Versiunile plug-in hybrid ale lui Audi Q5 sunt disponibile și în România: prețurile pornesc de la 57.000 de euro

Publicat luni, 03.02.2020 17:00 de Cornel Șocariciu

Audi Q5 50 TFSI e quattro și Q5 55 TFSI e quattro sunt disponibile pe piața din România. SUV-ul plug-in hybrid pregătit de constructorul german are o baterie de 14.1 kWh care promite o autonomie electrică de până la 45 de kilometri. Prețul de pornire este de aproape 57.000 de euro.

Pe parcursul anului trecut, Audi a introdus în gama Q5 două versiuni plug-in hybrid (Q5 50 TFSI e quattro și Q5 55 TFSI e quattro). Acum, cele două variante PHEV sunt disponibile și pe piața din România.

Audi Q5 50 TFSI e quattro va fi echipat cu un motor pe benzină de 2.0 litri TFSI și un motor electric, iar sistemul plug-in hybrid promite un total de 299 de cai putere și 450 Nm. Resursele vor fi gestionate de o cutie automată cu șapte trepte și de un sistem de tracțiune integrală quattro. Conform oficialilor producătorului german, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 6.1 secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 239 km/h. Autonomia electrică pentru versiunea Q5 50 TFSI e quattro este de până la 45 de kilometri.

Versiunea Q5 55 TFSI e quattro va fi echipată tot cu un motor pe benzină de 2.0 litri și un motor electric, însă puterea totală a sistemului plug-in hybrid ajunge până la 367 de cai și 500 Nm. Și în acest caz, resursele sunt gestionate de o cutie automată cu șapte trepte și de un sistem de tracțiune integrală quattro. Accelerația 0-100 km/h se desfășoară în 5.3 secunde, iar viteza de top va fi tot de 239 km/h. În acest caz, bateria de 14.1 kWh ar urma să ofere o autonomie electrică de până la 40 de kilometri.

MOTORIZĂRI
NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Basic
2.0 litri
Hibrid
Benzină+
electric
299 CP
Aut7,4x4 56.928
2.0 litri
Hibrid
Benzină+
electric
367 CP
Aut7,4x4 65.863

SUV-ul plug-in hybrid dezvoltat de Audi propune câteva moduri speciale de rulare. Primul dintre acestea se numește Hybrid, iar SUV-ul va utiliza atât resursele motorului pe benzină, cât și resursele motorului electric. În modul EV, SUV-ul german va rula exclusiv cu ajutorul motorului electric (viteză maximă de 135 km/h), în timp ce în modul Battery Hold, sistemul va păstra energia din acumulator la un nivel stabilit de utilizator. 

Audi Q5 PHEV vs. principalii concurenți

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Audi Q5 
55 TFSI e quattro
367 2.4 5.3 65.863
Audi Q5 
50 TFSI e quattro
299 2.0 6.1 56.928
BMW X3
xDrive 30e
292 2.1 6.1 56.644
Mercedes-Benz GLC
300e
320 2.2 5.7 55.590
Volvo XC60
T8 Twin Engine
390 2.4 5.5 64.080
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 
  • Edikkk, luni, 03.02.2020 19:06

    Sistem hibrid cu cutie automată este un sistem inferior Toyota / Lexus Mă aşteptam la mai mult de la.... inginerii germani... Trist

  • skoda, luni, 03.02.2020 19:22

    @Edikkk Toate masinile noi si electrice au cutie automata, nu exista cu manuala. Mai ales faptul ca nimeni nu isi mai ia manuala, iar Audi este producator premium. Masina este superba si nu are rival. Este foarte rapida.

  • trilu lilu, luni, 03.02.2020 20:19

    ca de obicei edic tu nu intelegi nimic.

  • Edikkk, luni, 03.02.2020 20:32

    Dle Skoda, maşinile full electrice nu au cutie de viteze, sau mă rog este "o cutie de viteze cu o singură viteză " la unele modele, iar la altele chiar şi aceasta lipseşte cu desăvârşire. Totul este electric / electronic. acelaşi lucru este valabil şi pentru hibridele TNGA Toyota sau Nissan E-power. NU AU CUTIE VITEZE MECANICĂ, nici DSG nici CVT, nimic, totul este electric / electronic. Au pe ax eventual o pană mecanică care cuplează doar motorul termic în regim de autostradă, de exemplu, dar nu există cutie de viteze manuală (ce prostie) sau automată.

  • Edikkk, luni, 03.02.2020 20:34

    Uită te în oglindă măi trilu lilu :))))

  • skoda, luni, 03.02.2020 21:09

    @Edikkk Daca te duci la articolul cu Renault Captur PHEV si o sa te uiti in poza 24 o sa vezi ca are cutie robotizata. In acest articol este vorba de un PHEV nu de BEV, tu vorbesti de BEV.

  • skoda, luni, 03.02.2020 21:10

    Uite si link-ul: automarket.ro/stiri/renault-prezinta-noua-gama-de-hibrizi-clio-e-tech-de-140-cp-si-captur-95593.html#/image-id/616645

  • Green_Alex, marţi, 04.02.2020 08:40

    Edikk, chiar tindeam sa-ti dau dreptate pana ai revenit si ai dat cu mucii in fasole. Hibridele de la toyota si lexus vin cu CVT. Orice masina care se bazeaza pe motorul termic are nevoie de un fel de cutie de viteze, iar hibridele de la toyota/lexus se bazeaza in principal pe motorul termic.

  • Adrian, marţi, 04.02.2020 08:49

    Am fost surprins si eu sa constat ca exista si motoare electrice cu cutii de viteza. E adevarat, au 2 sau maxim 3 viteze, dar exista. Cautati pe net. Chiar si asa, masinile electrice despre care vorbim noi aici nu au cutie de viteze. Insa cele hibride au. Altfel cum gestionezi motorul termic Edikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk ?

  • Edikkk, joi, 06.02.2020 05:11

    HA HA HA DLE Green Alex Mai caută că nu ştii nimic John Snow Caută Toyota Prius Prime ca să eliminăm orice dubiu. Este valabil şi pentru dvs dle Adrian.