Viitorul Jaguar XJ va avea o versiune hibrida
Solutiile hibride incep sa isi faca prezenta din ce in ce mai mult pe gamele constructorilor care pana acum se bazau pe o alta viziune asupra pietei. Jaguar e unul dintre acestia.
Noua generatie a lui Jaguar XJ, care va fi lansata la sfarsitul lunii iulie, va dispune de o versiune hibrida. Desi constructorul britanic nu viza in prima faza o astfel de varianta, un imprumut de 300 de milioane de lire sterline contractat din partea Bancii Europene de Investitii ii obliga pe cei de la Jaguar si Land Rover sa dezviolte versiuni "verzi" ale modelelor pe care le au in gama.
In aceste conditii, versiunea hibrida a lui XJ va beneficia de aportul unui motor electric care va avea o autonomie proprie de 50 de kilometri, va putea rula cu un consum mediu mixt de 4.7 litri/100 km si va dispune de emisii care vor cobori sub limita psihologica de 120 de grame CO2/km.
Noul XJ Hybrid va fi primul pas pe care Jaguar si Land Rover il vor face in directia reducerii cu 25% a emisiilor si consumului modelelor lor pana in 2012. Va urma o versiune hibrida a lui Range Rover Sport si, ulterior, o gama de motoare ceva mai "cuminti" care vor face parte din dotarea viitorului model de serie bazat pe compactul LRX Concept. Una dintre masurile de background pe care Land Rover la va lua va fi si scaderea masei modelelor sale, urmand ca generatiile viitoare ale modelelor Discovery, Range Rover si Range Rover Sport sa fie construite prin utilizarea masiva a aluminiului ca material principal.
via | CarsUK
utilizarea masiva a aluminiului ca material principal. utilizarea masiva nu (poate) insemna material principal? Scuzati-mi observatia, dar textele voastre suna din ce in ce mai prost. Si nu m-am putut abtine, este al treilea articol in ultimele 10minute care ma deranjeaza..sau poate vreti sa para mai mult? Mariti fontul si se rezolva. Numai de bine.