Viitorul Range Rover va prelua "faţa" lui Evoque

Publicat joi, 06.10.2011 10:16 de Sebastian Toma

A patra generaţie a lui Range Rover va debuta în toamna lui 2012 şi va avea o parte frontală inspirată din cea a lui Evoque.

Cea de-a patra generaţie a lui Range Rover va primi o nouă faţă din toamna anului viitor. Modelul va fi cea mai avansată şi radicală creaţie din istoria mărcii, iar aspectul său va fi inspirat puternic din cel al lui Evoque. Odată cu această schimbare radicală de design, nava-amiral de la Range Rover va renunţa la o serie de trăsături de design care o caracterizau şi erau tipice pentru Range Rover. Schimbările nu se opresc aici, modelul urmând să primească un set de materiale noi şi să aibă un nivel superior de calitate, pentru a întări imaginea vehiculului.

PLATFORMĂ NOUĂ, DIN ALUMINIU

 

Caroseria noului Range Rover va fi construită din aluminiu presat şi va avea o structură monococă, pe care ar putea să o împartă cu viitorul Jaguar XJ, alături de instalaţia electrică. Această soluţie tehnică aduce de la sine o masă totală mai redusă decât a generaţiei actuale, deşi dimensiunile au crescut. Primele informaţii sugerează o diferenţă de 500 kilograme între cele două generaţii, deşi modelul nou va fi ceva mai lat şi cu 25 de milimetri mai lung decât modelul curent. Graţie noii caroserii, cei de la Range Rover vor putea oferi mai mult spaţiu ocupanţilor, creşterea fiind de 125 de milimetri pentru genunchii pasagerilor din spate. Portierele din spate vor fi şi ele mai lungi, pentru a uşura accesul la bord.

GAMA DE MOTORIZĂRI PRIMEŞTE NOUTĂŢI, NU PIERDE V8-URILE

 

Parbrizul va fi mai înclinat, iar plafonul va urma şi el această tendinţă, inspirate tot de Evoque. Noile blocuri optice vor fi mai mici şi vor ajuta la un coeficient aerodinamic mai bun. Chiar şi fantele de aerisire de pe aripile faţă vor fi înclinate, pentru a reflecta modificările operate parbrizului. Toate versiunile viitorului Range Rover vor fi mai economice decât cele pe care le înlocuiesc, iar modelul entry-level, un TDV6, va emite mai puţin de 200 grame de CO2 pe kilometru. Gama de motorizări va fi similară cu oferta actuală, incluzând motoarele V8 supraalimentate.

Unele surse anunţă şi o motorizare V6 supraalimentată, care ar reprezenta o noutate în gama Range Rover. Motorul respectiv ar putea fi utilizat de versiunea plug-in hybrid, prefigurată de conceptul Range_e. Noua platformă din aluminiu va fi utilizată şi pentru viitorul Range Rover Sport, alături de un model care va fi încadrat între versiunea de top a lui Evoque şi versiunea cea mai ieftină a lui Range Rover Sport.

Via | Autocar

  • barichelu, joi, 06.10.2011 12:35

    iSad