Imagini și informații tehnice despre Renault Megane facelift: modelul compact primește versiune plug-in hybrid de 160 de cai putere

Publicat luni, 03.02.2020 12:48 de Daniel Popescu, Foto: Renault

Renault Megane a primit cu facelift a cărui noutate principală este introducerea unei versiuni plug-in hybrid de 160 de cai putere cu autonomie electrică de 50 de kilometri, pe lângă o serie de sisteme de asisitență.

Renault a publicat luni primele imagini și informații oficiale despre Megane facelift, care oferă noutăți în special din punct de vedere tehnic, în condițiile în care modificările estetice sunt mai degrabă minore.

Astfel, constructorul francez a operat o serie de modificări la bară frontală de protecție și a introdus faruri LED Pure Vision inclusiv pe versiunea de bază.

De asemenea, stopurile beneficiază de o semnătură luminoasă dinamică, iar modelul va putea fi comandat în trei nuanțe noi de caroserie: Solar Copper, Baltic Grey și Highland Grey.

La interior, Megane facelift iese în evidență în versiunea de top prin panoul digital de bord cu diagonala de 10.2 inch care include sistem de navigație, însă există și o variantă de 7 inch.

De asemenea, sistemul multimedia Renault Easy Link este compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay și vine în versiuni cu ecran de 7 inch, 7 inch cu navigație inclusă și 9.3 inch cu navigație inclusă, ultimul fiind amplasat în poziție verticală. Panoul pentru aerul condiționat are un aspect mai modern, iar tapițeria a fost îmbunătățită.

Gama de motorizări clasice nu include surprize majore. Astfel, Megane facelift va putea fi achiziționat împreună cu motorul pe benzină de 1.3 litri disponibil în versiuni de 115 CP, 140 CP și 160 CP, dar și cu o unitate de un litri și 100 de cai putere.

Versiunile de 100 CP și 115 CP sunt disponibile doar cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte, în timp ce varianta de 140 CP poate fi cumpărată cu manuală sau cutie automată EDC cu șapte trepte. În schimb, varianta de top de 160 CP este oferită doar cu cutie automată EDC. Până la sfârșitul acestui an, Renault va introduce și un motor de un litru și 120 CP cu cutie manuală.

Oferta diesel este compusă din propulsorul Blue dCi de 1.5 litri, disponibil în versiuni de 95 CP cu cutie manuală și 115 CP cu cutie automată.

Marea noutate la acest capitol este noua versiune plug-in hybrid botezată E-Tech Plug-in, care preia sistemul cu motor pe benzină de 1.6 litri și două motoare electrice introdusă recent și pe Captur.

Renault nu oferă detalii concrete despre cele două motoare electrice, însă menționează că sistemul plug-in hybrid generează în total 160 de cai putere. Megane E-Tech Plug-in utilizează o baterie de 9.8 kWh care permite o autonomie electrică de 50 de kilometri în regim mixt (WLTP) sau 65 de kilometri în regim urban (WLTP).

Francezii nu menționează însă viteza de încărcare a bateriei. Pentru început, versiunea plug-in hybrid va fi oferită doar pe versiunea break a lui Megane, în timp ce pentru hatchback va apărea la o dată care va fi anunțată ulterior.

Între timp, gama de sisteme de asistență a fost actualizată prin introducerea sistemului Highway & Traffic Jam Companion, care combină sistemele Adaptive Speed Control și Lane Centering Assistance și poate fi activat la viteze de până la 160 km/h.

Lista sistemelor de asistență include și Active Emergency Braking System, Blind Spot Warning, Lane Departure Warning și Lane Guard System.

De asemenea, linia de echipare GT-Line este înlocuită acum cu linia de echipare RS-Line, în timp ce versiunea sportivă Megane RS va fi disponibilă doar în versiunea cu motor turbo de 1.8 litri și 300 de cai putere.

Aceasta oferă un cuplu maxim de 420 Nm (+30 Nm) în versiunea cu cutie automată și de 400 NM în varianta cu cutie manuală. Același motor este disponibil și pe Renault Megane RS Trophy, iar îmbunatățirile la interior sunt similare cu cele ale restului gamei. Renault Megane facelift va fi disponibil în showroom-uri începând din vara acestui an.

Via Renault

  • skoda, luni, 03.02.2020 13:05

    Este foarte frumos acest facelift ! Farurile, stopurile si tableta din interior si sistemul PHEV sunt foarte frumoase si extraordinare. De data asta cei de la Renault au reusit sa faca un model frumos cum este si noul Captur. Acum sa vedem si preturile.

  • olteanu, luni, 03.02.2020 13:44

    Arata mai bine, are un aer mai modern acum. In sfarsit au pus butoane fizice pentru comenzile climatizarii, asa ar fi trebuit gandit inca de la inceput.

  • pai da, luni, 03.02.2020 13:48

    catre autor: cu o unitate de un litru( nu litri) și 100 de cai putere.

  • dan_grc, luni, 03.02.2020 13:48

    Nu arata rau, dar Renault in aceasta clasa incepe sa faca figuratie, este foarte departe de performantele avute cu primele generatii de Megane, primele doua in special, a treia asa si asa, dar actuala se vinde din ce in ce mai slab, ma asteptam la clasa medie cu Talisman, dar la Megane nu, Clio si Captur sunt cele mai vandute modele, cam putin pentru un constructor european, noroc ca-i mai scoate Dacia.

  • olteanu, luni, 03.02.2020 13:48

    Si inca un aspect pozitiv: butoanele de pornit/oprit pentru pilot automat/limitator de viteza este acum pe volan asa cum ar fi fost logic, nu pe consola mediana. Ramane de vazut daca au umblat pe la calitatea materialelor si daca au lucrat pentru eliminarea unor ,,greieri'' care se remarca inca de cand masina este noua. Cel putin asa e la a mea, in varianta sedan.

  • olteanu, luni, 03.02.2020 13:49

    corectie: butoanele sunt pe volan. Ar fi util un buton de ,,edit''.

  • Liviu, luni, 03.02.2020 14:37

    Si nicio varianta GT (warm hatch)?

  • Ares, luni, 03.02.2020 19:37

    Aceste mici modificari se aplica si variantei sedan?

  • Adrian, marţi, 04.02.2020 08:56

    Francezii astia, cu cele mai mari case de moda, cele mai scumpe parfumuri, cele mai rafinate gusturi, nu au si ei o masina premium? Nu mai vorbesc de lux. O masina cu interior super-elegant, ceva colaborari cu casele de moda si de parfumuri. Nici Reno nici PSA nu misca in front. Si italienii la fel.

  • Liviu, marţi, 04.02.2020 10:19

    @Adrian Pai DS. E singura, ce-i drept, dar e premium.