Viitorul Ford Focus RS va folosi motorul 2.3 litri Ecoboost al noului Mustang
Ford plănuieşte să folosească un motor nou pentru viitoarea generaţie Focus RS. Hot-hatch-ul va împrumuta motorul de 2.3 litri al actualului Mustang.
În vreme ce actualul Ford Focus ST se bucură de o primire bună din partea publicului şi se pregăteşte să primească faceliftul versiunii standard, inginerii Ovalului Albastru lucrează deja la versiunea de performanţă Focus RS.
Vechea generaţie s-a bucurat de succes în rândul europenilor, motiv pentru care şi actualul model va fi declinat în versiune RS.
Potrivit unor informaţii publicate de Autocar, noua generaţie Ford Focus RS va renunţa la vechiul motor de 2.5 litri în favoarea unui EcoBoost cu patru cilindri, împrumutat de la actualul Ford Mustang. Propulsorul pe benzină va garanta puţin peste 300 de cai putere şi va trimite resursele către puntea faţă.
Pentru a răci cum se cuvine acest motor, Ford a gândit deja un spoiler frontal cu o priză de aer supradimensionată, surprinsă într-o serie de fotografii spion.
Planurile iniţiale promiteau lansarea noii generaţii Focus RS la începutul anului viitor, însă Stephen Odell, şeful Ford Europa, a refuzat să confirme planurile pentru un astfel de model.
Foto: autokult.pl
Acel 0.3 l peste 2 nu da bine. VW vine cu Golf R, Scirocco R cu motor de 2.0 si 300 cai. Pentru cei ce isi permit masina asta, nu e o problema impozitul si consumul pentru 2.3 l, asa cum nici la 2.5 l de pe versiunea veche nu a fost. Dar ma asteptam sa tina pasul Ford. Iar cu tractiunea fata, vad ca se incapataneaza sa o pastreze. 300 si ceva de cai pe tractiune integrala ar fi batut Golf R cu siguranta. Sa vedem ce le va iesi. Dar din punctul meu de vedere cilindreea, tractiunea fata si faptul ca se tot lasa asteptat, sunt puncte minus.