Versiunile plug-in hybrid ale lui Audi Q5 sunt disponibile și în România: prețurile pornesc de la 57.000 de euro
Audi Q5 50 TFSI e quattro și Q5 55 TFSI e quattro sunt disponibile pe piața din România. SUV-ul plug-in hybrid pregătit de constructorul german are o baterie de 14.1 kWh care promite o autonomie electrică de până la 45 de kilometri. Prețul de pornire este de aproape 57.000 de euro.
Pe parcursul anului trecut, Audi a introdus în gama Q5 două versiuni plug-in hybrid (Q5 50 TFSI e quattro și Q5 55 TFSI e quattro). Acum, cele două variante PHEV sunt disponibile și pe piața din România.
Audi Q5 50 TFSI e quattro va fi echipat cu un motor pe benzină de 2.0 litri TFSI și un motor electric, iar sistemul plug-in hybrid promite un total de 299 de cai putere și 450 Nm. Resursele vor fi gestionate de o cutie automată cu șapte trepte și de un sistem de tracțiune integrală quattro. Conform oficialilor producătorului german, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 6.1 secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 239 km/h. Autonomia electrică pentru versiunea Q5 50 TFSI e quattro este de până la 45 de kilometri.
Versiunea Q5 55 TFSI e quattro va fi echipată tot cu un motor pe benzină de 2.0 litri și un motor electric, însă puterea totală a sistemului plug-in hybrid ajunge până la 367 de cai și 500 Nm. Și în acest caz, resursele sunt gestionate de o cutie automată cu șapte trepte și de un sistem de tracțiune integrală quattro. Accelerația 0-100 km/h se desfășoară în 5.3 secunde, iar viteza de top va fi tot de 239 km/h. În acest caz, bateria de 14.1 kWh ar urma să ofere o autonomie electrică de până la 40 de kilometri.
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Basic |
2.0 litri Hibrid |
Benzină+ electric 299 CP |
Aut7,4x4 | 56.928 |
2.0 litri Hibrid |
Benzină+ electric 367 CP |
Aut7,4x4 | 65.863 |
SUV-ul plug-in hybrid dezvoltat de Audi propune câteva moduri speciale de rulare. Primul dintre acestea se numește Hybrid, iar SUV-ul va utiliza atât resursele motorului pe benzină, cât și resursele motorului electric. În modul EV, SUV-ul german va rula exclusiv cu ajutorul motorului electric (viteză maximă de 135 km/h), în timp ce în modul Battery Hold, sistemul va păstra energia din acumulator la un nivel stabilit de utilizator.
Audi Q5 PHEV vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE | PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Audi Q5 55 TFSI e quattro |
367 | 2.4 | 5.3 | 65.863 |
Audi Q5 50 TFSI e quattro |
299 | 2.0 | 6.1 | 56.928 |
BMW X3 xDrive 30e |
292 | 2.1 | 6.1 | 56.644 |
Mercedes-Benz GLC 300e |
320 | 2.2 | 5.7 | 55.590 |
Volvo XC60 T8 Twin Engine |
390 | 2.4 | 5.5 | 64.080 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Sistem hibrid cu cutie automată este un sistem inferior Toyota / Lexus Mă aşteptam la mai mult de la.... inginerii germani... Trist