Viitorul BMW Z4 primeste motorizari de top
Noul BMW Z4 va debuta in primavara la Detroit. Versiunea de performanta va primi motorul V8 de 420 de cai, de pe M3.
Fanii BMW asteapta cu nerabdare lansarea viitoarei generatii a roadster-ului Z4, asteptata sa isi faca aparitia in aceasta toamna la marile saloane auto. Pana atunci insa, asteptarea pasionatilor este rasplatita cu o serie de informatii spion si mai multe speculatii privind motorizarile de top ale roadsterului bavarez.
Potrivit imaginilor surprinse in apropierea centrului BMW din Munchen, viitorul Z4 va capata un aspect mai agresiv dar va pastra o serie de trasaturi ale actualei generatii. Roadsterul va fi dezvoltat pe aceeasi platforma cu Seria 3, ceea ce se traduce in dimensiuni similare cu actuala generatie, poate putin mai mari cu cativa centimetri in lungime si latime.
Principala noutate vine atunci cand vorbim despre acoperisul retractabil, un hard top compus din doua segmente. Nu este insa exclus ca BMW sa ofere clientilor sai doua tipuri de acoperis, unul hard top si unul soft top, asemeni rivalului Mazda MX-5.
Speculatiile apar atunci cand vorbim despre propulsoarele pe care le va folosi Z4. Versiunea de top va primi motorul pe benzina de 3.0 litri, bi-turbo, cu sase cilindri in linie, capabil sa dezvolte 326 de cai putere, regasit si pe noul 740i.
Versiunea de performanta Z4 M va primi motorul V8 de 4.0 litri si 420 de cai putere imprumutat de la actualul sedan M3. Pentru cei nu foarte pretentiosi in materie de motorizari va exista un entry-level de 2.0 litri benzina, in patru cilindri aspirat normal.
Noul BMW Z4 este asteptat sa debuteze in versiunea de productie abia la Salonul Auto de la Detroit din luna ianuarie a anului viitor. Pana atunci insa, bavarezii vor aduce la Los Angeles o versiune pre-productie, un concept care sa anticipeze viitoarele linii de design si sa capteze atentia publicului.
Spre deosebire de actuala generatie, noul Z4 va fi produs exclusiv in Germania, de aici urmand sa fie distribuit pe toate pietele mondiale incepand cu primavara lui 2009.
via | CarScoop