Viitorul Porsche Cajun va avea şi o variantă cu trei uşi

Publicat joi, 16.06.2011 18:37 de Bogdan Mirică

Mezinul Porsche Cajun, fratele mai mic al actualului cayenne, va fi propus şi într-o variantă cu trei uşi, pentru a se bate cu Range Rover Evoque.

După ce a confirmat oficial naşterea unui nou membru în gamă, Porsche cochetează deja cu ideea unei prime variante a modelului. Potrivit unor surse din interiorul constructorului din Stuttgart, fratele mai mic al actualului Cayenne ar putea fi disponibil şi într-o variantă cu trei uşi.

Botezat de presă Cajun, abrevierea de la Cayenne Junior, modelul va fi dezvoltat pe platforma modulară a actualului Q5, dar se va adresa unui public cu pretenţii premium. Varianta cu trei uşi va ajuta şi mai mult la diferenţierea modelului din Stuttgart de omologul său Audi, poziţionându-l ca rival direct pentru Range Rover Evoque, disponibil de asemenea cu două tipuri de caroserie.

Mai mult decât atât, spre deosebie de Q5, Cajun va fi disponibil doar cu tracţiune integrală şi va beneficia de asistenţa unor sisteme de siguranţă specifice modelelor Porsche.

Caracterul său sportiv va fi mult mai pregnant şi în ceea ce priveşte gama de motorizări. Deşi va folosi agregate de provenienţă Audi, Cajun va beneficia de ceva mai multă putere şi de un tuning special al sistemului de evacuare.

Versiunea de bază va fi animată de un "benzinar" de 2.0 litri şi 220 de cai putere, în timp ce vârful de gamă va primi un V6 de 3.0 litri şi 350 de cai putere. Fanii dieselului vor primi două versiuni de putere ale turbodieselului V6 de 3.0 litri, una de 250 şi una de 300 de cai putere. 

via | motorauthority

  • Boby, joi, 16.06.2011 20:31
    : (

    Si uite cum incet incet se duce draqu si o marca de exceptie numita Porsche. Treaba cu alte puteri este doar marketing, acel soft tunnig putand fi realizat de orice tunner.Degeaba incearca sa-l cosmetizeze, nu este altceva decat un q5 tunarit : ( Pacat.

  • ScorpyonVAG, joi, 16.06.2011 20:42
    @

    Sunt interesante SUV-urile cu 3 usi. Cel putin noul Land Rover Evoque arata super.

  • GT-R, joi, 16.06.2011 21:57
    Porsche...

    O fi porsche... dar domeniul lor e cel al masinelor sportive, nu limuzine...SUVuri... Ei incearca sa impace si capra si varza, sa fie si Porsche si SUV (SUV- Sa Umflam Veniturile)... Ce iese...nu e urat, dar nici de aplaudat... Poate un SUV autentic n-ar trebui sa fie atat de "porsche"... Ei incearca sa ne spuna ca o platforma de Touareg cu motor de Audi si bot de Porsche este un Porsche veritabil, doar pentru ca are turometru central "a la Porsche"... Sau un Q5 in ismene de Porsche reprezinta cel mai valabil Porsche doar pentru ca e optimizat cat de cat sa se conduca asemanator unui Porsche... Merge, pentru ca combinatia nu e rea, si masinile sunt exceptionale tehnologic (progres prin tehnologie, nu?) dar pur si simplu NU SUNT PORSCHE! PUNCT.

  • tzenu_bmw, vineri, 17.06.2011 00:32
    @GT-R

    absolut adevarat........

  • GT-R, vineri, 17.06.2011 07:56
    @tzenu_bmw

    Wow, imi dai tu dreptate... :P

  • sartori, vineri, 17.06.2011 09:10
    SUV porsche

    sunt masini pentru grasi, avea dreptate clarkson :) ratiunea e simpla, nu incap grasii in modelele sport, sa ii eliberam de frustrare le servim niste suv-uri

  • JAN, vineri, 17.06.2011 09:19

    VW ii la putere, el vrea sa faca o firma comerciala.

  • sel, vineri, 17.06.2011 09:21
    hmm..

    Pei ca sa ne putem bucura in continuare de masini gen Porsche 911, Aston Martin, etc trebuie sa inghitim un Cajun, un Cygnet si asa mai departe. SUV-urile se vand bine finantand proiectele de dezvoltare pt. masinile iconice ale fiecarei marci...

  • Serd, vineri, 17.06.2011 10:08
    Piata dicteaza!

    Nu toti consumatorii stiu sau cunosc istoria si pedigre-ul unei marci,sunt din ce in ce mai putini puristi in ceea ce priveste o anumita marca sau model. Atat in Europa cat si U.S.A., Emirate,Extremul Orient,de fapt in toata lumea,sunt oameni care ar cumpara orice poarta sigla unui brand celebru. De ce ne mai miram ? Toti marii producatori produc si o gama vasta de accesorii la masini,de la biciclete,genti de voiaj,ceasuri ,pana la ochelari de soare si alte cele. Deci sa consideram aceste noi aparitii niste "accesorii" la gama deja consacrata,accesorii care se vand din ce in ce mai bine si aduc mai mult profit pt. a sustine si dezvolta gama care defineste brandul. Sincer atata timp cat nu se ating si nu strica modele ca 911,Boxster,sau Carrera GT din partea mea poate sa scoata si autobuze!:))

  • ISUS, vineri, 17.06.2011 11:56
    @serd

    Foarte corect, modelele astea, care fie vorba intre noi nu-mi displac absolut deloc, tin in viata alte modele. Cat timp pot sa mi cumpar porsche gt3 RS , vorba ta, pot scoate si autobuze :) Important este ca se gandesc la fani si la puristi.

  • SaabCuantic, vineri, 17.06.2011 17:30
    excelent!

    @GT-R, sunt impresionat de modul tau de analiza...care reflecta o realitate tipic globalista pe care cei mai multi nu vor sau au alergie s-o rosteasca sau macar s-o gandeasca! Traim din plin in epoca bezmetica a surogatelor de orice fel si fara frontiere, a kitsch-urilor contratimp (OK, OK, time is money, but where is the quality, honey?!) si, cel mai grav, a unor sabloane conceptuale generale care n-as fi crezut vreodata ca vor deveni verosimile pe planeta albastra...Conteaza si faptul ca esti admirator al lui Nissan GT-R, in contrapartida cu mareea coplesitoare de "filogermani", un motiv suficient ca sa ma edific pe deplin: esti un cunoscator fin si un fan auto veritabil. De obicei, sunt zgarcit cu complimentele, dar mi-a placut argumentatia ta de mai sus, asadar, fara doar si poate, iti spun: respectele mele sincere! SC

  • SaabCuantic, vineri, 17.06.2011 17:39
    PS:

    Cand a aparut primul articol pe Automarket despre conceptul Cajun, in urma cu ceva saptamani, am reactionat si eu exact in stilul vostru, @GT-R, @BOBY, @JAN s.a, dar, desigur, mi-am luat peste bot destule "manute manjite cu boia" ...semn ca mentalitatea balcanoida nu se lasa alungata cu una, cu doua! Noi insa ramanem pe baricadele demnitatii cu orice pret! Alles gut :P

  • SaabCuantic, vineri, 17.06.2011 18:18
    PS 2:

    Sper ca amicul tzenu_bmw sa nu se simta "lezat" din cauza ca am eu un cui contra adulatorilor marcilor nemtesti...in primul rand pentru ca n-am cum sa incriminez BMW atata timp cat bavarezii mizeaza inca puternic pe o personalitate distincta si atata timp cat vor scoate cele mai sportive sedane din lume! Basca faptul ca eu insumi detin ca masina curenta tocmai BMW, unul mai vechi, dar care merge brici! SAAB nu-mi permit deocamdata, preturile chiar si la sectorul SH fiind ca si salariile acolitilor lui Boc: nesimtite! Deci ne-am inteles, tzenu_bmw, expresia "filogermani" de mai sus nu vizeaza BMW, pe care nu-l consider ca facand parte din patria Germania, ci din patria Originalitate. In schimb, imi pare foarte rau de Mercedes deoarece a inceput sa copieze ingrijorator de usor filosofia VAGaunii de a construi si inzestra masinile, mai ales ca tot mai multa lume se plange de materialele de pe noile modele...Si cand te gandesti ca marca-etalon a istoriei auto excela prin fiabilitate de atatea decenii...Fara drept de apel: viata este crunta!

  • tzenu_bmw, vineri, 17.06.2011 22:27
    @SaabCuantic.......

    banuiesc si tin sa cred ca esti fanul 'seudezelor'.......tot respectu..... atata timp cat te plimbi cu Volvo sau Saab.....oriunde,oricand vei sti ca ai facut alegerea perfecta..... ar fi pacat sa-i pierdem pe cei de la Saab.......fara ei lumea na-r mai fi la fel....

  • SaabCuantic, vineri, 17.06.2011 23:42
    intr-adevar

    @tzenu_bmw, se pare ca-i pierdem si pe SAAB, si pe Volvo, cica le priesc brizele de langa Marele Zid :)) Eu atata vreau de la chinezi: sa faca oricate combinatii financiare stralucite ii duce mintea, numai sa nu cuteze sa-si vare oblicele podoabe oculare prin mecanica celor doua "suedeze" si mai ales sa nu sugereze ei "idei inovatoare" si ma refer aici la Geely si Pang Da, noii proprietari ai celor doua marci pomenite. Dar noi trebuie sa ne concentram pe Porsche in acest topic. Cajun reprezinta o neobrazare, o palma slinoasa pe obrazul fanilor traditionali (fie ei si puristi extremisti); eu cred ca faimosul Doctor Inginer Honoris Causa Ferdinand Porsche se rasuceste de zece ori in mormant vazand la ce compromisuri se preteaza cu seninatate urmasii sai profesionali, orbiti de perspectiva unor profituri imediate si babane...Ma intreb care o fi pozitia reala a lui Ferdinand K. Piech? Acesta o fi parintele spiritual al sistemului quattro de la Audi, dar de ce pare a fi de acord cu nastrusnicia de a transforma un Q5 intr-un hibrid care nu exprima nimic interesant; eventual asistam la TDI-zarea cocalareasca a emblemei Porsche...sau l-o fi contaminat si pe dansul febra globo-mercantilista? Atat, nu mai comentez, sa se pronunte si altii. Kaputt.

  • audist, miercuri, 22.06.2011 00:13
    :) intradevar balcani

    Ma indoiesc ca stimatul domn Porsche se va intoarce in mormant pentru ca daca ai merge la muzeul porsche si ai citi cu atentia biografia lui ai observa ca omul ca si rudele lui care conduc atat VW cat si porsche a fost interesat sa faca profit si masini frumoase. Din punctul unor de vedere SUV urile de la porsche sunt sportive frumoase care se potrivesc unui anumit stil de viata. Pentru ca imi cer scuze daca am SUV si nu 911 atata timp cat am 2 copii cu care trebuie sa ma plimb peste tot si pe care as prefera totusi sa nu ii tin in brate sau sa ii pun in portbagaj. PS. Intradevar dragii domni chinezi ar fi bine sa nu isi bage nasul la ingineria dar sincer cred ca au cumparat aceste marci doar pt a absorbi know-how. :) Va multumesc.