Viitoarele modele Mercedes-Benz, pe benzină, ar putea fi echipate cu motoare BMW

Publicat joi, 21.08.2025 16:44 de Alexandru Monenciu

Presa britanică susține că Mercedes-Benz și BMW s-ar afla în discuții avansate pentru ca viitoarele modele pe benzină ale mărcii din Stuttgart să fie echipate cu motoare furnizate de către rivalii din Munchen.

La fel ca mulți alți producători de automobile, germanii de la Mercedes-Benz se văd nevoiți să regândească strategia de electrificare și să își îndrepte din nou atenția către modelele termice. Asta în contextul în care cererea pentru modelele cu zero emisii nu se ridică la nivelul așteptărilor.

Presa britanică vorbește chiar despre un parteneriat istoric între constructorul din Stuttgart și rivalii din Munchen, adică BMW.

Din câte se pare, Mercedes-Benz și BMW se află în discuții avansate și dacă ajung la un acord (lucru care s-ar putea întâmpla până la finalul anului), viitoarele modele pe benzină ale mărcii din Stuttgart vor fi echipate cu motoare BMW.

Modelele la care se face referire sunt CLA, GLA, GLB, Clasa C, Clasa E, GLC și viitorul "mini" Clasa G.

În acest fel, Mercedes-Benz va avea un motor care poate fi omologat pentru norma de emisii Euro 7. Desigur, această decizie are legătură și cu reducerea de costuri.

Constructorul din Stuttgart are un motor nou pe benzină, de 1.5 litri, dezvoltat în Germania, dar produs în China de Horse. Numai că, acest propulsor nu ar fi potrivit pentru utilizarea într-o configurație Plug-in Hybrid. Aici ar interveni presupusul motor BMW.

Zvonurile susțin că unitatea la care se face referire ar fi derivată din actualul motor de 2.0 litri turbo, B48, care echipează în prezent majoritatea modelelor BMW și Mini.

Informațiile nu au fost confirmate oficial, așa că rămâne de văzut dacă, într-adevăr, acest parteneriat istoric va avea loc sau nu.

via Autocar

  • zarnesteanu, joi, 21.08.2025 22:02

    O stire in ton cu vremurile. Daca Mercedes a ajuns sa puna motoare BMW pe masinile lor, pentru mine e un mare semn de intrebare. N-am fost niciodata familiar cu gama BMW si sincer, nu stiu care-ce motor are codul x sau y dar din titlurile si comentariile de pe internet, intodeauna am avut un sentiment de siguranta sa stiu ca sub capota am un motor de Mercedes. Putere mai mult decat suficienta, consum ok dar foarte foarte fiabile. In fine, pentru mine era ice e un capitol inchis asa ca nu ma mai intereseaza ce se intampla pe planul asta. Dar din punctul meu de vedere e o lovitura de imagine sa ajungi sa pui pe masini motoare de la concurenta, mai ales la nivelul lor. Sper din toata inima sa gaseasca un designer ca lumea la masinile electrice, ca la tehnologie stau foarte bine. BMW cumva a reusit sa convinga la vanzari. Cel putin SUV-ul pe platrofma de seria 5 e foarte apreciat. Daca Mercedes scapa de forma de ou, au sanse mari sa faca o figura frumoasa.

  • dan_grc, joi, 21.08.2025 22:19

    Acu dacă au avut și motoare de Renault, n-o fi sfârșitul lumii să pună și de Bmw, cu toate că pare mai greu de înghițit așa ceva de la fanii Mercedes, lucru normal de altfel. Nu știu ce se întâmplă la Mercedes, mai ales de când au introdus motor cu 4 cilindri pe clasa C AMG, tot experimentează inutil niște lucruri .

  • zarnesteanu, joi, 21.08.2025 22:38

    @dan, exact, e vorba de staif. Una e sa spui ca pui Renault pentru ca sunt mai ieftini, economici, etc, si alta e sa capitulezi si sa motoarele de la BMW. De cand s-a pensionat mosul, nu prea mai merg lucrurile la Mercedes. Parca si-au pierdut directia si identitatea. Iar AMG in 4 cilindri de la A class in sus, a fost o duda colosala.

  • pipo, vineri, 22.08.2025 09:34

    Ceva mai halucinant din lumea auto nu imi aduc aminte sa fi citit . Primul lucru a fost sa ma gândesc dacă nu cumva totuși e 1 Aprilie. Mda...aștept cu nerăbdare continuarea și confirmarea acestui subiect...

  • Andrei, vineri, 22.08.2025 10:57

    The best or nothing!

  • Matei_cel_nou, vineri, 22.08.2025 12:02

    Sigur ca snobii se uita la marcă, nu la calitatea motorului. Dacă e fabricat cu Renault, pute, chit ca motorul a fost selectat pentru calitatea lui. Dacă e BMW e premium. Multă vreme Jaguar și Land Rover au folosit motoare Citroen pentru ca erau excelente (3.0 HDI) și nu le-a puțit. Rolls Royce a folosit suspensia Citroen, că alta mai bună nu era, și nu le-a puțit. Dar când ești snob îți pute, în special snob care "cumpără" uitându-se în vitrine.

  • MarS, vineri, 22.08.2025 12:18

    era cam inevitabil, industria e super competitiva si au nevoie de orice resursa nemtii. mai ales ca acest 2.0 turbo e cam omniprezent de atatia ani in oferta la toti. Logic ar fi sa inlocuiasca diesel cu hybride daca ii duce capul putin

  • @Matei, vineri, 22.08.2025 12:40

    Pai tocmai, modelele merc cu motoare renault, ca si cele bmw cu motoare psa se adresau snobilor care se uitau doar la emblema, pe cand pentru un pasionat al marcii aveau si ofertele "corecte". Acum insa, se cam intoarce foaia. Ma intreb ce se va intampla cu motoarele pe care merc le dezvolta pentru alte marci, in general exotice. Si cu know-how-ul capatat de ei din f1. Desi nu sunt mare fan merc, e pacat pt industria auto

  • @Matei, vineri, 22.08.2025 12:46

    Te referi la acele Land Rover si Jaguar cu reputatia cunoscuta de fiabilitate 0? (partial si pentru ca motoarele psa erau dezvoltate pentru aplicatii mai usoare, dar ma rog, au ales sa le foloseasca)

  • Matei_cel_nou, vineri, 22.08.2025 13:13

    Ce înseamnă aplicații mai ușurare? În grupul PSA nu au fost folosite niciodată la capacitatea lor maximă, din lipsă de cutii de viteze care sa suporte cuplul dezvoltat. Au fost mereu limitate la 450Nm, în timp ce JLR le-au folosit la 500, 600 și 700Nm, în funcție de modelul pe care era instalat. Reputația nu era de la motoare ci de la asamblare. Paradoxal (pentru snobi) motoarele nu au avut probleme. Ca fapt divers, tragi-comic, au dat vina pe influxul de muncitori est-europeni în fabricile din UK :).

  • @Matei, vineri, 22.08.2025 13:17

    Pai de-asta pe Citroenuri rezistau, dar supuse la cupluri mai mari tocmai arborele cotit ceda. Te poti interesa, e plina literatura de specialitate. Daca vrei sa te dai cunoscator, incearca sa filtrezi zvonurile cu est-europenii, care in perioada aia erau subiect de barfa

  • Matei_cel_nou, vineri, 22.08.2025 13:31

    Arată-mi literatura de specialitate. Aștept.

  • @Matei, vineri, 22.08.2025 14:15

    Da-mi adresa, iti trimit un container plin. Sau poti sa cauti si pe net, s-ar putea sa gasesti (incearca insa sa cauti pe site-uri de specialitate, inclusiv pe tsb-urile producatorului, nu pe tiktok)

  • Matei_cel_nou, vineri, 22.08.2025 14:17

    Ok, am înțeles. Weekend plăcut.

  • ///COR/// 33', vineri, 22.08.2025 18:52

    De Mercedes s-a ales praful de prin 2000 2003 cam asa. Nu au mai facut decat SLS si SLR bun si iconic. Numai tampenii de masini au produs si produc. Pacat. Iar BMW e la ani lumina de Benz astazi. Este evident.

  • Matei_cel_nou, vineri, 22.08.2025 19:03

    S-a ales praful de când au înlocuit eleganța cu agresivitate și kitsch. Design agresiv la exterior ca să recupereze clientela pierdută către brandul cu nări imense. Kitsch la interior ca să atragă clientelă mai tânără și neliniștită. Ambele idei au eșuat. Nu mai zic de modelele EQ care arată ca un săpun folosit și tot nu concurează în grupa mare la eficiență. Nici semnalele nu sunt pozitive. Dacă BMW urmează să vină cu un design nou, proaspăt și mult simplificat, Mercedes împopoțonează modelele cu sute de steluțe, lumini de discotecă și ecrane. Pe sistemul: dacă până acum n-am avut succes înseamnă că trebuie și mai mult kitsch.

  • petrush, vineri, 22.08.2025 20:05

    oricum,de cand masca "dinti de cal" a inlocuit masca traditionala, mercedes nu mai e mercedes. pe mobile e ,la sh, toate masinile au echipari si pachete amg. era o reclama candva aproximativ: numai un mercedes e mercedes. acuma, daca nu e amg nu e mercedes

  • Mircea Badea, duminică, 24.08.2025 04:54

    Poate le da și lor un motor Prince!

  • aurel, duminică, 24.08.2025 12:28

    grila noilor modele mercedes cica seamana cu zambetul unui celebru actor francez,fernandel