de performanță se află aceeași configurație pe care Audi o folosește în cazul lui RS6 Avant.

Motorul V8 biturbo de 4.0 litri oferă 600 de cai putere și 800 Nm. Nemții au pregătit și un sistem mild-hybrid la 48V menit să reducă emisiile și consumul de carburant.

Conform unor surse apropiate companiei, Audi RS Q8 are nevoie de 3.8 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, în timp ce viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 306 km/h. Noul SUV de performanță a preluat de pe versiunea SQ8 atât sistemul de direcție integrală, cât și diferențialul sport și barele stabilizatoare electromecanice.

Via | AMS

  • DanG, miercuri, 06.11.2019 11:30

    Aceste rezultate sunt foarte utile in oras, unde va fi folosit Q8. Pentru SUV-uri ar trebui o competitie de urcat bordurile, nu pe Nurburgring.

  • 1681432, miercuri, 06.11.2019 12:18

    @DanG: bine zis, as pune si de-o competitie pt suv-ri gen RS Q8 avand ca obiect coirea prin parcarile cluburilor de fite mamaiene, mall-urilor si cafenelelor care cer 30 lei pe-un espresso scurt. asta e zona lor de actiune. deci, da, realmente utili cei 600 CP pe acest RS Q8.

  • c, miercuri, 06.11.2019 12:41

    Faceti loc ca vine Skoda cu al sau mega coupe KOMIQ GT si rupe tot...

  • andrei.r, miercuri, 06.11.2019 12:44

    Taycan si Model S se bat care sa bata recodul si vine Audi cu un SUV si scoate acelasi timp ca Taycan ;))

  • Costel, miercuri, 06.11.2019 19:41

    unde-s posesorii de Type-R ??? unde-s ?? ..........ca potarnichile or fugit si s-or ascuns fiindca dupa timpul inregistrat de RS Q8 n-ar strica deloc sa aflam si opinia celor care detineau la un moment dat cea mai performanta compacta FWD pe iadul verde iar faptul ca Megane Trophy-R o scapat la mustata . pentru numa' vreo doua secunde , de o mare umilinta denota doar faptul ca AudiAG ii in posesia unui produs cu adevarat exceptional

  • Kotegaeshi, vineri, 08.11.2019 07:11

    No servus, mah! O aparut baciu' Costel si o dat cu mucii in fasui.Amu' sa vezi ce bine ne mere! Oare din ce categorie face parte Type -R ?

  • Costel, vineri, 08.11.2019 14:29

    @kotegaeshi , fosele nazale parca-s obturate taman la matale iar lipsa oxigenului spre respectivu' encefal , vital dealtfel pentru o activitate la limita tolerantei pe AM is convins ca n-o sa-ti reprime un foarte probabil al doilea "contraargument" , cert mai "valoros" si "plin de invataminte" raportandu-l la primu' mai ales dupa iata si cel de-al doilea derapaj personal pe care n-am cum sa mi-l refuz , ba din contra mi-l asum cu stoicism , evident in aceeasi dezordine auto care-mi tradeaza lacunele privind clasele/subcategoriile : Cayman GT4 (2015) - 7:42 !!! ce zici ?? acu' is pe drumu' cel bun ??

  • Kotegaeshi, vineri, 08.11.2019 23:01

    @costica, ce ai vrut sa spui? Tu ai intrat ,din nou, pe aratura, dar de data asta, intr-un mod foarte elegant!

  • Costel, luni, 11.11.2019 15:57

    kotegaeshi , iarta-mi absenta motivata doar de week-end si nicidecum de o aparenta fuga de argumente , nu de altceva dar toate-s in posesia mea si nicidecum a domniei tale iar informatia de pe L'Argus.fr poate-ti certifica pan' la urma anvergura rezultatului RSQ8 si a remarcabilei mele analogii cu Type R, francezii plagiindu-mi dupa "doar" 48 ore primul meu comment ,evident de pe AM din data de 06.10.2019 si neavand decenta minimala sa ma aminteasca care-i calea de urmat in apararea Type R ? incepi razboiu' acu' si cu galii ? cronometru' nu minte niciodata iar semetia acestui rezultat coroborat cu o compacta vrednica asa cum o fost si Type R la un moment dat si al carui centru de greutate ii musai mai redus cu vreo 30 cm face din rezultatul pe nordschleife al RSQ8 o borna de netagaduit nu exclusiv intre SUV-uri ci , prin echilibrul dinamic pe care-l detine , intre caroseriile infinit mai compatibile/dezirabile pe itinerariul din Muntii Eiffel