Viitoarele modele Lamborghini vor avea platformă Porsche

Publicat marţi, 14.06.2011 16:36 de Sebastian Toma

Viitoarele modele SUV şi sedan de la Lamborghini vor beneficia de platforme Porsche, în vederea reducerii costurilor de dezvoltare.

Potrivit englezilor de la AutoExpress, viitoarele modele Lamborghini vor prelua platforme de la Porsche. Mişcarea este posibilă deoarece ambele mărci fac parte din concernul Volkswagen, iar liderii VAG doresc să reducă costurile prin împărţirea platformelor. Porsche împarte deja anumite componente cu alte mărci din concern, dar nu există în prezent o colaborare extrem de strânsă la nivel de platformă.

Acest lucru se va schimba, deoarece următoarele generaţii de Cayenne şi Panamera vor fi baza de plecare pentru modelul Estoque şi pentru succesorul lui LM002, care s-ar putea numi LM00X.

În urma împărţirii platformei cu cei de la Lamborghini, Porsche ar obţine economii de scară şi ar putea să-şi reducă costurile de dezvoltare. Primul SUV modern de la Lamborghini ar putea fi bazat pe viitorul Cayenne, dar nu există încă informaţii despre propulsorul respectivului model. Cei de la Lamborghini au deja un sistem de tracţiune integrală preluat din concernul Volkswagen, alături de sistemul de injecţie FSI preluat de la Audi şi motorizarea V10 de 5.2 litri pe care o împart cu R8 V10.

Decizia de a construi un SUV Lamborghini ar duce marca din Sant’Agata Bologneze la un nivel de vânzări superior celui atins de rivalii de la Ferrari, fără costuri exagerate. În plus, marca din Maranello a anunţat recent că nu are nicio intenţie de a produce un SUV, ceea ce le-ar conferi celor de la Lamborghini un avantaj în acest segment. Versiunea de serie a lui Estoque va deveni şi ea o realitate, dacă Lamborghini va obţine platforma viitorului Panamera, care va fi comună cu o nouă familie de Bentley-uri. Singurele modele Lamborghini care nu vor primi platforma respectivă vor fi supercar-urile cu motoare V12, care vor fi realizate in-house.

Via | AutoExpress

  • Bethurbazal, marţi, 14.06.2011 17:33
    Intrebare

    De ce nu ma mir?

  • Dpp, marţi, 14.06.2011 17:35
    :((

    Platforme Porsche , motor Audi... ce a mai ramas? Urmeaza faruri de Polo , capote de Skoda si stopuri de Seat ... Incet , incet...ramane doar legenda din Lambo ... trist. Foarte trist. Peste cativa ani vor renunta si la V12 ala dezboltat in-house , ca e prea scump...

  • GT-R, marţi, 14.06.2011 17:43
    ...

    Macar trebuiau sa nu spuna la nimeni, oricum nu se vede si 99% din clientii Lambo/Porsche nu fac diferenta practica dintre 2 sasiuri... Ei isi reduceau costurile, lumea se bucura si toti erau multumiti :)

  • andrey11, marţi, 14.06.2011 17:57
    LamboVAG

    doar atat stiu cei din grupul VAG.... sa taie costurile

  • Serd, marţi, 14.06.2011 18:01
    Mama lor de costuri!

    Pai daca ii intereseaza asa mult costurile de ce tot cumpara in disperare atatea branduri? Ar fi putut scoate propiile modele,dar la naiba,globalizarea si efectul pietii de a fi activ in toate segmentele mai nou si cu 2-3 marci da bine la ambitii,ambitii care nu sunt pe placul tuturor.Abia mai gafaie si Seat,ca prin primavara vroiau sa ia si Alfa,dar s-au multumit "doar" cu un studio de design italian. Ar fi pacat sa atenteze la filozofia Lambo! Dar viata ne-a aratat ca multe se pot schimba! Personal detest atunci cand un producator calca peste orice pt. a ajunge nr.1!Si odata ajuns acolo calitatea,personalitatea si frumusetea produselor sale incepe sa scada! Dar ce stim noi?

  • GTR, marţi, 14.06.2011 18:20
    Decat sa lupti cu concurenta, mai bine o cumperi si dupa o distrugi.

    Decat sa lupti cu concurenta, mai bine o cumperi si dupa o distrugi. by VAG

  • tzenu_bmw, marţi, 14.06.2011 19:21
    in ziua de azi nu sti ce cumperi.......

    filkosofia romaneasca...'las ca mere si asa'....se pare ca da roade si peste granite..... imi pare rau pt. majoritatea constructorilor consacrati......chinezaria este la putere...... felicitari unor constructori k Kia si Hyundai care in viitor i vor invata pe multi cum sa faca masini...... E34&W124 best cars in the world(even today)

  • Hadouken, marţi, 14.06.2011 19:24
    Va agitati degeaba

    Nu imi fac probleme. Sunt sigur ca vor fi in continuare masini extraordinare. Nu s-a dus pe rapa Laborghini in `98, dupa achizitia prin Audi si introducerea tractiunii integrale complet "antifilozofice" (@Serd), asa ca ma indoiesc ca se va duce pe rapa acuma. Plus ca majoritatea habar nu aveti ce inseamna "platforma". @GTR - care concurenta Lamborghini din interiorul grupului? Sper ca nu te referi la Porsche.

  • GT-R, marţi, 14.06.2011 19:32
    @andrey11

    Nu doar cei de la VAG folosesc aceeasi tehnica, ci toate marile grupuri. Vezi PSA, General Motors, alianta Fiat-Chrysler... Pana la urma asta e realitatea, toti cautam sa ne reducem costurile si sa marim profitul, de la buticurile de trotuar, pana la marile corporatii. Pacat e atunci cand asta afecteaza (moral) o marca, nu ca din "combinatia" cu Porsche ar iesi ceva rau, dimpotriva tehnic vorbind modelele Lambo vor avea numai de castigat. Dar puristii...vor Lambo 100%, si la preturile cu care vin aceste modele, au tot dreptul sa aiba pretentii...

  • GT-R, marţi, 14.06.2011 19:35
    @Hadouken =>@GTR

    Cu siguranta nu eram eu. Lambo nu rivalizeaza cu nimeni din grup, nici macar Galardo LP560 cu R8V10, sunt filozofii diferite, chiar daca folosesc multa tehnica comuna.

  • Serd, marţi, 14.06.2011 21:09
    @Hadouken

    Nenea "guru" ti-ai dori un Lambo pe platforma Panamera?Eu personal nu. Normal ca un schimb de tehnologie e benefica ambelor parti,dar asa cu Audi au dezvoltat o platforma proprie pt.genialul R8,cred ca si Lambo ar trebui sa fie independent,inginerii aia cred ca sunt capabili sa dezvolte platforme competitive. Normal ca o marca ca Lambo presupune costuri mari,dar te astepti la asta atunci cand o cumperi! Pt. un suv ar fi ok,caci Cayene e super,dar altele ........

  • @ Serd, marţi, 14.06.2011 21:22
    Ti-ai dori un Maserati realizat pe platforma lui Chrysler 300 C ?

    Daca da, il vei avea . Noul Maserati ce va concura cu BMW Seria 5 se va baza pe Chrysler 300 C ( Lunga non meno di 4,8 metri, sarà realizzata su di una meccanica di origine Chrysler, quella della 300 e della Lancia Thema, ma profondamente rivisitata. ) si va debuta in 2013 ( http://quattroruote.it/notizie/auto-novita/maserati-un-diesel-da-320-cv-per-la-piccola ) .

  • AndreiRN, marţi, 14.06.2011 22:23
    Trecut

    Doua firme care incet dispar si devin doar un nume istoric. Nici Porche nu mai este ce trebuie si e cam din ce in ce o ametecatura de VW si Audi. Acum a disparut si Lambo.

  • Hadouken, marţi, 14.06.2011 23:39

    @andreiRN - daca nu era VW, Lamborghini disparea in anii '90 de-a binelea. Porsche nu prea vad ce are in comun cu VW.. daca vrei sa compari Cayenne cu Tuareg, ar trebui sa te informezi mai bine cu privire la piesele comune. @serd - nu vad ce Lamborghini ar putea profita de platforma Panamera, insa nu vad nicio problema. La fel cum nu vad o problema nici cu platforma lui 918. Traiti intr-o lume fantastica, daca va imaginati ca Lamborghini a avut un trecut glorios si impecabil, "patat" doar de achizitia VAG. (Dupa primii 10 ani de existenta, compania a dat de greu, declarand si faliment, pana ce a fost cumparat de Chrisler in '87. In '94 vandut actionarilor Indonezieni. Abia dupa ce a fost achizitionat de VW prin Audi, a ajuns Lamborghini la o perioada de profit si stabilitate.) Pana acuma, tot ce au facut cei de la VAG a fost foarte bun pentru firma si nu vad motive sa ne indoim nici acum de managementul lor.

  • Hadouken, marţi, 14.06.2011 23:40
    erata

    *Chrysler

  • ian, miercuri, 15.06.2011 11:49

    pai ...la vag gasesti la corcituri de....................

  • @ ian, miercuri, 15.06.2011 12:07

    Si la Fiat-Chrysler ?