Kia Rio facelift, primele imagini și informații: subcompacta primește motorizări mild-hybrid și sistem de infotainment de 8 inch
Kia a publicat primele imagini și informații despre Rio facelift, care primește în premieră motorizări mild-hybrid și numeroase îmbunătățiri la interor, printre care și un sistem de infotainment de 8 inch.
La numai doi ani de la lansarea pe piață a noii generații Rio, Kia prezintă primele imagini și informații tehnice despre facelift, care trece printr-o gamă diversificată de îmbunătățiri.
Conform așteptărilor, modificările vizuale sunt mai degrabă minore și vizează în special o bară de protecție față mai lată și mai coborâtă, noi proiectoare de ceață și faruri Full LED, la care se adăugă noi jante de 16 inch și două noi culori de caroserie: Perennial Grey și Sporty Blue.
La interior, principala noutate este reprezentată de ecranul central de 8 inch pentru sistemul de infotainment UVO Connect, care oferă compatibilitate wireless cu sistemele Android Auto și Apple CarPlay, în timp ce instrumentarul digital de bord are 4.2 inch.
În funcție de țară, Rio facelift va primi la interior diverse opțiuni pentru personalizarea interiorului, printre care și o planșa de bord care imită fibra de carbon. În plus, șoferul și pasagerul din dreapta au scaune reglabile pe înălțime.
Kia Rio facelift primește o serie de noutăți majore și sub capotă. În primul rând, tradiționala gamă de motoare Kappa pe benzină a fost îmbunătățită și se numește acum Smartstream.
Aceasta include un motor T-GDi de un litru și 100 de cai putere disponibil cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte (care înlocuiește vechea transmisie cu 5 trepte) sau o cutie de viteze 7DCT cu dublu-ambreiaj. Al doilea motor din gama este o unitate aspirată de 1.2 litri care generează 84 de cai putere.
Kia menționează că emisiile și consumul au fost îmbunătățite datorită unei noi versiuni pentru sistem Stop&Go, însă nu oferă date concrete în acest sens.
Marea noutate la acest capitol este însă introducerea în premieră a unor versiuni mild-hybrid prin utilizarea unui sistem de 48 de volți împreună cu motorul Smartstream T-GDi de un litru. Sistemul mild-hybrid va fi comercializat sub numele EcoDynamics+ și este disponibil în versiuni de 100 de cai putere și 120 de cai putere, ultima oferind un cuplu maxim de 200 Nm.
De asemenea, motorul este acompaniat de o nouă cutie de viteză manuală intelligent Manual Transmission (iMT) despre care Kia afirmși că reduce de asemenea emisiile și consumul.
Nu în ultimul rând, Kia Rio facelift mizează pe o gamă variată de sisteme de asistentă, printre care Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) cu funcție de detecție pentru pietoni și bicicliști, Lane Keeping Assist (LKA), Driver Attention Warning (DAW), Blind Collision Warning (BCW), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Intelligent Speed Limit Warning (ISLW), Smart Cruise Control (SCC) sau Lane Following Assist (LFA).
În plus, Kia susține că Rio facelift este primul model din segment care primește sistemul Leading Vehicle Departure Alert, care atenționează șoferul că mașina din față a plecat de la semafor.
Kia Rio facelift va putea fi achiziționat pe piața europeană începând din al treilea trimestru al anului.
Via Kia
Deloc rea mașina, la fel și garanția de 7 ani, ba și prețul (surprinzător, piticania Picanto costă cam la fel, dacă nu mai mult !!!) Motoarele sunt însă practic aceleași în ciuda rebotezărilor gen GulfStream, iar (de)multiplicarea treptelor e un artificiu întru reducerea consumului ceva mai mare decât al concurenței. Cam banal totuși designul doar ușor cosmetizat (mai ales în raport cu noul Hyundai i20), dar garda la sol parcă și mai mare acum post-facelift poate fi un argument. În fine, coreenii rămân redutabili... dar sunt mici copii pe lângă japi, care țopăie vioi zi de zi deasupra tuturor !!! :-)