Primul Mini electric destinat competițiilor este dezvoltat în România: modelul va putea fi admirat în competițiile de viteză în coastă și super rally
Divizia Mini din România și Vitesco Technologies dezvoltă primul Mini electric dedicat competițiilor. O variantă neomologată a modelului britanic a putut fi admirată weekend-ul trecut în cadrul competiției de regularitate Transylvania Classic.
În urmă cu un an, Mini a publicat primele imagini și detalii referitoare la Cooper SE, primul model electric de serie al mărcii britanice. Echipat cu un motor de 184 de cai putere și cu o baterie de 28.9 kWh, Cooper SE poate parcurge până la 234 de kilometri cu un singur plin al acumulatorului.
Acum, divizia Mini din țara noastră a anunțat că dezvoltă un Cooper SE dedicat competițiilor împreună cu specialiștii din cadrul Vitesco Technologies.
Modelul se numește Mini Electric Racing și a putut fi admirat (într-o variantă neomologată) în premieră în cadrul raliului de regularitate Transylvania Classic (20-22 august). La comenzile hatchback-ului electric s-au aflat Vlad Ruxandu şi Răzvan Simion, ingineri în cadrul Vitesco Technologies.
În perioada următoare, Mini Electric Racing va primit toate elementele de siguranță necesare pentru a putea primi omologarea Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS).
Modelul destinat competițiilor va fi pregătit pentru a putea participa la mai multe discipline din motorsportul din România: Campionatul Național de Viteză în Coastă, Campionatul Național de Super Rally și ROTAC (Romanian Time Attack Challenge).
Dominic Marcu este pilotul ales pentru acest proiect, iar primul obiectiv competițional este o participare oficială în cadrul etapei de Super Rally din Mangalia (11 - 12 septembrie).
De asemenea, un Mini Cooper SE va lua parte la Electric România 2020, turul țării cu 8 mașini electrice oferit de Vitesco Technologies.