Viitorul Chevrolet Aveo va utiliza platforma lui Opel Corsa

Publicat marţi, 12.01.2010 13:43 de Sebastian Toma

Desi GM va folosi platforma actualului Opel Corsa pentru noul Chevrolet Aveo, americanii sunt convinsi ca vor reusi sa dezvolte un model cu un comportament complet diferit.

Noul Chevrolet Aveo va avea o platforma tehnica provenita de la Opel Corsa, anunta oficialii General Motors. Desi vor utiliza aceeasi platforma, cele doua modele vor fi masini complet diferite, cu comportamente diferite, iar clientii nu vor putea sa sesizeze asemanari dintre cele doua subcompacte nici daca le-ar conduce una dupa alta.

Bob Lutz, vicepresedintele General Motors, estimeaza ca aceasta strategie va economisi sume insemnate de bani.

Chiar si versiunea sport a lui Aveo, intitulata Aveo RS, va prelua numeroase elemente de la Opel Corsa OPC. Singura diferenta dintre cele doua modele va sta la nivelul sistemului de depoluare, care va trebui sa respecte norme mai stricte in cazul versiunii care vine pe piata din Statele Unite ale Americii. Astfel, exista posibilitatea ca Opel Corsa OPC sa primeasca acelasi "tratament" de la GM cum a primit si versiunea OPC a lui Insignia atunci cand a fost preluata si de marca Buick. In cazul lui Insignia OPC, cei de la GM au renuntat la motorul V6 bi-turbo in favoarea unui propulsor supraalimentat cu patru cilindri, care are o cilindree de 2.0 litri.

Chevrolet Aveo RS are un motor de 1.4 litri supraalimentat cu o turbina, care furnizeaza 138 CP. Motorul respectiv ar trebui sa fie introdus la un moment dat si in gama Chevrolet Cruze. Introducerea acestui propulsor pe piata din Statele Unite ale Americii este conditionata de normele stricte de emisii. Spre deosebire de acesta, Opel Corsa OPC are un motor 1.6 turbo de 192 CP, care s-ar putea sa nu respecte aceste norme in versiunea care este comercializata pe piata din Europa.

Via | Insideline

  • valentin, marţi, 12.01.2010 16:54
    lutz

    mananca bors nenea lutz , cum adica va fi comportament diferit dar cu acelasi tren rulare , care este justificarea ?

  • gtrazvan, marţi, 12.01.2010 18:58
    @valentin

    Si la VAG au aceleasi platforme cu comportamente total diferite. E vorba de aceeasi platfoma, nu este deloc acelasi lucru cu trenul de rulare.

  • bvean, marţi, 12.01.2010 19:44

    Ce fata de scIROCco are :)

  • yo, miercuri, 13.01.2010 10:28

    Masina arata fainut, dar 138 cp mi se pare putin; inteleg ca e usoara si o fi avand sasiu si suspensii sport, dar cand pe drum drept un astra cdti 150 cp sau octavia tdi 140 cp se "intind" mai bine si datorita cuplului mai mare, cred ca devine frustrant; Ce ma enerveaza la constructori e ca daca vrei o masina mica (pretabila pt parcari in oras), dar si sport, primesti si puterea proportional cu dimensiunile; de ex: poate mi-as lua un twingo rs cu performante de megane rs, chiar la un pret apropiat (ca in megane e mai mult material), dar nu gasesti;

  • electricianu, miercuri, 13.01.2010 13:58
    pt YO

    Se gasesc masini mici, foarte rapide si destul de ieftine. Exemplul cel mai bun Clio RS. PS pentru condus sportiv benzina o sa fie mereu peste diesel... asta daca nu ai un V12TDI/HDI :)

  • io, miercuri, 13.01.2010 15:28
    pt electricianu

    da, dar clio e mai mare decat twingo si aveo si are performante mai slabute decat megane rs; si eu sunt fan benzina, deci nu ma intelege gresit; eu spuneam o realitate, care nu ma bucura