Viitorul BMW M5 F10 va fi cu 20% mai ecologic
Germanii de la BMW au dezvoltat numeroase tehnologii noi pentru noul M5, printre care si aerodinamica activa si servodirectie 100% electrica, care furnizeaza un feeling similar cu cel al unui sistem conventional.
La 25 de ani de la debutul primului BMW M5, inginerii bavarezi lucreaza la un model cu un motor supraalimentat, primul de acest gen aplicat pe model M5. Astfel, viitorul M5 F10 va fi echipat un motor V8 bi-turbo, care va oferi un nivel de putere cel putin egal cu cel al unitatii V10 care echipeaza modelul M5 E60. Modificarile aplicate motorului V8 si admisia unica a acestuia vor oferi un raspuns la acceleratie similar cu cel al modelului M5 actual.
Inginerii BMW au fost nevoiti sa aleaga acesta solutie deoarece au utilizat o transmisie cu rapoarte mai lungi, iar un motor supraalimentat era singurul element care putea sa furnizeze cuplu motor mare la turatii joase. Compromisul echiparii unui model M cu un motor supraalimentat este recompensat prin emisii CO2 mai scazute, care vor atinge pragul de 275 de grame per kilometru, cu 20% mai putin fata de cele ale actualului M5 E60.
Unitatea V8 bi-turbo a lui BMW M5 F10 este preluata de pe modelele X5 si X6M si dezvolta 555CP pe cele doua SUV-uri, dar nivelul de putere la care a fost optimizat acest propulsor in cazul lui M5 este inca secret. Cuplul motor al modelului va fi si el mai mare, iar plaja de turatii de la care va fi disponibil va fi elementul cu adevarat impresionant al acestui model. Astfel, propulsorul V8 bi-turbo al lui M5 F10 va oferi cuplul motor maxim incepand cu o turatie de 1.500 rpm, iar valoarea cuplului motor este situata in jurul a 670 Nm.
Prototipurile M5 F10 testate de inginerii BMW la Nurburgring si pe sosele au scopul de a perfectiona aerodinamica activa a acestor modele si de a testa sistemul de racire al acestora. Astfel, durabilitatea si racirea motorului si a trenului de rulare sunt elemente principale ale strategiei BMW pentru noul M5 F10. Noul M5 va fi echipat cu o versiune imbunatatita a transmisiei DCT cu sapte trepte care echipeaza actualul M3 si a fost prezenta si pe editia unica M5 CSL E60. Aerodinamica activa a acestui model implica inchiderea temporara si uneori partiala a grilei fata si a admisiilor de racire in momentele in care motorul este rece, precum si in timpul sarcinilor usoare.
Masa si centrul de greutate ale lui BMW M5 F10 vor fi reduse prin intermediul unui plafon din carbon si al unui capac de portbagaj construit tot din carbon. BMW a construit doar aceste componente din carbon pentru ca acestea sunt cele mai putin supuse potentialelor impacturi, iar constructorul german doreste sa isi protejeze clientii de achizitii scumpe in cazul unui accident. Sistemul de propulsie hibrid nu va fi o optiune pentru BMW M5 deoarece acesta mareste masa acestui model de performanta cu peste 10 de kilograme, lucru de nepermis de catre inginerii BMW.
Puntea fata MacPherson va fi inlocuita de un sistem cu brat dublu, pe cand puntea spate primeste o suspensie multi-link. Amortizoarele active vor completa suspenisa lui M5 F10, oferind posibilitatea reglarii raspunsului in functie de dorintele soferului si de conditiile de drum. De data aceasta, amortizoarele vor face parte comuna cu sasiul lui M5, care beneficiaza si de un nou sistem de control al tractiunii, alaturi de un sistem de control al stabilitatii imbunatatit. Directia lui BMW M5 F10 va fi 100% electrica, iar sistemul Biermann care echipeaza acest model se afla deja la cea de-a treia generatie si ofera niveluri similare de raspuns cu cele ale unui sistem hidraulic traditional.
Via | Autocar