Viitoarea generație de baterii pentru electricele Toyota: peste 800 km autonomie în 2026
Constructorul nipon de automobile a dezvăluit o serie de informații despre bateriile viitoarelor modele cu zero emisii ale companiei. În 2026, Toyota va lansa un acumulator care va permite o autonomie de peste 800 de kilometri.
Japonezii de la Toyota au planuri mari pentru viitoarele modele cu zero emisii ale companiei. Acum, aflăm o serie de detalii interesante despre bateriile care vor echipa aceste modele.
Oferta Toyota va include 4 tipuri de baterii de generație nouă, inclusiv un acumulator cu tehnologie solid-state. Până în 2030, niponii intenționează să vândă 3.5 milioane de mașini cu zero emisii, la nivel global, iar 1.7 milioane dintre acestea vor fi echipate cu aceste baterii de ultimă generație.
Primul tip de baterie, litiu-ion, la care lucrează Toyota se numește Performance. Acumulatorul va debuta în 2026, va avea o autonomie de peste 800 de kilometri, va costa cu 20% mai puțin decât bateria actualului bZ4x și se va încărca (de la 10 la 80%) în circa 20 de minute la o stație rapidă.
Așa numita baterie Popularization va fi de tip litiu-ion-fosfat. Va fi lansată pe piață în 2026 - 2027 și va promite o autonomie de peste 600 de kilometri, costurile de producție vor fi cu 40% mai mici, comparativ cu bZ4x, iar încărcarea se va realiza în circa 30 de minute la o stație rapidă.
În 2027 - 2028, Toyota va prezenta bateria High-Performance, tot litiu-ion. Aceasta le va permite viitoarelor modele cu zero emisii să aibă o autonomie de peste 1.000 de kilometri. Desigur, va conta și aerodinamica, dar și masa proprie a mașinii.
Acumulatorul se va încărca rapid, iar repriza 10 - 80% va dura circa 20 de minute.
Reprezentanții companiei susțin că au făcut progrese mari și în ceea ce privește bateriile solid-state. Primul acumulator de acest fel ar urma să fie lansat pe piață în 2027 - 2028 și promite o autonomie de peste 1.000 de kilometri.
Încărcarea rapidă va fi un alt punct forte. La o stație rapidă, repriza 10 - 80% ar urma să dureze circa 10 minute.
Fără să ofere mai multe detalii, Toyota lucrează, de asemenea, la o baterie solid-state care să ofere peste 1.200 de kilometri autonomie.
via InsideEVs
1.000 de km. autonomie, în condiții ideale și chiar 800 de km. în condiții reale, este pragul de la care mașinile cu motor termic vor avea soarta pecetluită. Concomitent cu încărcarea rapidă în 10 minute (de la 10 la 80%, oricum nu e recomandat să încarci la 100% prea des), va asigura un confort și celor care nu stau la casă, adică majorității posesorilor de automobile. Evident stațiile de încărcare trebuie să fie suficient de multe și cât mai optim răspândite. Dar, mai sunt 5-10 ani până atunci.