Noi detalii despre potențialul model electric de la Bugatti: va fi un Grand Tourer sau SUV cu patru locuri și va costa cel mult un milion de euro

Publicat marţi, 19.11.2019 11:45 de Daniel Popescu

Bugatti analizează oportunitatea de a dezvolta un Grand Tourer sau un SUV electric care să aibă patru locuri și să coste între 500.000 și un milion de euro, iar producția va fi de 600 de unități pe an.

Reprezentanții Bugatti au dezvăluit încă din luna martie a acestui an că se gândesc să lanseze un model electric care să aibă un preț semnificativ mai accesibil decât Chiron, care costă 2.5 milioane de euro.

Informațiile au fost confirmate apoi și în luna mai, iar o serie de surse au dezvăluit în august că modelul ar putea fi produs

în parteneriat cu constructorul croat Rimac.

Agenția de presă Bloomberg vine însă acum cu o serie de detalii atractive despre un astfel de model. Dacă va fi aprobat, noul model electric va fi un Grand Tourer sau un SUV cu patru locuri, iar prețul de achiziție va fi cuprins între 500.000 și un milion de euro.

"Industria se schimbă fundamental și trebuie să profităm de oportunități pentru a dezvolta Bugatti ca brand", a declarat Stephan Winkelmann, CEO-ul Bugatti, în cadrul unui interviu acordat Bloomberg.

Prin noul model, Bugatti intenționează să-și extindă semnificativ producția, mai ales că prețul de listă va fi de aproximativ trei ori mai mic decât al lui Chiron. De altfel, planurile actuale prevăd o producție de 600 de unități pe an pentru noul model, în contextul în care producția lui Chiron este limitată la numai 100 de unități pe an și au fost deja produse circa 400 de unități dintre cele 500 stabilite inițial.

Strategia este una foarte asemănătoare cu cea adoptată de Lamborghini, care a adăugat SUV-ul Urus în gamă pentru a crește producția și veniturile. De altfel, Winkelmann este unul dintre managerii care a decis extinderea gamei Lamborghini cu un SUV.

Pentru ca noul model electric Bugatti să devină realitate, constructorul trebuie însă să obțină finanțare din partea Grupului Volkswagen, ceea ce reprezintă o "luptă dificilă" în opinia lui Winkelmann.

Via Bloomberg

  • Tatraurs, marţi, 19.11.2019 12:11

    Daca va costa cum scrie mai sus cel mult 1 milion de coco e ok,nu imi depaseste bugetul propus,probabil imi iau doua.

  • Kirev, marţi, 19.11.2019 12:28

    Interesant concept... Acceleratie de la 0-400 in 15 sec iar bateria tine 14 sec.

  • Kirotractor, marţi, 19.11.2019 12:54

    at. tatraurs: :-))) Bine punctat. Unele voci susţin de fapt c-au început şi rezervările, cu avans de doar 1.000 coco (returnabil sau nu, dacă-l comanzi cu brichetă.) :-P Ceva mai serios, mă-ntreb dacă şi McLaren va ceda cândva ispitei mercantile, după dezamăgirile (unora) numite Lambo, Rolls, Bentley, Aston Martin, ba chiar Ferrari, Lotus ori Alpine în curând. P.S. Sper că porţi vestă reflectorizantă când traversezi şosele noaptea -- ştii doar ce au păţit recent destui confraţi... ;-) (Inutil de precizat convingerea că nu-ţi lipseşte simţul umorului.)

  • Tatraurs, marţi, 19.11.2019 13:25

    @Kirotractor. :))).Multumesc mult pentru sfat,o sa-i rog pe austriecii de la Holzindustrie Schweighofer sa imi lase si mie o vesta reflectorizanta pe un ciot sau gater atunci cand vin sa imi aduca bunastarea prin padurile si barlogurile mele.

  • vianu, marţi, 19.11.2019 13:55

    am strans primele 6 zerouri din suma, fiecare in cate un buzunar

  • Kirotractor, marţi, 19.11.2019 14:15

    @Tatraurs: Habar n-ai tu -- austriecii ne vor doar binele. Ca să ni-l ia. :-) @vianu: Şi eu am început să economisesc zerouri d-un Sugatti d-ăsta. Azi de exemplu am mâncat o gaură de covrig. :-P

  • vianu, marţi, 19.11.2019 14:25

    @kiro, te cam grabesti...eu le retin pe cand mi-e cu adevarat foame PS asta imi aduce aminte de anii facultatii cand mancam, pe o paine cumparata la comun, mustarul si ketchup-ul de pe mese. Banii ii tineam pentru cateva "bile"