Viitorul Audi RS4 ar putea fi echipat cu o turbină electrică

Publicat joi, 23.07.2015 12:02 de Sebastian Toma

Varianta de performanță a noului Audi A4, numită RS4, va renunța la motorul V8 aspirat al generației precedente, urmând să treacă la o configurație V6 supraalimentată. Motorul cel nou ar putea fi echipat și cu o turbină electrică.

Audi RS4, viitoarea variantă de performanță a lui A4, va trece la o motorizare turbo odată cu noua generație. Aceasta va fi derivată din motorul viitorului S4, care va fi tot un V6 supraalimentat, dar motorizarea din dotarea viitorului RS4 ar putea fi echipată cu o turbosuflantă electrică. Informația a pornit de la Dr. Ulrich Hackenberg, șeful Departamentului Tehnic de la Audi, care a declarat într-un interviu că această tehnologie ar putea fi implementată pe RS4 și a confirmat faptul că viitorul RS4 nu va fi mai puternic decât actualul Mercedes-AMG C63 S deoarece modelul din Stuttgart are motorizare cu opt cilindri. O altă posibilitate în gama RS4 este reintroducerea caroseriei sedan pentru acest model, care ar urma să fie oferită în paralel cu break-ul.

TOP SECRET: Întâlnire față în față cu noul Audi A4 înainte de lansarea oficială

Motorizarea V6 supraalimentată propusă pentru viitoarele RS4 și RS5 ar fi susținută de o turbină electrică pentru a reduce celebra întârziere de răspuns a turbosuflantei. Pe lângă compensarea reducerii cilindreei și lipsa a doi cilindri din configurație, noua motorizare cu turbină electrică ar aduce un consum de carburant semnificativ mai mic, alături de emisii scăzute dramatic, fără a reduce performanțele dinamice. Dr. Ulrich Hackenberg, oficialul Audi care a precizat această posibilitate, a motivat alegerea unei turbine electrice pentru a asigura un răspuns cât mai bun la accelerație la turații joase și în sarcini parțiale. Costurile de dezvoltare ale acestei motorizări ar putea fi amorsate mai ușor prin introducerea unității în gama R8, o posibilitate care nu este exclusă de șeful departamentului tehnic de la Audi.

Audi A4 a primit o nouă generație: imagini și informații oficiale

Întregul sistem de supraalimentare cu turbina electrică ar funcționa folosind o baterie specială, care ar stoca energia electrică obținută prin recuperarea energiei cinetice pierdute în mod normal la frânare. Costul întregului sistem ar fi similar cu cel al echipării motorizării cu două turbosuflante de dimensiuni diferite, dar ar aduce un plus de putere și cuplu în anumite situații în care soluția clasică nu are rezultate la fel de bune. Între timp, viitorul S4 va fi oferit într-o configurație cu o singură turbină și va dezvolta peste 350 CP, anunță Dr. Ulrich Hackenberg.

Via Auto Express

  • audi, joi, 23.07.2015 13:04

    ceva mai defectos....am inteles de ce sa ai doar probleme mecanica si sa n-ai si electrice?!

  • LR, joi, 23.07.2015 17:12

    Mda... De ce să nu ne întoarcem la motorul cu ardere externă? Mai arunci o lopată de cărbuni (de nevoie, merg și câteva vreascuri), mai gresezi cu pompița ici - colo, mai completezi cu câţiva hectolitri de apă la fiecare trei mii de leghe... Ce mai, trai nineacă! Motorul ăsta n-are moarte. Și orice prost știe să-l repare.

  • LR, joi, 23.07.2015 17:23

    În altă ordine de idei, cei de la VW ne tot amenință de vreo 10 ani cu suflanta asta electrică. Sau sunt de vină cei de la zvonistică? Mi s-au lungit urechile de când aștept să o văd implementată pe un model de serie. Parcă ar concura cu construcția de autostrăzi de la noi!