Viitorul Lexus GS va avea o versiune F rivală cu AMG şi M
Lexus ţinteşte segmentul modelelor premium de performanţă şi promite publicului său o versiune F a viitorului GS. Modelul ar urma să preia motorul V10 de 5.0 litri de pe fratele IS-F.
După ce Mercedes şi BMW şi-au reînnoit oferta pentru segmentul premium, odată cu lansarea noilor generaţii E-Klasse şi Seria 5, Lexus plănuieşte o revenire în forţă, cu noua generaţie a modelului GS. Japonezii urgentează procesul de dezvoltare, după ce şi Audi a anunţat că va lansa anul viitor, la Salonul Auto de la Geneva, o nouă generaţie a best-seller-ului A6.
Noul GS testează în acest moment noua platformă, cu un comportament mult mai sportiv, dar şi gama de motorizări revizuită. Pentru a obţine o eficienţă îmbunătăţită şi performanţe pe măsura rivalilor săi, modelul japonez va adopta noi motoare pe benzină.
Prima opţiune, cea entry-level, va include un motor V6 de capacitate mai mică, capabil să înlocuiască actuala unitate de 3.5 litri. Cu toate acestea, motorul prezent pe actualul GS nu va fi abandonat, inginerii niponi lucrând la îmbunătăţirea performanţelor pentru a putea înlocui actualul motor V8 de 4.6 litri.
O versiune hibridă nu este însă exclusă, trenul de propulsie urmând să fie compus dintr-un motor electric asistat de unitatea V6 entry-level, de nouă generaţie. Deşi se va renunţa la versiunea cu motor V8, Lexus plănuieşte să se revanşeze în faţa fanilor săi cu o versiune de performanţă, de talia mult mai celebrelor M5 şi E63 AMG.
Pentru a putea râvni însă la acest segment, Lexus va avea nevoie de un motor puternic. Deşi are în prezent în portofoliu o adevărată capodoperă tehnologică, motorul V10 de 4.8 litri, al actualului LF-A, Lexus va introduce sub capota lui GS-F unitatea V8 de 5.0 litri a fratelui mai mic, IS-F.
În aceste condiţii, bagajul de putere al japonezului de performanţă ar putea ajunge până la 450 de cai putere. Cu toate acestea, GS-F va încerca să compenseze printr-o masă redusă, obţinută prin folosirea din abundenţă a fibrei de carbon. Nu vom vedea însă pe stradă o asemenea versiune mai devreme de 2013.
via | 4wheelsnews
nu o sa poata vreodata chinezii sa se rivalizeze cu nemtii