Viitoarele motoare rotative de la Mazda vor avea aprindere cu laser

Publicat luni, 27.06.2011 15:05 de Sebastian Toma

Viitoarele motoare rotative de la Mazda vor renunţa la bujiile convenţionale în favoarea unor unităţi cu laser. Propulsoarele vor respecta normele Euro 6.

Motoarele rotative de la Mazda vor fi echipate cu bujii cu laser. Acestea vor fi mai mici decât unităţile actuale şi vor oferi performanţe sporite. Viitoarele motoare Wankel utilizate de Mazda vor avea dimensiuni fizice mai mici, dar o cilindree mai mare, iar masa va fi redusă prin utilizarea sporită a aluminiului. Graţie acestor modificări, inginerii

Mazda vor reduce dramatic consumul de carburant al unităţii Wankel, în timp ce cuplul motor va creşte semnificativ şi va fi accesibil de la o turaţie mai scăzută.

Cei de la Mazda spun că respectivele bujii cu laser sunt necesare deoarece gaura din camera de combustie trebuia să fie mai mică, iar sursa respectivă le-a spus englezilor de la Autocar că aprinderea cu laser este posibilă fără probleme. Cercetătorii niponi au dezvoltat lasere din ceramică, care au un diametru de 9 milimetri şi o lungime de 11 milimetri, fiind sesizabil mai mici decât bujiile utilizate de motoarele otto ale automobilelor moderne. Graţie acestor bujii cu laser, motorul ar putea să ruleze cu un amestec mai sărac, iar aprinderea şi punctul de aprindere ar putea fi controlate cu o precizie nemaiîntâlnită.

Recent, cei de la Mazda şi-au reafirmat angajamentul de dezvoltare a tehnologiei Wankel, fiind printre puţinii constructori care mai folosesc acest gen de motorizare pentru modelele de serie. Primul motor rotativ Mazda a debutat în urmă cu 44 de ani, iar generaţia 16X de motoare Renesis este în lucru din 2007.

Via | Autocar

  • ciurik, luni, 27.06.2011 18:18
    gotta love this thing!

    dupa ce ca ii respect nespus pentru nonconformismul de care dau dovada fiindca au wankel pe un model 2009...ce sa mai zic cand ei vin cu un wankel in 2012-2013 care, pe deasupra, mai e si eficient ? :) de la mine pentru mazda, doar respect! unde-s fanii vw sa vorbeasca despre axele lor cu came indestructibile de pe TDI? :)

  • Ionut, luni, 27.06.2011 20:53

    bravo Mazda!!!

  • octav71, marţi, 28.06.2011 00:28

    Usor, usor le iese. Am mers cu un RX8 si este ... racheta, ca sunet macar. Nu am ocazia sa vad 8000rot/min in fiecare zi. Bravo lor ca rezista fara compromisuri.

  • @ ciurik, marţi, 28.06.2011 00:36
    VW Group va deveni foarte probabil in viitorul apropiat cel mai mare actionar in cadrul Mazda Motor Corporation

    Dupa separararea aproape totala de Ford, Mazda are nevoie urgent de un nou partener strategic pe termen lung, iar acesta va fi potrivit Nikkei ( cel mai prestigios in informat cotidian de business din Japonia ) VW Group . Se vorbeste initial de un pachet de 25 %- 35 % care ar pute creste ulterior la peste 51 % . In lunile urmatoare este de asteptat sa se anunte si oficializarea unui parteneriat tehnologic intre Mazda si Audi care are in vedere printre altele dezvoltarea in comun a noii generatii de motoare Wankel, Audi urmand sa finanteze acest proiect dezvoltat de Mazda ( http://www.worldcarfans.com/111061034082/mazda-and-audi-considering-rotary-engine-partnership-- ) .

  • dumbravaandrei, marţi, 28.06.2011 09:54
    cand investesti in oameni ai inovatie. Cand investesti si in tehnologie, ai si vanzari

    Mazda a investit mult in ultima vreme in departamentele de inginerie si rezultatele se vad in noi tehnologii pentru care restul pietei ar cam omori nitel. Se pare ca pana la urma Mazda va fi finantata de pe piata bancara, nu va mai fi preluata de nimeni. Uite asa dupa cutremur au zis toti cei din zona ca se pot descurca si singuri, fara ajutorul altor constructori. Totusi, sa scoti un E6 real dintr-un wankel pana in 2020, asta da pas... Bravo lor!

  • marius, sâmbătă, 23.07.2011 22:42
    mazda rx8

    da motorul rotativ este o inventie mai veche avantaje putine dezavantaje foarte multe