Viitorul Porsche 911 GT3 ar putea avea motor central

Publicat luni, 07.02.2011 18:06 de Sebastian Toma

Porsche 911 GT3 ar putea avea un motor central şi va fi oferit doar în compania unei transmisii PDK cu dubluambreiaj. Zvonul nu a fost confirmat încă de oficialii Porsche.

Potrivit unor surse, viitorul Porsche 911 GT3 va fi oferit doar în versiunea cu transmisia PDK, iar motorul va fi amplasat central. În schimb, cei de la Porsche au infirmat zvonurile legate de introducerea sistemului KERS preluat de la Williams. Aşadar, versiunea hibridă a lui Porsche 911 GT3 nu va vedea lumina zilei prea curând, păstrând

sistemul hibrid tip KERS doar pentru 918 RSR.

Respectiva sursă sugera că motorul boxer care va fi utilizat de viitorul 911 GT3 va avea o cilindree de 4.0 litri şi va furniza în jur de 480 CP. În plus, masa modelului va fi redusă cu peste 100 de kilograme, iar distribuţia greutăţii va fi şi ea perfecţionată din moment ce motorul nu va mai fi amplasat în spate, ci va fi montat central. Această schimbare ar duce la crearea primului Porsche 911 cu motorul central, o schimbare aproape incredibilă pentru un model cunoscut pentru evoluţiile sale consecutive, dar extrem de apropiate de ideea originală în ceea ce priveşte conceptul.

Cât despre transmisia PDK, puriştii Porsche ar putea să facă nazuri în momentul în care aceasta va fi oferită exclusiv pe Porsche 911 GT3 RS. Respectivul model ar putea fi oferit în continuare cu o transmisie manuală, deşi abilităţile transmisiilor PDK sunt recunoscute chiar şi de fanii înfocaţi ai ceileilalte mărci din Stuttgart.

Via | Autoblog

  • alinusu, luni, 07.02.2011 23:32

    eu zic sa lase 911-le cum e si sa faca alt model cu motor central,daca vor neaparat motor central!

  • Ivanoff, marţi, 08.02.2011 11:48
    Schimbare radicala

    Iar eu zic sa-l schimbe radical ca de la beatle pana acum sunt toate la fel!!!

  • Hadouken, marţi, 08.02.2011 12:43
    @ivanoff

    ala e tot farmecul. aia inseamna identitate. Sa stii ca o masina inseamna mai mult decat estetica.

  • Ivanoff, marţi, 08.02.2011 13:39
    @carnatu

    Si zici ca asta e tot farmecu'?... Spune-le atunci si celor de la Ferrari,Lambo samd...care,ca sa vezi,nu si-au pierdut identitatea de marca cu toate ca au in organigrama si departament de design (if you know what i mean) :))

  • Hadouken, marţi, 08.02.2011 21:19

    nu, i don't know what you mean... poate nu ai inteles ce am scris, dar observ ca ai obiceiul asta. Ai vazut vre-un Ferrari, "Lambo" sau vre-un "s.a.m.d." cu motorul amplasat in spatele puntii spate? Nu, pentru ca e o trasatura specifica unui model special: 911. Nu asta e tot farmecul si nu inteleg de ce ridici problema departamentului de design, insa asa cum nu vei vedea un Ferrari cu motorul RR, sper sa nu vedem nici 911 cu motorul altundeva. E semnatura modelului. E identitatea lui.

  • mowgli, miercuri, 09.02.2011 04:08
    @hadouken

    Absolut si total de acord cu tine , nu uita insa de California si aici vb de Ferrari, ia vezi un pic unde are motorul? sau Lambo SUV? sau Aston Martin city car? sau BMW cu tractiune fata , 3 cilindrii si turbo? Porsche SUV sau limuzina cu 4 usi? Asta e prietene, traditia, identitatile si principiile marcilor auto nu mai exista. Au descoperit ceva mai interesant si anume $. Daca 60% din clinetii Porsche vor dori masinute mici cu motoare fata, tractiune fata, 5 locuri si portbagaj pentru labradorul familiei, Porsche asta va pune pe masa. Vad ca asa fac toti.

  • Hadouken, miercuri, 09.02.2011 11:58
    @mowgli

    si Porsche are masini cu tractiune integrala/spate, motor amplasat central, in fata si lista continua. Si Ferrari a avut mereu modele cu motorul in fata, in mijloc, insa seria F (f40, f50, f60 - enzo) tot cu motorul amplasat central au ramas. Aia semnatura lor. La fel si Porsche, multe modele cu multe variatii, insa 911 a pastrat mereu caracteristica asta. Sper sa o faca in continuare. Si cred ca o va face, pentru ca majoritatea celor care isi cumpara un 911, o fac pentru faptul ca e diferit.