Acesta este noul Cupra Leon: modelul de performanță oferă până la 310 CP și poate fi comandat și în versiune plug-in hybrid

Publicat vineri, 21.02.2020 11:00 de Cornel Șocariciu

Cupra a prezentat noua versiune de performanță a modelului de clasă compactă Leon. Pentru prima dată, Cupra Leon va fi disponibil într-o versiune plug-in hybrid cu 245 CP, dar și într-o variantă de top cu 310 CP.

În urmă cu câteva săptămâni, Cupra, divizia de performanță din cadrul Seat, a demarat campania de promovare a noului Cupra Leon. Producătorul iberic a pregătit un eveniment special pentru prezentarea modelului de performanță, publicul larg urmând să-l poată admira în cadrul Salonului Auto de la Geneva.

Noul Cupra Leon va fi disponibil în versiune hatchback și într-o variantă break, iar pentru prima dată, modelul de performanță va putea fi comandat cu o motorizare plug-in hybrid. Coform oficialilor producătorului spaniol, Cupra Leon va fi asamblat la uzina din Martorell, iar listele de pre-comenzi au fost deja deschise.

Noul Cupra Leon: date esențiale

● Noul model de performanță are la bază noua generație a lui Seat Leon, însă specialiștii din cadrul Cupra propun și o serie de modificări estetice. În partea din față, logo-ul Seat a fost înlocuit cu cel al diviziei de performanță, grila frontală este mai mare, prizele de aer sunt mai generoase, iar o parte dintre accesoriile de caroserie sunt fabricate din crom. 

● Cupra propune opt culori de caroserie pentru noul model de performanță: Candy White, Magnetic Tech, Midnight Black, Urban SIlver, Desire Red, Graphene Grey, Magnetic Tech Matte și Petrol Blue Matte. 

● Standard, modelul va fi echipat cu jante de 18 inch (în cazul versiunii de bază de 245 CP), respectiv 19 inch (pentru restul versiunilor de putere). 

● În partea din spate, spaniolii au pregătit patru terminații pentru sistemul de evacuare, un difuzor special croit și o aripă discretă amplasată la nivelul hayonului. 

● Luminile de întâmpinare amplasate în oglinzi vor proiecta pe asfalt logo-ul Cupra, iar pragurile laterale vor fi și ele inscripționate cu sigla diviziei de performanță.

● Pentru interior, ibericii propun scaune sport și un volan special care integrează atât butonul pentru pornirea motorului, cât și un controller pentru selectarea modurilor de rulare. Tot la nivelul habitaclului, Cupra Leon propune un instrumentar digital de bord și un sistem de infotainment care comunică cu pasagerii prin intermediul unui ecran tactil cu diagonala de 10 inch. 

● Noul Cupra Leon va putea fi echipat cu un motor de 2.0 litri TSI disponibil în mai multe variante de putere. Pe versiunea de bază, propulsorul pe benzină dezvoltă 245 de cai putere și 370 Nm, resurse gestionate de o transmisie automată DSG cu șapte trepte și de un diferențial cu alunecare limitată. Cea de-a doua variantă a motorului de 2.0 litri TSI dezvoltă 300 de cai putere și 400 Nm. Și în acest caz, ibericii au pregătit o cutie automată cu șapte trepte și un diferențial cu alunecare limitată. 

● Vârgul de gamă va fi reprezentat de versiunea de 310 cai putere și 400 Nm. Conform oficialilor diviziei de performanță, această variantă va fi disponibilă doar în cazul break-ului și va fi echipată standard cu sistemul de tracțiune integrală 4Drive. În aceste condiții, Cupra Leon Sportstourer cu 310 CP va putea accelera de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 5 secunde, în timp ce viteza maximă va fi limitată electronic la 250 km/h. 

● Cupra Leon eHybrid este numele ales de spanioli pentru versiunea de performanță echipată cu sistemul plug-in hybrid. Tehnologia pregătită de divizia de performanță propune un motor pe benzină de 1.4 litri care oferă 150 CP și 250 Nm și un motor electric cu 115 CP. În total, sistemul PHEV dezvoltă 245 de cai putere și 400 Nm. Producătorul spaniol a pregătit o baterie cu o capacitate de 13 kWh capabilă să asigure o autonomie electrică de până la 60 de kilometri (WLTP). Noul Cupra Leon eHybrid va fi disponibil atât în versiune hatchback, cât și în variantă break. 

● Standard, noul Cupra Leon va fi echipat cu un sistem nou de direcție și cu sistemul Adaptive Chassis Control. Șoferii vor putea alege patru moduri de rulare: Comfort, Sport, Cupra și Individual. Garda la sol a lui Cupra Leon este mai mică cu până la 25 de mm comparativ cu cea a noului Seat Leon, iar sistemul de frânare a fost semnat de Brembo. 

● Dar acestea nu au fost singurele surprize pregătite de Cupra. Spaniolii au publicat și primele imagini și detalii referitoare la Cupra E-Racer și Cupra Leon Competicion. 

● Cupra e-Racer a fost dezvoltat pentru a concura în noua serie ETCR (Electric TCR). Modelul dispune de patru motoare electrice capabile să ofere până la 680 de cai putere și 960 Nm. Motoarele sunt "ținute în viață" de un pachet de baterii cu o capacitate de 65 kWh, iar conform oficialilor Cupra, noul e-Racer poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 3.2 secunde, în timp ce viteza maximă se oprește la 270 km/h. 

● Cupra Leon Competicion a fost dezvoltat pentru a concura în noul sezon al TCR. Modelul mizează pe motorul de 2.0 litri TSI care acum oferă 340 de cai putere la 6.800 rpm și 410 Nm. Resursele sunt gestionate de o transmisie secvențială cu șase trepte. Timpul necesar pentru 0-100 km/h este de 4.5 secunde, iar viteza de top a fost limitată la 260 km/h. Atât Cupra e-Racer, cât și Cupra Leon Competicion sunt destinate exclusiv circuitului.

  • fan skoda, vineri, 21.02.2020 11:12

    WOW ! Foarte agresiva masina ! Arata senzational ! Chiar arata de circuit ! Am observat ca masinile multe dintre ele, nu toate, se faca din ce in ce mai frumoase

  • Basil, vineri, 21.02.2020 11:58

    Stiu ca chestiilea astea cu design-ul sunt subiective, dar recunosc ca de ceva timp nu am vazut o masina care sa arate asa de bine! Probabil si pretul va fi pe masura aspectului si dotarilor tehnice. Nu stiu cate o sa vedem pe soselele patriei, avand in vedere inclinatiile specifice ale conationalilor nostri. Nu spun care sunt acele inclinatii pentru a nu jigni pe cineva.

  • @fan skoda, vineri, 21.02.2020 12:01

    Observ comentariile tale de ceva timp. Esti un pic analafabet tu, nu?

  • Calingura, vineri, 21.02.2020 12:16

    Cred ca intram intr-o zona de hartuire. Sunt tentat sa ma alatur si eu. Dar nu il cunoastem pe Fan Skoda. Poate este un adolescent. Este oricum o perioada grea, nu are rost sa il necajim si noi. @fan skoda - profita de ocazie sa te ridici la inaltime, sa fii mai atent la cum scrii si sa incerci sa nu mai dai motive colegilor sa te atace.

  • Alex, vineri, 21.02.2020 12:40

    Ontopic: Chiar trebuia un brand separat Cupra pentru versiunile mai sportive Seat? Vizual se diferentiaza prea putin de versiunea docila. A, daca versiunea de seria arata precum cea de circuit, atunci ar fi fost alta treaba. Dar asa nu poate emite pretentii sa detroneze Civic TypeR. Nici prin aspect, nici prin performante. Macar Civicul nu pretinde ca este altceva decat o Honda si-si reprezinta cu mandrie marca. Offtopic: presupusul fan skoda este cel mai probabil un impostor. Mai exista un utilizator fan skoda care a comentat corect gramatical si care incearca, saracul, sa-si apere identitatea. Acest "doppleganger" nou se comporta ca un troll care scrie numai baliverne. Toate masinile sunt frumoase, mai ales Skodele (ca deh conduce o Octavia 2, o bijuterie unica a industriei auto)... Presupun ca originalul fan skoda l-a calcat pe coada cu vre-un comentariu mai acid si asta este forma de protest/enervare. O sa renunte la un moment dat, dupa ce se usuca cosurile de pe frunte.

  • fan skoda, vineri, 21.02.2020 12:48

    @Alex Eu sunt adevaratul Fan Skoda. Mie imi plac foarte mult Skodele si am o Octavia 2. Eu comentez de 2 luni. Cand am comentat la testul cu mirifica Skoda Superb IV a aparut o clona nebuna care imi folosea numele si scria numai aberatii. Si cearta a inceput. Nu toate masinile sunt frumoase. Daciile sunt urate si nefiabile. Cu drag adevaratul Fan Skoda

  • Alex, vineri, 21.02.2020 12:50

    QED - ads are getting smarter!

  • Tatraurs, vineri, 21.02.2020 13:06

    Dupa auriul de pe jante,logo si interior,mai bine il numeau Seat Leon de la Strehaia.

  • andrei, vineri, 21.02.2020 14:19

    cred ca ai niste probleme cu culorile. nuanta de pe jante numai aurie nu e! e portocalie toata ziua. iar la interior e aceeasi nuanta. hai sa ii zicem bronz, dar in niciun caz nu e ceva auriu acolo. ia-ti si tu un ecran care sa arate culorile cum trebuie.

  • UnAlex, vineri, 21.02.2020 14:38

    Cupra... deci vrea sa fie "cupru" acea culoare. Din pacate la noi acel metal are o reputatie proasta. Si na ca mi-am facut si cont sa nu o patesc si eu ca altii.

  • someone, vineri, 21.02.2020 16:02

    alex, imi place masina aleasa la profil

  • UnAlex, vineri, 21.02.2020 19:11

    Pentru ca conduc: https://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-honda-civic-tourer-18-i-vtec-72087.html

  • M_Frank, vineri, 21.02.2020 23:30

    @am.. nu ati specificat nimic de greutatea masinii

  • fan skoda, sâmbătă, 22.02.2020 10:30

    Eu fiind adevaratul si unicul fan skoda v-a zic duar atat: spatele la masina asta si gentile sunt copiate dupa Skoda Octavia hecibek model 99. Cu drag, adevaratul si unicul fan skoda.

  • andrei.r, luni, 24.02.2020 09:34

    @M-Frank, exact. Ar fi foarte buna o comparatie de greutate intre varianta 2.0tfsi si 1.4 hybrid. Sa vedem si noi cate kg in plus tb sa traga motorul de 1.4 dupa ce se duce "sucul" din baterie.