Viitorul Mazda3 MPS ar putea avea motor diesel

Publicat luni, 30.08.2010 18:20 de Bogdan Mirică

Un oficial al constructorului japonez a declarat recent că nu exclude varianta unei viitoare generaţii Mazda3 MPS cu motor diesel. Unitatea ar urma să livreze peste 190 de cai putere.

În condiţiile în care tot mai multe hot-hatch-uri sunt scoase din producţie din cauza normelor de poluare foarte stricte, constructorii caută alternative pentru viitor. Dacă unii privesc cu încredere la soluţiile hibride, alţii se mulţumesc cu avantajele pe care le poate oferi un diesel.

Este şi cazul japonezilor de la Mazda, care nu exclud pe viitor posibilitatea dezvoltării unei versiuni diesel de performanţă a compactului Mazda3. O alternativă diesel ar putea înlocui definitiv actualul Mazda3 MPS, rivalul modelelor Renault Megane RS şi Volkswagen Golf R.

Informaţia a fost extrasă chiar din discursul unui oficial Mazda, susţinut recent în cadrul unui forum tehnologic. Robert Davis, vice-preşedinte al departamentului de dezvoltare Mazda din Statele Unite, a declarat că publicul tânăr nu are o percepţie negativă asupra unui hatchback diesel de performanţă. Această variantă de propulsie trebuie privită ca fiind capabilă să ofere un cuplu motor generos, dar şi o economie de carburant considerabilă.

Davis a lăsat să se înţeleagă că o posibilă trecere de la actuala versiune pe benzină la una diesel nu ar duce inevitabil la o compromitere a performanţelor. "Pentru a putea crea un concurent diesel demn de acest segment, motorul diesel SKY de 2.2 litri, va avea nevoie de mai mult de 190 de cai putere pentru a oferi cifre demne de segmentul hot-hatch-urilor", a declarat Davis.

via | egmcartech

  • alinusu, luni, 30.08.2010 23:03
    in sfarsit

    in sfarsit oameni destepti pt ca o benzina nu o sa ai niciodata cuplul unei diesel!

  • unckle, marţi, 31.08.2010 11:06

    ... spre sfarsit . . . atunci cand o sa te faci mare, o sa afli ca motoarele pe benzina pot avea cuplu similar cu cele diesel ... doar ca trebuie sa compari mere cu mere si pere cu pere, respectiv : motoare diesel vs motoare otto -- otto castiga si la cuplu si la putere , pierde la consum motoare turbo diesel vs. motoare turbo otto --- otto castiga la putere mai mult decat detasat, cuplul este similar, diferenta de consum nu mai este asa de mare ca la motoarele aspirate. deci, domnu' fan TDI/HDI .... sau DCI ( de ce nu .. ) , mai pune mana pe carte ;)