Viitorul nu sună bine pentru fanii Audi: actualul motor V8 va fi ”ultimul mohican” cu opt cilindri al gamei
Audi ar urma să renunțe la motoarele cu opt cilindri după ce actualul V8 își termină cariera. Germanii vor investi resursele în dezvoltarea unor noi motoare electrice și a unor baterii mai eficiente.
Oricât de dureros este trendul downsizing-ului pentru puriști, realitatea ne demonstrează că motoarele mai mici câștigă teren și duc la eliminarea monștrilor cu opt, zece sau 12 cilindri. Surse neoficiale din cadrul Audi, citate de Autocar, susțin că întreaga familie de motoare V8 ar urma să fie abandonată.
Constructorul din Ingolstadt va încerca să își reducă media emisiilor și va miza pe motoare turbo, de cilindree mai mică, și pe ansambluri hibride sau electrice.
”Planul Audi prevede ca până în 2025 gama să includă între 25 și 35% mașini echipate cu o formă de electrificare și baterii. Ar fi foarte greu să justificăm investiția într-o nouă generație de motoare V8 pentru că motoarele electrice și bateriile acestora înghit deja o mulțime de fonduri. Trebuie să ne întrebăm pentru ce ar fi bine să folosim banii de dezvoltare”, a declarat aceeași sursă.
Prin urmare, noul motor V8 dezvoltat de Audi pentru întreg grupul Volkswagen ar putea fi un fel de ”ultimul mohican”, fără șanse de a mai avea vreun urmaș. Asta, deși performanțele sunt de-a dreptul impresionante. Agregatul V8 diesel folosit de noul Audi SQ7 și de noua generație Porsche Panamera a fost catalogat drept revoluționar. Pe o piață viitoare însă, nici măcar această revoluție nu ar putea să-l salveze de la extincție în deceniul următor.
Mie imi pare rau de V10-ele de pe vechiul S8. Ala motor !