Viitorul Mercedes A-Klasse va avea şi versiune AMG de 270 de cai

Publicat joi, 22.07.2010 12:49 de Bogdan Mirică

Divizia de performanţă AMG îşi va extine în următorii trei ani gama de produse cu o versiune potentă a noii generaţii A-Klasse. Mezinul va adopta un motor cu patru cilindri, de cel puţin 270 de cai putere.

Mercedes urmează exemplul rivalilor săi din Munchen şi promite noi modele capabile să poarte sigla AMG. Divizia de performanţă plănuieşte să lanseze în viitorul apropiat o versiune potentă a noii generaţii A-Klasse, pentru a marca un debut al germanilor pe segmentul hot-hatch-urilor, unde se vor bate cu nume deja consacrate.

Programat să apară în showroom-uri la un an după ce vom face cunoştinţă cu noua generaţie A-Klasse, mezinul AMG va marca o nouă direcţie pentru compania din Stuttgart. Ola Kallenius, noul boss AMG, susţine, că o versiune de performanţă a lui A-Klasse va aduce companiei o clientelă nouă, mult mai tânără şi mai dinamică.

Inginerii diviziei din Affalterbach, Stuttgart, lucrează în prezent la un nou motor cu patru cilindri, capabil să înglobeze o injecţie directă cu multi-ciclu şi o tehnologie de supraalimentare dezvoltată în parteneriat cu elveţienii de la Hyprex.

Pentru a putea face o impresie bună în segment, A-Klasse AMG va trebuie să propună publicului minim 270 de cai putere şi 380 de Nm. Resursele vor fi exploatate de o cutie cu dublu ambreiaj şi canalizate ambelor punţi prin intermediul unui sistem de tracţiune integrală 4Matic, pe care îl vom vedea şi pe SUV-ul compact GLC.

Pentru început, Mercedes va oferi A-Klasse AMG doar în varianta de caroserie cu cinci uşi, urmată mai apoi de un derivat sedan coupe, cu dimensiuni mai mari, inspirat de conceptul F800, dezvăluit anul acesta la Salonul de la Geneva. În timp ce A-Klasse AMG va avea ca ţintă principală piaţa europeană, derivatul său, cu portbagaj şi linii de coupe, va fi vândut ca un frate mai mic al actualului CLS pe piaţa din America de Nord, acolo unde Mercedes caută să-şi atragă un public tânăr.

via | autocar

  • .marius., joi, 22.07.2010 13:16

    Eu stiam ca la Mercedes sistemul de tractiune integrala se numeste 4Matic si nu 4Motion.

  • Alex, joi, 22.07.2010 13:27
    Primele poze spion cu noul CLS fara nici un fel de camuflaj

    http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/254752/spied_mercedes_cls_breaks_cover.html

  • Rio, marţi, 27.07.2010 14:19

    Celebra cutie marca Mercedes care nu trecea testul elanului tocmai a primit un motor mai puternic cu care sa se rastoarne mai repede. Fain.