Viitorul Opel Corsa debutează în 2014 şi va fi mai uşor

Publicat vineri, 17.02.2012 12:14 de Sebastian Toma

Următorul Opel Corsa va prelua platforma lui Aveo şi va fi mai uşor şi mai economic. Modelul promite un design mai agresiv şi o gamă de motorizări eficiente.

Viitoarea generaţie a lui Opel Corsa va debuta în 2014 şi va fi cu aproximativ 50 de kilograme mai uşoară decât actualul model, anunţă nemţii de la AMS. Modelul va fi bazat pe platforma Gamma II de la General Motors, utilizată de modelele Chevrolet Aveo, Buick Encore şi Opel Mokka. Platforma respectivă este mai uşoară, dar cei de la AMS spun că a cincea generaţie a lui Corsa va păstra suspensia spate cu bară de torsiune, deoarece un sistem multi-link ar fi fost prea costisitor.

În schimb, viitorul Corsa va avea un design dramatic, va fi la fel de mare ca actualul model şi va beneficia de motorizări mai eficiente. Publicaţia germană anunţă un design agresiv, cu o parte frontală deosebită şi cu un plafon cu siluetă de coupe. Dimensiunile modelului vor fi apropiate de cele ale actualei generaţii, decizie rezonabilă având în vedere tendinţa generală de stopare a creşterii modelelor mici, aplicată de mai mulţi constructori.

Corsa E este aşteptată să fie echipată atât cu motorizări cu trei cilindri, cât şi cu motorizări cu patru cilindri. Propulsoarele cu patru cilindri vor fi echipate cu injecţie directă, sistem start/stop şi multe ar putea fi supraalimentate. Vedeta gamei va fi o unitate cu trei cilindri în linie, care va fi supraalimentată şi va avea o cilindree de 1.0 litri. Toate propulsoarele viitorului corsa fac parte din noua familie Ecotec, care va avea unităţi cu litraj de la 1.0 la 1.5 litri. Cel mai probabil, versiunile GSi şi OPC vor avea un motor supraalimentat de 1.5 litri. Cei de la General Motors au anunţat că viitoarele unităţi vor fi mai economice şi vor emite mai puţine grame de CO2 pe kilometru decât motoarele pe care le înlocuiesc.

Via | WorldCarFans | AMS

  • Anonim, vineri, 17.02.2012 12:49

    Design mai dramatic? Saraca limba romana cum isi bat joc de ea toti "ziaristii".

  • lorinczi.thomas, vineri, 17.02.2012 19:28
    Zici ca-i drama..

    Nu voiati sa spuneti ca "Design-ul va fi schimbat dramatic"?

  • AndreiRN, sâmbătă, 18.02.2012 01:27
    Globalizarea platformelor.

    Pe cand unii se impiedica de cuvinte alti lucreaza continuu la globalizarea platformelor asa cum Toyota si Hyundai au reusit. Cu cat mai multe modele pe aceasi platforma cu atat cheltuielile vor fi mai reduse. Cam la fel si cu motoarele.

  • cosmin, sâmbătă, 18.02.2012 12:46
    GM

    Nu inteleg de ce Chevrolet are acces prima la platformele noi, tinand cont ca Opel se vrea a fi ceva mai scump. Exemple au fost cruze si orlando care au primit platforma noua inaintea astrei si zafirei. Ce rol mai are opel daca vinde masini mai vechi dpdv tehnologic si cu un pret mai piperat?

  • mog, luni, 20.02.2012 13:05
    @AndreiRN

    VAG au inceput mai tare cu "trendul" asta... pana la urma, daca costul mai mic de productie e reflectat in pretul final, de ce nu. insa va fi putin ciudat sa dai cu cateva mii de euro mai mult pt a3 sa zicem, fata de un leon, sa zicem, facut pe aceeasi platforma. dar na, poate diferenta de bani se justifica la altele.