Toyota a prezentat noul Hot Hatch GR Yaris: motor cu trei cilindri cu 261 CP și sistem de tracțiune integrală

Publicat vineri, 10.01.2020 11:27 de Cornel Șocariciu

Toyota a lansat noul GR Yaris. Sub capota Hot Hatch-ului se află cel mai puternic motor cu trei cilindri introdus pe un model de serie. Acesta oferă 261 CP și 360 Nm, iar resursele sunt gestionate de o cutie manuală cu șase trepte.

La finalul anului trecut, Toyota a publicat primele imagini teaser care anunțau debutul modelului GR Yaris. Prezentarea noului Hot Hatch-ul fusese programată pentru 17 noiembrie cu ocazia Raliului Australiei, însă evenimentul a fost amânat din cauza incendiilor de pădure din regiunea New South Wales.

În aceste condiții, oficialii Toyota au anunțat că prezentarea modelului va avea loc cu ocazia Salonului Auto de la Tokyo. Astăzi, producătorul japonez a publicat primele imagini și detalii referitoare la GR Yaris.

Hot Hatch-ul de clasă mică a fost dezvoltat de divizia Gazoo Racing cu ajutorul echipei Tommi Makinen Racing. GR Yaris este al doilea model al niponilor care face parte din gama GR (primul a fost GR Supra), iar conform reprezentanților Toyota, Hot Hatch-ul va sta la baza viitorului Yaris WRC (model pe care îl vom vedea în Campionatul Mondial de Raliuri).

Noul Toyota GR Yaris are la bază platforma actualului model de clasă mică, însă inginerii diviziei Gazoo Racing au operat o serie de modificări consistente. Ecartamentul este ceva mai mare, puntea spate dispune de o suspensie independentă, iar anumite elemente de caroserie sunt fabricate din fibră de carbon și aluminiu.

Din punct de vedere estetic, noul GR Yaris propune spoilere mult mai agresive, prize de aer mai mari, aripi mult mai late și o aripă spate. De asemenea, plafonul a fost și el modificat, iar acum, înălțimea lui GR Yaris este mai mică cu 91 de mm comparativ cu versiunea "civilă". În plus, Hot Hatch-ul nipon va fi disponibil doar în versiune cu trei portiere.

Sub capota lui GR Yaris se află cel mai puternic motor cu trei cilindri introdus pe un model de serie. Japonezii propun un propulsor de 1.6 litri capabil să ofere 261 de cai putere și 360 Nm. Resursele sunt gestionate de o cutie manuală cu șase trepte și de sistemul de tracțiune integrală GR-Four. Conform oficialilor niponi, acesta din urmă va integra și două diferențiale Torsen ca parte a liniei Circuit Pack.

În plus, șoferii vor putea regla sistemul de tracțiune integrală cu ajutorul unui controller. În modul Normal, distribuția cuplului între punți este de 60:40, în modul Sport aceasta va fi de 30:70, iar în modul Track șoferii vor beneficia de o distribuție egală a cuplului între punți.

Masa totală a noului GR Yaris este de 1.280 de kilograme, iar conform reprezentanților Toyota, accelerația de la 0 la 100 km/h va avea loc 5.5 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată la 230 km/h.

Sistemul de frânare este și el unul de performanță și va integra discuri cu diametrul de 356 de mm și etriere cu patru pistonașe. Conform oficialilor, sistemul a fost proiectat pentru a rezistat atât pe circuit, cât și pe probe speciale de raliu.

Noul GR Yaris va fi asamblat pe o linie specială de producție integrată la uzina din Motomachi.

Pentru moment, Toyota nu a publicat prețul lui GR Yaris pentru piața din Europa. Pentru publicul din Japonia, Toyota propune o versiune de lansare (First Edition) care va avea un preț de pornire de 3.96 milioane de yeni, echivalentul a 32.570 de euro.

  • mk8, vineri, 10.01.2020 11:40

    Redline la 7000 rpm chiar sportiv motorul turbo. Si linia caroseriei e f dinamica fiindca cu doar 2 usi mai rar acum plus 4wd wow Curios de ce doar 3 cilindri ca in wrc au 1.6 cu 4. Bine ca nu e hibrida electrica sau alte balarii eco Felicitari toyota ca nu stingeti si voi fantezia-pasiunea veritabila.

  • skoda, vineri, 10.01.2020 11:45

    In sfarsit a aparut ,ca deja de cateva saptamani astia dau intr-una teasere

  • Alex, vineri, 10.01.2020 11:47

    Pocketo-rocketo!

  • cifre, vineri, 10.01.2020 12:00

    prea tare masinuta si pare doar scumpa in fine daca o veni si in europa cu preturi de japonia unde costa in versiunea pretentioasa exact cat fosta GRMN 1.8 212 cp cu compresor volumetric nu trebuie sa uitam ca un Audi A1 1.0 115 cp 2wd testat de a.m. costa vreo 35 de mii pacat ca nemtii nu au actualizat fostul S1 2.0 quattro de 231 cp asa GR-4 nu are concurent e unica bravo ei

  • PMC, vineri, 10.01.2020 12:51

    32500 pentru ragaiala asta cu 3 cilindri? Dumnezeule mare! :o

  • Tatraurs, vineri, 10.01.2020 12:56

    Mi-as lua-o azi daca as putea!Nu-i vad niciun minus,nici macar pretul nu e mare comparat cu nemtoaicele.

  • netam-nissan, vineri, 10.01.2020 13:13

    dle skoda vezi ca vw-vag baga teasere cu ani inainte ca imbatrinesti pina apare noutatea sau poate crapi altfel e misto jucaria costa mult pt noi cit e de mica dar seful meu de magazin a dat la fel pe un golf gri-soarece normal banal de nu il mai gaseste prin parcare cind e aglomerat plus asta rupe asfaltu si are tot felu de mecanizme destepte dar sigur nu se strica doar e toyota na

  • cifre, vineri, 10.01.2020 13:32

    "elle est d'ores et déjà disponible en pré-commandes au Japon sous forme de deux éditions spéciales (RZ First Edition et RZ High-performance First Edition) qui disposent de 272 ch." ...deci 272 CP carbon aluminiu diferentiale Torsen etc pt 32500 euroi la japi nu pare mult zic si eu in lipsa de concurente mai ales devine f probabil pret 28-29000 normala

  • skoda, vineri, 10.01.2020 13:55

    @netam-nissan Sa sti ca pentru noua octavia, vw a scos un singur teaser si a prezentat modelul, acum asteptam preturi in ro. Deja a inceput productia.

  • astra, vineri, 10.01.2020 16:37

    Nu este buna daca nu are bord cu plastic moale :) Fara glume se fac pariuri daca cu 272 cp bate compacte mai tari in cai pe circuit fiindca cele mici hot 2wd cca 200 cp le haleste sigur Om vedea poate nu si pe ultimul Mini cu 306 cp dar cred ca da.

  • Judecatorul, vineri, 10.01.2020 21:40

    este draguta aceasta mica masina sportiva japoneza Toyota Yaris 4 cu 3 usi sportiv GR eu stiu de ce nu a publicat pretul pentru o eventuala versiune Europeana acestuia deoarece Modelele cu 3 usi hatchback a pierdut mult treen in Europa la Clientii Europeni de aceea majoritatea Constructorurilor Europeni a Renuntat la versiunea cu 3 usi sportiva a tuturor hatchback-urilor deoarece le aducea vanzari mult in Scadere !

  • MadaI, duminică, 12.01.2020 11:33

    @astra cum se face ca e ok ca lumea sa se lege de plasticul tare de la VW, dar daca e vorba de o japoneza, dintr-o data, plasticul tare nu mai e asa problematic ?! Vezi ipocrizia ?

  • astra, duminică, 12.01.2020 13:44

    Yarisul nou are plastic soft-touch pe bord deci nici vorba de comparatii cu vw etc Simtul umorului + subtilitatilor par lipsa ca sa desenez ideea ironizam criticile ref la 3 cil. de ex. cand asta e masina surpriza pe 2020 si nu poti sa o cantaresti dupa date standard ca e rally-replica dar gata mai bine ne paruim pe cine e mai premiant premium

  • MadaI, duminică, 12.01.2020 15:40

    @astra Pana si RAV4 are probleme de calitate a materialelor interiorului, dar Yaris ?! Da` e ok, schimbam macazul, 250+ CP pentru 3 cil. e total nepotrivit din punctul meu - al potentialului cumparator - de vedere. Nu as cumpara asa ceva doar pentru ca are multi cai. S-o stapanesti sanatos !

  • astra, luni, 13.01.2020 08:46

    Apropo sistemul 4x4 GR e preluat de la rav4 nasol poate nu? :) Si motorul e cel mai usor-puternic din clasa lui rau si asta poate.. Plus niciun panou caroserie nu e de la yaris normala dupa ce 2 ani T Makinen si echipa au luptat cu managerii niponi sa o faca diferita