Citroen a lansat versiunea de serie a conceptului Ami One: cvadriciclu electric cu autonomie de 70 de kilometri și preț de 6.000 de euro

Publicat vineri, 28.02.2020 10:46 de Paul Cosma

Citroen a lansat versiunea de serie a conceptului Ami One, dezvăluit anul trecut la Geneva. Noul Citroen Ami este un cvadriciclu electric ce promite o autonomie de 70 de kilometri, poate fi folosit fără permis de conducere și are un preț de pornire de 6.000 de euro pe piața franceză.

Mobilitatea urbană este una dintre provocările cu care se confruntă constructorii auto în aceste zile, mai ales din perspectiva cetățenilor care își petrec o bună parte din timp în trafic, iar ale căror nevoi trebuie ascultate și satisfăcute. Au apărut tot felul de soluții de car sharing în orașe, iar planurile marilor producători indică o continuare a acestei tendințe. 

Anul trecut, Citroen a prezentat la Geneva un nou concept de mobilitate urbană, Ami One, un prototip 100% electric cu două locuri, ce poate fi folosit fără un permis de conducere dacă ai cel puțin 14 ani și un "certificat de siguranță rutieră", conform legilor din Franța. În cazul pieței din România, Citroen Ami ar necesita un permis de categorie AM.

Francezii au lansat acum versiunea de serie, care își va face debutul tot la Geneva. Noul Citroen Ami este un cvadriciclu 100% electric, cu două locuri, ce promite o autonomie de 70 de kilometri în oraș și care poate atinge o viteză maximă de 45 km/h. Bateria de 5.5 kWh poate fi încărcată în trei ore la orice priză de 220V.

Citroen Ami are 2.41 metri lungime, 1.39 metri lățime și 1.52 metri înălțime, cu o greutate de 485 de kilograme (bateria are 60 kg).

Citroen a anunțat că prețul de pornire al lui Ami este de 6.000 de euro în Franța. Constructorul oferă și posibilitatea închirierii “pe termen lung”, adică timp de 4 ani, în schimbul a 2.644 de euro.

Comenzile pentru Citroen Ami vor fi deschise în 30 martie pentru piața franceză. Ulterior, micuțul vehicul va fi lansat în Spania, Italia, Belgia, Portugalia și Germania. Primele livrări către clienți vor avea loc în luna iunie. 

Via Citroen

  • fan skoda, vineri, 28.02.2020 11:00

    Ciudatica masina, in sensul bun. Este foarte mic pe exterior, dar pare incapator in interior. Nu sunt 100 km autonomie cum era conceptul dar pentru oras sunt buni si 70 km. 2.41 metri lungime. Este foarte scurt. Ceea ce ii confera un avantaj in orasele aglomerate. Se strecoara usor prin aglomeratie si este foarte usor de parcat. Este mai scurt decat Smart dar pe interior este mai incapator. Si este de doua ori mai usor decat Smart. Dar intrebarea e, ce inaltime trebuie sa ai ca sa incapi in aceasta masinuta ? 1.52 inaltime are masina, deci maxim 1.50. 6000 de euro masinuta asta, dar ce dotari are in banii astia ?

  • nică, vineri, 28.02.2020 11:17

    @fan skoda te întreb pentru că esti cunoscător. Automobilele Skoda (fabia scala, octavia etc) au înălţime de 2 m ca să încapă un om de 1,90?

  • PMC, vineri, 28.02.2020 11:19

    Pentru asemenea aplicatii, actualele baterii sunt OK. Cam atat poti face cu tehnologia actuala de inmagazinare a energiei. Plus aplicatii pentru biciclete, motociclete si trotinete electrice. Pentru asa ceva, bateriile de laptop care sunt bagate acum in aceste vehicule sunt suficiente. Pentru transport pe distante de peste 100 de km + confort sporit, cat si pentru transport si lucrari industriale, bateriile de laptop nu vor fi niciodata raspunsul. DPDV legal, nu stiu cum o s-o scoata la capat cu aia cu "fara permis". Sunt convins ca in anumte tari, Romania printre ele, o sa se trezeasca niste destepti sa spuna ca "nu se poate, domne, fara permis!".

  • fan skoda, vineri, 28.02.2020 11:26

    @nica Ai drepate, asa e. Stai pe scaun nu in picioare. Am scris prosti. O sa fiu mai atent. Multumesc

  • Green_Alex, vineri, 28.02.2020 11:31

    Si mie mi se pare tare ciudata chestia asta fara permis. Adica masina va merge pe strada, si spre deosebire de biciclete, are o latime considerabila si trebuie sa se incadreze in benzi, sa semnalizeze, sa faca parcari si alte manevre, care la biciclete nu se aplica. Pe de alta parte la 45 km/h pe bulevarde si autostrazile urbane (pe care francezii le au) se pot crea niste situatii complicate. Tare sunt curios cum va functiona.

  • Nicolae, vineri, 28.02.2020 11:32

    simpatica si un pret foarte bun; poate fi o alegere viabila in urmatorul scenariu: - locuiesti in oras - vrei sa mergi prin oras musai cu masina - nu ai de carat decat telefonul, laptop-ul si sticla de Evian :); incap si cumparaturile dar poate nu si astea din perioada coronavirus .... tb 2-3 drumuri sigur - a doua masina a familiei 6000 EUR e pret de bicicleta, una mai performanta ce-i drept; poate asta va fi viitorul mobilitatii in orase, oricum mergem singuri in masina cu 4-5-7 locuri; iar cand viteza in oras va fi limitata la 30-40 km/h poate fi chiar fun sa umblam toti in cutiute de-astea; mai trebuie doar sa taxam/interzicem la maxim masinile cu motoare cu combustie interna si o sa putem sa avem aer curat chiar in mijlocul orasului; putem sa visam, nu-i asa?

  • fan skoda, vineri, 28.02.2020 11:37

    Mi se mai intanpla des sa nu prind loc si mai stau si in picioare. Si orcum bunul simt spune sa cedezi locul la femei. Ele trebuie sa le respectam ca sunt mamele la copii nostrii.

  • fan skoda, vineri, 28.02.2020 11:40

    @clona Iarasi tu, clona ? Nu te-ai plictisit sa faci glume proaste pe seama celorlalti sub un nume pe care cineva il foloseste ? Nu te poti abtine ?

  • fan skoda, vineri, 28.02.2020 11:42

    @Nicolae Asa este. Este pret de bicicleta electrica performanta si cu autonomie mare. (50 km, chiar mai mult, nu sunt sigur) Daca nu stiai poti sa cauti pe you tube.

  • PMC, vineri, 28.02.2020 11:55

    @Nicolae: da, are noima ce spui. S-ar putea sa fie asta viitorul, in sensul ca automobilele personale, asa cum sunt acum, sa fie pe duca din cauza numarului lor prea mare, disporportionat in raport cu spatiul disponibil in orase, pe sosele + in parcare. DAR, si exista un mare semn de intrebare aici, de fapt chiar mai multe evolutii recente care se bat cap in cap: 1. In conditiile astea, ce e cu explozia de SUV-uri? Cum se poate intelege apetenta clientului (satisfacuta de producatori) pentru masini tot mai mari in Europa? In US e de inteles, acolo spatiile sunt intotdeauna infinit mai mari decat in Europa, orasele, infrastructura, absolut tot in tara aia e construit dupa un alt calapod. Dar in UE? Deci pe de o parte introducem norme de poluare draconice, ca sa respiram curat, dar noile regine ale balului sunt SUV-urile. Pentru care SUV-uri nu ai solutie de proplusie cu baterii, singura optiune valabila ramane Diesel-ul, nici macar Otto. Asadar, cine mai poate intelege vreo logica in toata povestea asta? E cineva care gandeste in ansamblu, strategic, ceea ce se intampla? Ia cineva in considerare dorintele si nevoile clientului? Se gandeste cineva care ar fi consecintele falimentarii sau distrugerii industriei auto europene? Dpdv social, economic? Credeti ca exagerez? Amintiti-va ce industrie auto aveau englezii in urma cu vreo 40 de ani si vedeti ce mai au acum. :) 2. In conditiile in care toata lumea vrea SUV-uri, o masina mica si buna si f asemanatoare cu cea din articol, Smart, nu se mai produce decat in China, cu baterii de laptop si la pret de Golf. Cine sa mai inteleaga ceva?.....

  • tzenu_bmw, vineri, 28.02.2020 12:00

    Exceptional!!! Citroen demonstreaza din nou ca este unul dintre pionieri cand vine vorba de masini. Geamurile tip 2CV sunt fenomenale, deschiderea usilor la fel... Fiat ar cam trebui sa sa ia notite si sa se grabeasca si ei cu un model nou care sa aibe ceva legaturi cu Topolino din ani 30'(dar sa il faca exact ca acest Citroen....

  • Norbert, vineri, 28.02.2020 12:01

    Pentru Automarket: Este foarte grava afirmatia pe care o faceti legat de faptul ca se pote conduce fara permis. Eu acum 23 de ani era sa ma aleg cu un dosar penal conducand o motoreta fara pedale si fara permis categoria A1. Cvadriciclele se pot conduce doar daca sunt inmatriculate la primarie au asigurare obligatorie si ITP valabil. Iar conducatorul trebuie sa detina un permis de conducere categoria B1 care poate fi obtinut de la varsta de 16 ani prin examen de conducere la fel ca pentru categoria B.

  • fan skoda, vineri, 28.02.2020 12:02

    @tzeanu_bmw Asta ar fi copiere. Si ar incepe haterii cu cearta. Poate doar sa fie in aceeasi clasa

  • bububogdan, vineri, 28.02.2020 12:35

    Arata mai bine decat orice skoda

  • Ami Two, vineri, 28.02.2020 13:38

    Văd că unii sunt extaziați de broscoiul ăsta cu roți (la preț de Logan). Eu nu aș conduce așa ceva nici dacă aș primi-o cadou!

  • tzenu_bmw, vineri, 28.02.2020 14:30

    @fan skoda ma refeream ca Fiat sa faca un nou Topolino in acelasi mod excentric ca acest Ami, nu sa copieze design-ul @Ami Two Sa inteleg ca tu este adeptul masinilor 'adevarate' gen A4, A5, cincieri!! si asa mai departe.... Masinuta asta(daca o putem numi asa)a fost gandita pt parizieni si bucuresteni daca stam sa ne gandim....e o alternativa la un scuter/bicicleta/trotineta..

  • PMC, vineri, 28.02.2020 14:34

    Ati observat ca bara din fatza e identica cu cea din spate? Asta-i ceea ce se numeste "reducere de costuri la sange". Oericum, bravo lor. O singura emotie am: vreau sa vad teste reale cu cei 70 de km autonomie :)

  • mircea1380, vineri, 28.02.2020 15:30

    "Constructorul oferă și posibilitatea închirierii “pe termen lung”, adică timp de 4 ani, în schimbul a 2.644 de euro." ...in schimbul unui avans de 2644 Euro si a unei taxe/rate lunare de 20 Euro...

  • fan skoda, vineri, 28.02.2020 16:02

    @tzeanu_bmw A, atunci este foarte bine, mai ales ca sar dezvolta mai multe masinute in acest segmentl.

  • Fara alehas, vineri, 28.02.2020 16:24

    @PMC Pai,sa zicem 50 km/autonomie/incarcare si i-ai face doar intr-o zi, pe an ar fi 18.250 km/an. Ar fi echivalentul multor masini actuale cu motor pe benzina. La minusuri ar fi un eventual impact (pe orice parte) si faptul ca in zone mai putin aglomerate,unde se merge ceva mai repede, cei din masina ar putea fi in pericol.

  • Ami Two, vineri, 28.02.2020 17:04

    @tzenu_bmw, dacă ți-ai ale numele „biamveu” cam bănuiesc care sunt opțiunile tale și probabil îți închipui că toți sunt ca tine. Te extaziezi mult prea tare față de chestii banale (geamurile și ușile acestei trotinete cu 4 roți). Fii mai relaxat puțin. Personal mă îndoiesc de utilitatea acestei mașini într-un trafic aglomerat ca-n București. Dacă patru astfel de jucărioare, conduse de patru femei fără carnet, intră într-o intersecție aglomerată...în momentul ăla misoginismul s-ar transforma brusc într-o virtute.

  • fan skoda, vineri, 28.02.2020 17:40

    Pai, mai degraba este un scuter cu patru roti. Sau doua trotinete electrice legate intre ele. @Ami Two Probabil iti inchipui ca toti soferii de BMW sunt cocalari. Gresit ! Sunt cocalari cu BMW si sunt si oameni cumsecade cu BMW. Fiecare isi ia ce-i place, ce-i trebuie si ce vrea. @tzeanu_bmw pare un om cumsecade. Nu mai fiti atat de hateri.

  • fan skoda, vineri, 28.02.2020 18:29

    M-am uitat mai bine in poze si am observat in poza nr. 23, un loc unde poti sa pui un geamantan sau un rucsac in fata scaunului din dreapta fara fie mai putin loc pe scaun. O idee geniala !

  • Edikkk, vineri, 28.02.2020 20:27

    Pentru cine are nevoie de aşa ceva, ok Pensionari, studenţi, cine ştie

  • fanel, vineri, 28.02.2020 22:47

    Ca deobicei citim una si intelegem ce vrem: Poate fi folosit fără un permis de conducere dacă ai cel puțin 14 ani și un "certificat de siguranță rutieră", conform legilor din Franța. CONFORM LEGILOR DIN FRANTA CONFORM LEGILOR DIN FRANTA CONFORM LEGILOR DIN FRANTA Si ma mai mira ca dam prin gropi ca natie de la presedintele "palton" la opinca analfabeta.

  • fan skoda, sâmbătă, 29.02.2020 11:16

    *la picioare*

  • PMC, sâmbătă, 29.02.2020 11:28

    @fanel: simti ca ai scris o chestie desteapta? :) In capul articolului scrie doar fara permis. Mai jos se precizeaza ceea ce ai descoperit tu plin de bucurie in ochi. E clar ca producatorii se asteapta sa poata fi folosita prin anumite locuri fara permis. E greu de conceput asa ceva intr-o Europa normata pana-n maduva oaselor. Dar apoi... mai exista si Bangladesh :)

  • @PMC, sâmbătă, 29.02.2020 23:47

    Ia o pauza,ma plictisesti...ciesteste tot articolul asa cum ar face orice om cu scaun la cap si vei fi mai inteligent cu o informatie. Esti la nivelul la care tragi concluzii doar daca citesti capul artilolului? inseamna ca esti mai ignorant decat incerci sa lasi impresia prin garagara pe care o tot lasi pe acest site. Evita-ma pe viitor. Suntem incompatibili. Adio.

  • r, luni, 02.03.2020 09:44

    Poate cineva să explice de ce acesta este cvadriciclu și smart-ul este autoturism ?

  • fan skoda, luni, 02.03.2020 10:47

    @r Masinuta asta este putin mai mica decat Smart. De aceea este cvadriciclu. Smart este intre un cvadriciclu si un autoturism.

  • fanel, luni, 02.03.2020 12:05

    un cvadriciclu nu este " obligat" sa respecte anumite cerinte de siguranta/legislatie (vezi permisul de conducere) tipice autoturismelor @fan skoda...stai jos, 2!

  • fan skoda, luni, 02.03.2020 12:19

    @fanel De ce ?

  • SILE, marţi, 10.03.2020 00:57

    @fan skoda Din doua motive-are nu doar viteza si puterea limitate prin lege la 45km/h si 6kw , dar mai are si greutatea limitata. Viteza si greutatea fiind mici , energia cinetica e mica , socul in caz de accident e mic. Distanta de franare e mica (ABS , EBD -inutile). Probabilitatea de a face accident e mult mai mica

  • Flavius, marţi, 10.03.2020 01:12

    @r :Exista doua tipuri de cvadriciclu, ambele putand fi conduse de la 16 ani cu un anumit tip de carnet: cvadraciclu usor-viteza maxima 45km/h , putere maxima 6Kw98CP0-pana de curand a fost 4KW(5.45CP), cel mult doua locuri si greutatea 350kg(fara baterii). -Necesar carnet categoria AM(MOPED)Nu au voie sa circule pe autostrazi sau pe drumuri expres , drumuri europene . Celalalt tip-cvadraciclu greu-maxim15KW(20.4CP) , poate avea patru locuri , viteza maxima nu e limitata de lege dar de regula ating intre 80 si maxim 95km/h ,au voie si pe drumurile nationale (70km/h viteza legala) si pe autostrazi (90km/h viteza legala) greutate maxim 450kg(fara baterii) -necesar carnet categoria B1. In cazul in care sunt destinate transportului de marfa pot avea o greutate de pana la 550kg. SMARTUL nu se incadreaza aici. Smartul electric are 83cp , 1200kg si atinge 130km/h(limitata electronic pentru a limita consumul de curent , altfel are potentialul de a depasi 170km/h)

  • zicsieu, vineri, 18.09.2020 17:59

    mai oameni buni...oare trebuie sa comentam orice subiect chiar daca habar nu avem de el??? tipic "RO" Tre' sa zici tu ceva...nu conteaza daca are legatura cu subiectul...ideea e sa-ti dai importanta-cat de bun esti si cum le mai sti tu pe toate...Zicea o vorba...prostul nu e prost destul...daca nu e si fudul...fereasca Dumnezeu sa cauti ceva informatii si pareri avizate pe "forumurile" noastre...doar vorbe doua la leu...cauti ceva despre lei si afli despre ciorapii de dama!

  • Tudorache Nicolae, duminică, 20.09.2020 06:50

    In Romania este necesar un permis de conducere.Si acesta se obtine foarte greu sau de loc.

  • Cosmin Alin, miercuri, 15.11.2023 10:04

    Interesează dacă aveți vânzare Citroen ami