Viitorul BMW M3 va avea un motor supraalimentat cu sase cilindri in linie

Publicat vineri, 20.03.2009 14:01 de Sebastian Toma

Normele de emisii din ce in ce mai stricte vor forta BMW sa foloseasca un motor turbo cu sase cilindri pentru viitorul M3.

Potrivit declaratiilor lui Ludwig Willisch, directorul grupului BMW M, viitorul BMW M3 va fi echipat cu un motor turbo cu sase cilindri. Aceasta schimbare dramatica in gama M3 este datorata normelor de emisii din ce in ce mai stricte, care forteaza inginerii BMW sa aplice o politica de downsizing. Aceasta schimbare ar putea fi aplicata si lui BMW M5 si M6.

Primul model BMW M3 era bazat pe caroseria E30 si avea un propulsor aspirat cu patru cilindri, disponibil in patru versiuni: S14B23, S14B23Evo, S14B25 si S14B20. Acestea dezvoltau intre 192 si 238 CP. Cel de-al doilea model BMW M3 era bazat pe caroseria E36 si avea doua motorizari aspirate, toate cu sase cilindri. Motoarele lui BMW M3 E36 erau S50B30 si S50B32. Cele doua motorizari dezvoltau 286, respectiv 321 CP.

Cea de-a treia generatie a lui BMW M3 era bazata pe caroseria E46 si a beneficiat tot de o unitate cu sase cilindri. Motorul se numea S54B32 si dezvolta nu mai putin de 343 CP. Acest propulsor a fost folosit si pe Z3M Roadster si pe Z4 M Roadster, precum si pe modele de serie limitata ale producatorului german Wiesmann. Cea de-a patra generatie BMW M3 este bazata pe caroseria E92 si are un propulsor S65B40, care dezvolta 420 CP.

Ludwig Willisch nu a dezvaluit daca motorul viitorului M3 va avea o singura turbina sau doua turbine, dar a mentionat faptul ca acest propulsor nu va fi bazat pe unitatea bi-turbo de 3.0 litri folosita pe 335i. Pe langa asta, noul propulsor ar putea avea o configuratie in V. Aceasta configuratie l-a face mai compact si ar putea beneficia mai mult de spatiul de sub capota. Pe langa asta, viitorul M3 s-ar putea sa nu aiba nici macar aceeasi putere ca E92, ci doar o masa mai redusa care ii va conferi performante mai bune.

Viitoarea generatie BMW Seria 1 va avea si un model M. Desi acesta nu va fi denumit M1, acesta va fi reincarnarea lui E30 M3. Mai exact, spiritul acelui model puternic si jucaus va putea fi regasit in viitoarea versiune M a lui Seria 1. Acesta va avea un motor turbo cu patru cilindri care va dezvolta circa 300 CP.

Via | Leftlane

  • Alex, sâmbătă, 21.03.2009 04:21

    Nu ma surprinde. De ceva ani se preconizeaza aceasta trecere sivor avea parte de foarte multe proteste si injurii din partea fanilor M .

  • george, sâmbătă, 21.03.2009 11:04
    bmwclub

    acum vin aia de pe bmwclub si se dau interesanti in afirmatii

  • verssatu, sâmbătă, 21.03.2009 11:12
    buhniciului

    si noi salutam buhniciu si de asemenea si inovatia M-ului

  • Ciupanezu, sâmbătă, 21.03.2009 11:26
    Buhniciului

    George, doar tu poti sa te dai interesant? Te simti amenintat? Esti nesigur pe tine?

  • jiji, sâmbătă, 21.03.2009 19:52
    @george

    daca nici BMW mai ales divizia M nu fac masini si motoare atunci cred ca ne intoarcem la carute si partolete ....

  • ala e, sâmbătă, 21.03.2009 23:38
    ?

    Nu inteleg, de unde stiti voi ca george e buhnici?

  • mowgli, duminică, 22.03.2009 01:19
    streight fukin' six

    eu ma bucur ca revin la propulsorul de 6 cilindrii, respectand astfel traditia,sunt cele mai bune motoare de bmw.sper insa sa nu fie v6.pacat ca nu le mai pasa de traditie.de ce v6?doar nu e japoneza sau vw cu pretentii. 335i cu motor de 3 litrii? pai atunci sa fie 330i, cum era de obicei. cea mai buna veste e renasterea e30-ului, dar iarasi nu inteleg de ce pe seria 1? de ce nu seria 3?au luato razna astia.oricum si e92 seamana cu e30 oarecum, asemanarile sunt mari.e30 a fost cel mai apreciat model, o adevarata legenda, si ma bucur sa vad ca nu au uitat modelul care le-a adus atata faima.iar propulsorul de 4 cilindri iarasi va fi unul foarte performant, ca si pe e30, egalat de putine motoare.

  • George, luni, 23.03.2009 01:09
    BMW M3

    Bullshit!Nu se poate!Ce se va intampla cu fanii M ???Nu se poate punde pe un M motoare turbo!Inginerii BMW sunt suficient de destepti sa scoate un motor aspirat care sa polueze putin!(nu e nevoie de turbo)...

  • george, marţi, 24.03.2009 13:42
    mda!

    NU stiu de ce va atacati asa bmwclub . O simpla privire pe forumul vostru si te face sa-ti dai seama ca-ti pierzi timpul !Pacat !Pasionati de a pierde timpul ! Dar in continuare putiti emite axiome cu pretentii de adevar absolut . Simpatic!

  • kretzu, marţi, 24.03.2009 14:38
    bmwclub

    care-i problema aicea ?....aveti ceva de lamurit veniti la intalnirile bmwclub si comentati acolo , in fata calculatorului si un pusti de 14 ani se da smecher , lasati vorbele de cartier....pierdeti timpu in loc sa luati o gura de aer.

  • MMarkus, marţi, 24.03.2009 23:21
    george

    Tu cui dai lectii de management al timpului din moment ce iti pierzi vremea tinand evidenta bmwclub ? Get a life.

  • verssatu, miercuri, 25.03.2009 11:10
    domnu' geo

    Nu stii de ce ne atacam?Tu, in primul comentariu faci trimitere la forum. Cumva ai probleme de perceptie? Nu faci diferenta intre atac si aparare? pffff..... Macar scuteste-ne de elucubratiile tale infipte bine in cel mai putred limbaj de lemn asociat unui comentariu, vezi-doamne, auto... p.s. un sfat personal: mai lucreaza la dictie, da bine pe sticla putina coerenta in exprimare...ca in rest, esti baiat ok

  • George, vineri, 27.03.2009 20:43
    so

    Asa... si ?

  • george, luni, 30.03.2009 11:00
    da

    Nu am probleme de perceptie ..In mod sigur aveti voi de receptie ! Nimeni nu e agreeat daca daca e la standardul vostru de gandire !.Cu alte cuvinte Comunism !..Dar e si asta un mod de viata !.