Versiunea de serie a lui Audi e-tron GT va fi prezentată în noiembrie 2020: rivalul lui Tesla Model S are 590 CP și autonomie de 400 de kilometri

Publicat sâmbătă, 23.11.2019 09:43 de Daniel Popescu, Foto: Audi

Audi a confirmat că va prezentă versiunea de serie a conceptului electric e-tron GT cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles din noiembrie 2020. Modelul va fi cel mai nou rival al lui Tesla Model S.

Audi intenționează să aibă o gamă formată din 12 modele electrice în pană în 2025, astfel că producătorul german pregătește deja noi lansări.

Pe listă figurează și versiunea de serie a conceptului Audi e-tron GT, care a fost dezvăluit cu un an în urmă.

Marc Lichte, directorul de design al producătorului de la Ingolstadt, a explicat că Audi va lansa la Salonul Auto de la Los Angeles din noiembrie 2020 un model electric coupe, cu referire indirectă la e-tron GT. 

"Peste încă un an vom prezenta noul nostru coupe", a precizat Lichte.

În versiune de concept, Audi e-tron GT utilizează două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, pentru a oferi astfel tracțiune integrală. În total, cele două motoare generează 434 kW, echivalentul a 590 de cai putere.

Între timp, bateria Li-Ion are o capacitate de 90 kWh și este montată sub podeaua conceptului, iar autonomia oficială este de peste 400 de kilometri. 

Audi e-tron GT va fi al treilea model electric din portofoliul Audi și se va adăuga actualelor e-tron și e-tron Sportback, ultimul prezentat cu numai câteva zile în urmă chiar la Salonul Auto de la Los Angeles.

Oficialii Audi au confirmat recent că, în viitorul apropiat, va introduce o serie de schimbări la stabilirea numelor modelelor sale electrice prin utilizarea unor nume deja existente pe modele cu motoare cu combustie internă. "e-tron a fost primul nostru model electric. În viitor vom începe să amestecăm și numele normale de modele, iar pimul va fi Q4", a explicat Matt Mostafaei, managerul de produs pentru e-tron Sportback.

Oficialul Audi se referă la Q4 e-tron, conceptul unui SUV electric de 300 de cai putere cu autonomie de 450 de kilometri care va primi versiune de serie la sfârșitul anului viitor.

Via Autocar, Autoblog

  • q, sâmbătă, 23.11.2019 10:17

    Vazand acest Audi mi-a trecut prin cap masina asta: https://www.youtube.com/watch?v=lqfQP5HGIxw

  • ACE - Craiova, sâmbătă, 23.11.2019 12:02

    Nu le mai lipseste celor de la AUDI decat o diferenta la autonomie de circa 30-35% fata de TESLA.... Preturile AUDI sunt insa MAI MARI. In circa 2-3 ani este posibil sa ajunga la performantele americanilor DE ACUM.... Pe parcurs lucrurile se mai pot echilibra cu bani MULTI si multa INOVATIE...

  • Andrei, sâmbătă, 23.11.2019 15:01

    In 1-2 ani, Tesla va fi batuta cu propriile arme. In afara de autonomie care acum e superioara, restul e floare la ureche pentru Audi.

  • Kirotractor, duminică, 24.11.2019 09:35

    @Andrei: Da, pe traiectul Rimac-Porsche va profita sigur și Audi de ultimul răcnet tehnologic pe felia EV (care nu ține doar de baterii... dar nu mai dezvolt, c-ar trebui s-o facă AM.) Furnizorul croat de subansamble nu degeaba a fost stimulat (povestea-i lungă) să devină *leading edge*-ul EV-tech. Taman de marile corporații,care știu că-s prea rigid-greoaie pentru unele sarcini specifice. @q: Glumești cred -- chiar dacă P. Schreyer (ex-Audi) e de ani buni designer șef la coreeni, e-tron GT e la ani-lumină ca stil. Poate chiar cel mai reușit design de coupe cu 4 uși EVER (peste Porsche Taycan după mine.)

  • 897164, luni, 25.11.2019 11:18

    @Kiro: asa zic si eu, designul este superb, au nimerit-o bine de tot

  • LEXMARK, luni, 25.11.2019 14:38

    Parca l-au mai lasnsat in ultimii 10 ani de vreo doua ori din cate imi amintesc...

  • LEXMARK, luni, 25.11.2019 14:42

    Parca l-au mai lansat de vreo doua ori in ultimii 10 ani din cate imi amintesc... Asteptam acum cu maxim interes si derivatele de la Skoda, Seat si MAN ca tot au o platforma de share-uit la toti si ne place sa fim prostiti cum ca vorbin de N-spe masini diferite cu identitati si comportament diferit...