Viitorul Audi Q7 va fi mai uşor cu 350 de kilograme

Publicat vineri, 23.11.2012 16:37 de Bogdan Mirică

Audi lucrează în prezent la noua generaţie a modelului Q7. SUV-ul va beneficia de o nouă platformă MLB din aluminiu şi fibră de carbon, care va reduce considerabil masa totală.

Actuala generaţie Audi Q7 se apropie de finalul carierei. Constructorul din Ingolstadt lucrează în prezent la devoltarea unui înlocuitor pentru cel mai mare model din gama Q, dar şi la alte derivate cu alură de coupe.

Viitorul Q7 va fi dezvoltat în jurul unei platforme noi, din aluminiu care va influenţa mult caracteristicile versiunii finale. În primul rând este vorba despre masa totală, despre care surse neoficiale susţin că ar urma să fie mai mică cu 350 de kilograme.

Wolfgang Durheimer, directorul departamentului de dezvoltare tehnologică, a declarat pentru Autocar că noua generaţie Q7 va beneficia de platforma modulară MLB, îmbunătăţită cu mai multe tipuri de materiale uşoare. Aceasta va fi de fapt o versiune mult mai avansată a ceea ce găsim în prezent pe toate modelele Audi de la A4 la A7.

Aluminiul va fi combinat cu fibra de carbon şi va fi aplicată un nou tip de sudură. În plus, caroseria va fi şi ea cu 200 de kilograme mai uşoară.

Noua platformă MLB va fi preluată şi de alte modele din grupul Volkswagen, cum ar fi viitoarele Porsche Cayenne şi SUV-ul Bentley, aşteptat să se numească Falcon. Debutul se va face însă pe Q7.

via autocar

  • kretzoooo, vineri, 23.11.2012 17:59

    Sa vedem ce zic acum ''meltenii''. Tot nu e bine, daca nu costa si 10.000 de euro tot nimic n-au facut. Invidia...

  • ztele, sâmbătă, 24.11.2012 09:00

    Nu e vorba de invidie pe cat e vorba de faptul ca astia sunt recunoscuti ca mincinosi notorii.

  • C-G-C, sâmbătă, 24.11.2012 09:47

    @ztele, exagerezi prietene. Stii foarte bine ca Audi au fost primii care au introdus o structura completa din aluminiu pe o masina de serie si ca au capacitatea sa dezvolte in continuare tehnologii avansate. Ca sa nu mai spun ca grupul VW a anuntat de curand suma pe care o va investi pe termen scurt pentru dezvoltarea modelelor in urmatorii 3 ani - 50 miliarde de euro!

  • men, sâmbătă, 24.11.2012 12:23

    a aparut ZTELE (aka samsarul rapar) sa ne tina lectii de morala!

  • ztele, sâmbătă, 24.11.2012 14:23

    C-G-C: asta e problema, ca astia tot timpul anunta. Si... nu se intampla nimic, sau pana la urma recunosc ca au exagerat. :)

  • LauCalin, sâmbătă, 24.11.2012 23:28

    Ztele stie totusi ce spune ( a se intelege si performantele masinilor lor, fie ele si concepte)

  • Giga-Motors, duminică, 25.11.2012 00:19

    Stiu ca risc sa devin plictisitor tot invartind aceeasi moneda, dar, totusi, pentru mine este invederata aceasta isterie de ecou global (pe plan auto, desigur) de a reduce TOTUL, incepand cu elementele tehnice care definesc o masina (dimensiunile caroseriei, capacitatea motorului si greutatea totala) si terminand cu cheltuielile de productie (sau luati-o in sens invers, daca vreti asa). "Criza" nu este un motiv plauzibil, ci un pretext care serveste "perfect" scopurilor oneroase......Oricum, mie, unul, nu-mi pasa ca masa compacta de consumisti se va multumi de acum incolo (n-are importanta daca in mod constient sau nu) cu aceasta avalansa universala de masini dinadins nefiabile ("de unica folosinta" - ca sa fiu mai cinic), hipnotizata cu usurinta de insertiile cromate "stralucitoare" (alias "luxoase", de! ) , de high-tech-ul "evoluat" de la bord sau de "ledurile inteligente", care sunt produse la gramada cam de aceleasi firme specializate (majoritatea fiind plasate in regiuni de pe Glob unde, evident, mana de lucru este ieftina si materialele......asisderea), in schimb, ma doare sufletul ca doua entitati care au scris istorie in lumea aceasta inca fascinanta a automobilului - Daimler-Benz si General Motors - se dedau dezarmate, cu capul plecat, la aceleasi trucuri......ieftinache. De ce, Doamne ??? PS: La un moment dat, am cazut si eu in plasa......Insa acum ma orientez indiscutabil spre......calitate, care, in mintea mea, echivaleaza cu o paradigma foarte neplacuta pentru mentalitatile de azi: TRECUTUL ! Iar iubitorii nostalgici de Audi, de pilda, nu concep modelele actuale......Auzi 'mneata, aluminiu......Normal, doar este al treilea in topul celor mai abundente elemente chimice ale Terrei !! He-he, sa fie oare vorba de avantajul, intr-adevar, real, al influentarii consumului, in sensul scaderii lui datorita scaderii greutatii masinii, sau doar de simplul si convenabilul fapt ca, in general, nu implica mari costuri? (din aceasta cauza, pana si amaratii de tigani au umplut piata cu oale de aluminiu......ignorand pericolul iminent de Alzheimer pentru imprudentii care le cumpara). Prostia asta se trage de la......DAF, pe vremea cand scotea autoturisme, care a introdus masiv aluminiul, atat in blocul motor, cat si in sasiu. Bine, pentru olandezi a fost doar un experiment, dar n-au intuit ca va deveni o moda in Mileniul III......Iar faptul cert ca aluminiul nu rugineste niciodata si ca este extrem de rezistent la socuri mecanice n-are nici o gara cu.......fiabilitatea teoretica a masinilor :P

  • Aluminium, duminică, 25.11.2012 07:14

    Felicitari Giga-Motors! Ai pus punctul pe I! Pret mic la aluminu, venit mare la producatorul de masini. Dar sanatatea utilizatorilor? Si nu numai.... Oare ce ne spune un chimist despre oxizii de aluminiu? Asteptam pareri avizate! Neavenitii sa-si vada de treaba lor...